Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Zblokowany przegub napędowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 19:24
[R400] Zblokowany przegub napędowy
Autor Wiadomość
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 22:33   [R400] Zblokowany przegub napędowy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Czy przy wymianie przegubów napedowych zewnetrzych, bądz ich osłon ktoś spotkal sie z niemożliwością wybicia przegubuz piasty? Jest tak mocno wbity ze nie drgnie ani milimetra
(druga lewa strona, tzn lewy przegub wyszłedł z piasty bez prawie zadnego oporu).
Odczyłem więc go od półosi, wahaczy, końcówki drążka i wyjąłem razem z całą zwrotnicą - chyba tak to sie nazywa. Wale młotkiem przez rurke i nic a nic nie rusza. Zna ktoś sposób jak go wybic?? Mechanicy straszą, ze bede kupował to cos do czego sie przykreca koło. Dodam , że nie widac aby uzęienie przegubu zardzewiało wyglada jakby ktos na siłe wbił niepasujacy przegub.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Maj 23, 2011 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 22:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ksysio 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 62
Skąd: Oborniki Śl./Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 22:51   

jak wymieniałem przegub miałem ten sam problem nie chciał drgnąć... są dwa zabezpieczenia jedno widoczne a drugie nie... znajduje się ono w przegubie w środku... i prawdopodobnie nie da się go ściągnąć... a wiec zostało wybite... i się złamało... założyłem nowe i wcisnąłem przegub... i wszystko śmiga

zobacz to może się przyda...

http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0

tutaj pod 9. dobrze to widać...

http://www.honda.gda.pl/s...ic,21714.0.html
Ostatnio zmieniony przez Ksysio Sro Kwi 29, 2009 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 22:54   

mam ten sam problem że nie mogę wybić przegubu z piasty by zmienić osłonę gumową :/
ale przecież zabezpieczenie jest dopiero jak chcemy zdjąć przegub z półosi a nie chcąc go wybić z piasty :wink:
w piaście trzyma go tylko nakrętka i powinien się dać wybić i tam zabezpieczeń raczej nie ma
 
 
Ksysio 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 62
Skąd: Oborniki Śl./Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 23:02   

sorki nie doczytałem myślałem ze chodzi o wybicie przegubu z półosi...
_________________
:)
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 23:14   

Ksysio napisał/a:
tutaj pod 9. dobrze to widać...


Tutaj go rozłączyłem i wyjąłem z całą zwrotnicą. on nie chce wyjśc z piasty. Druga strona samochodu jest zrobiona tak jak podane opisy na forum. Może prasa go wyciśnie?? Albo na gorąco? Zlożyłem go z powrotem ale dostał takie baty , że teraz nie mam pełnego skrętu ( jeden obrót kierownicą w lewa i jeden w prawa). I chociaz nie strzela juz to marna to pociecha.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10897
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 23:21   

niestety wyglada na to, że przegub się przekręcił na wieloklinie i dlatego nie chce zejść :/
spróbuj go przekręcić wzgledem piasty :hm:
szczerze mówiąc nie do końca wiem jak to zrobić, może spróbuj ostro ruszyć na wstecznym kilka razy z poluzowaną nakrętką na końcówce przegubu, ale to diść niebezpieczne :hm:
najlepiej by było chyba wymienić przegub i piastę bo te wielokliny już będą trochę "nadwątlone" :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 23:33   

sTERYD napisał/a:
najlepiej by było chyba wymienić przegub i piastę bo te wielokliny już będą trochę "nadwątlone"

A piasta to jest jedna i ta sama częśc co zwrotnica? I czy bez wybicia przegubu rozłacze je o ile to mozliwe?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10897
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 23:36   

piasta jest osobno i jeszcze między piastą i zwrotnicą jest łożysko ;)
ZTCP to wymienić bez wybicia przegubu nie bardzo jest jak, ale rozbierałem to jakieś 1,5 roku temu, więc mogę sie mylić ;)
pod przegubem jest pierścień osadczy i jeśli da sie go zdjąć bez wybijania przegubu, to łożysko wyjdzie i piasta razem z nim :cool:
ale chyba taniej wyjdze kupno używanej zwrotnicy w komplecie z łożyskiem i piastą niż zamej piasty ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 16:25   

sTERYD napisał/a:
może spróbuj ostro ruszyć na wstecznym kilka razy z poluzowaną nakrętką na końcówce przegubu, ale to diść niebezpieczne


O dziwo pomogło. Wczoraj przyszły dwa przeguby z allegro, wiec zabrałem sie za wykrecenie całej zwrotnicy ponownie. Dogadałem sie z mechanikiem ze jak przywioze zwrotnice to mi na jakiejs wyciągarce wyciagnie przegub. Po poszarpaniu na wstecznym na delikatnie zluzowanej nakretce od przegubu, tenże wyszedł z niewielkimi oporami ale wyszedł. Frezy w piascie nie uszkodzone, a stary zaciskał sie tez z oporem. Cos nie tak z piastą?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 06, 2009 17:23   

mi_sza1 napisał/a:
O dziwo pomogło

to ja też tak sprubóję zrobić,może też się uda :smile:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [rover 416]przegub napędowy...homokinetyczny
adam26xx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Maj 20, 2010 10:52
darek_wp
Brak nowych postów [MG ZS] Zblokowany hamulec z tyłu
BoloSr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Czw Sty 29, 2009 20:48
Gość
Brak nowych postów [R400] Jaki Przegub
kychu5 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Cze 02, 2013 20:18
utal
Brak nowych postów [R400] Przegub zewnętrzny
js Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Maj 23, 2007 10:24
Brt
Brak nowych postów [R400] Przegub z wieńcem ABS - jaki wybrać?
cyberixx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Lip 21, 2008 08:14
tetryk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink