Wysłany: Pią Maj 08, 2009 08:40 [R200] problem z wentylatorem chłodnicy
porblem polega na tym iż nie załancza się wentylator słychać bulgotanie w układzie chłodzenia a wentylator stoi. Wymieniłem czujnik temperatury i nic niepomogło, sprawdzałem wentylator na ostro i działa. temperature na wskaźniku pokazuje normalnie więc chyba terostat jest OK i jeszcze chłodnica się nagrzewa tak jak cały układ. Podejrzewam że może być to przyczyna jakiegoś przekaźnika? bezpieczniki są wszystkie OK. Szukałem na forum instalacji elektrycznej ale wszyscy odwołują się do "RAVE" ale tego rave nigdzie nie znalazