Forum Klubu ROVERki.pl :: [R ALL] ABC użytkowania obniżonego zawiasu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 19:49
[R ALL] ABC użytkowania obniżonego zawiasu

W moim wypadku R200
Autor Wiadomość
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 07, 2009 16:44   [R ALL] ABC użytkowania obniżonego zawiasu

Witam, obniżyłem dziś auto pierwszy raz w zyciu a 2 raz w zyciu jechałem na niskim zawiasie.

jak wjechałem na próg zwalniajacy 20km/h to jak przypier***iłem zawieszeniem i amorami to myslalem ze zgon :P

Możecie mi powiedzieć jak to sie u was ma? bo one mi (chyba) dobijają do końca tzn taki puk jak w większą dziurę wjadę jak np belkę na realu chcę przejechac 20km/h to mi dobija amortyzator jak wpadnę w dziurę głęboką na 3-4 cm to też dobije to normalne? dobija wam czy jak się sprawy mają?

mam -40mm
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 07, 2009 16:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Szymon 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 07, 2009 16:52   

Musisz od dziś uważać na wszelkie dziury, zbyt wysokie krawężniki, progi zwalniające czy leżące na drodze kostki brukowe(wymieniałem środkowy tłumik przez jedną taką ;) )Pierwsze jazdy zmieniają nieco spojrzenie na świat zza kierownicy ale z czasem przywykniesz do zwracania większej uwagi na drogę. Plomby z zębów nie wypadną :> Rekompensatą jest sztywniejsze auto i stabilność w zakrętach. Osobiście jestem zadowolony ze zmiany a zmieniałem na Eibachy w listopadzie. Zimę przeżyłem i nie ma źle:)
ps. Po 300/400 km kiedy już sprężyny się ładnie ułożą nie zapomnij o zrobieniu zbieżności. A potem hejaaa :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 16:54   

Oj no, normalnie się jeździ :mrgreen:
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 07, 2009 16:57   

czyli jednak zbieznosc.. ro ciuliki pytalem sie ich czy na zbieznosc jechac.. nie nie nie trzeba.. ; P

Mam przód - ponoc -40mm eibach i amortyzatory do tego koni? o ile taka firma jest :P cos takiego na amorku pisalo a na sprezynie pisalo eibach.

Tył mam zawias z MG ZR także przod mam mocniej obniżony niż tył - zapewne wyrównam to jednak dopiero w czerwcu bo czeka mnie kilka tras długich z dużym obciążeniem

jak zgram fote to wkleje tutaj :P

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 17:58 ]
zouza, a nie chaczy Ci czasem jak za duży próg :P ?
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 16:59   

W jakim sensie haczy?
Uważam jak jeżdżę nie zdarzyło mi się jeszcze zderzakiem zahaczyć. Wali po dupie na dziurach, rozpórka trochę poprawia komfort.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 07, 2009 17:01   

zouza napisał/a:
Wali po dupie na dziurach


tzn ? dobija amortyzator czy co? bo ja mam np na malutkich dziurkach duzo lepszy komfort niz wczesniej gorzej jak się robią 'kratery' :P
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 17:02   

No twardo jest
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 07, 2009 17:07   

no u mnie też :) a chcesz fote zobaczyc : D?
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 17:08   

memphisto, możesz podjechać do Gliwic pod Solarisa, będziemy tam dzisiaj to pooglądamy ;)
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 07, 2009 17:09   

zouza, najpierw bym sie na zbieznosc chcial wybrac :P zal mi opon zeby sie krzywo scierały :P
 
 
Szymon 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 07, 2009 18:13   

memphisto, ustaw zbieżność po przebiegu który Ci podałem. Sprężyny muszą się porządnie ułożyć i dopasować do auta. Zrobisz wcześniej i ustawienia mogą Ci się rozjechać. Poza tym kupowałeś używki czy nówki sztuki?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 07, 2009 21:33   

Legenda ludowa głosi, że zouza czasem ma problem z wjechaniem na parking podziemny :mrg: Ale to tylko ptaszki tak ćwierkają ;)

memphisto, dokładnie tak, jak Szymon napisał: dziury, krawężniki, progi - Twoi najwięksi wrogowie ;) Szybko zacznij dokonywać selekcji miejsc parkingowych - wjeżdżasz tylko tam, gdzie nie ma dziur, krawężnika, kamieni. Nauczysz się też dojeżdżać do krawężnika na styk - tak, żeby nie dotknąć zderzakiem :cool:

Progi zwalniające postaraj się brać pod kątem ok. 40-60 stopni: tzn. najpierw prawe przednie koło, potem lewe przednie, potem prawe tylne, potem lewe tylne, a na końcu zapasowe :P Wtedy minimalizujesz opadnięcie autka po zjechaniu przedniej osi (obu kół) i przygrzmocenie środkiem (tłumikiem) o próg.

Uważaj na dziury - wpadnięcie przy prędkości miejskiej przelotowej potrafi nastraszyć. Omijaj na wszelki wypadek, zaoszczędzisz sobie nerwów.

I ciesz się jazdą w zakrętach :D
(Też mam -40mm :ok: ).
_________________
It's all right...
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 07, 2009 21:50   

mnie martwi te Twoje dobijanie amorów. One nie powinny tak się zachowywać. Być może masz za długie amory albo są już na wykończeniu. Radziłbym sprawdzić konkretnie jaki masz model tych amorów bo długo nie pojeździsz na nich.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 07, 2009 21:52   

mi tez te ptaszki cwierkaja o tej zouzie : DD

dzięki za rady wild_weasel, ! bo ja centralnie oboma kolami wjezdzam i stad ten mocny spad w dół a na szczescie parkuję na strzeżonym więc jako tako dziur nie ma <uff> najbardziej mnie boli jak przy 80 wpadam w dziure i łup po zawiasie

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 22:55 ]
greg-si, a jednak.. : ( tak się obawiałem z tymi amorami..

cholera mam 3 pary amortyzatorów

zawias standardowy
zawias sportowy
zawias MG ZR

sprezyny eibach obecnie założone na 'sportowe amortyzatory' firma koni lub cos w tym stylu ale auto siedzi strasznie nisko na nich luka miedzy nadkolem a kołem ma 4 cm tył jest zdecydowanie niżej

jak podjade na SKP to wyjdzie czy amory sa dobre czy cienkie?
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Maj 08, 2009 07:08   

wild_weasel napisał/a:
Legenda ludowa głosi, że zouza czasem ma problem z wjechaniem na parking podziemny


Ja mam inny problem. R820 Vitesse sport (fabrycznie obniżany i utwardzany) nie mieści mi się czasami zakręcie , musze cofnąc żeby sie zmieścić. :lol: W tym samym miejscu normalny R820 mieści sie bez problemu. Posiadacze R200 chyba tego problemu mieć nie będą.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 08, 2009 07:32   

memphisto, na stacji powinno wszystko wyjść
jednak jak wspomniałem podaj jakie masz modele sprężyn a jakie amortyzatorów. Może być tak że sprężyny są więcej niż -40 a amory o oryginalnej wysokości i tłucze.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 08, 2009 07:40   

memphisto napisał/a:
sprezyny eibach obecnie założone na 'sportowe amortyzatory' firma koni lub cos w tym stylu ale auto siedzi strasznie nisko na nich luka miedzy nadkolem a kołem ma 4 cm tył jest zdecydowanie niżej

jak podjade na SKP to wyjdzie czy amory sa dobre czy cienkie?

Czy stoi wysoko czy nisko nie zależy od amorów tylko od sprężyn.
Jak na stacji beda mieli przyrząd do pomiaru to ci powiedza co warte sa twoje amorki.
Ja na twoim miejscu bym sprawdził bo dobijać nie powinny szwagra buma -60 leży i nie dobija na standartowym amorku
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 08, 2009 08:33   

co do uzytkowania to .... głównie na kraweżniki przy parkowaniu trzeba uważać i na niektórych drogach na koleiny ;) .... Ale banan na gębie w zakręcie rekompensuje te niedogodności :]
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 08, 2009 10:22   

dzis pojade na SKP i wyjdzie szydło z worka ostatnio mi wskazalo amortyzatory na 80% przydatnosci czy cos takiego, zobacze ile teraz wyjdzie.

Nie wiem jaki model sprezyn, nie wiem jaki model amortyzatorów - kupiłem używane wyciągnięte przy mnie samochód stał nisko anglik Pan zachwalał że na kołach przyjechało auto i wszystko ok było

a może mam jakieś gumy już zużyte czy coś? hmm ?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 08, 2009 10:55   

memphisto, trudno żeby sprzedający mówił że to badziewie itp
eibach i koni to dobre marki lecz wszystko zależy jak to było dobrane. Na pewno coś jest nie tak i stawiam na zły stosunek wysokości sprężyn do amorków.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink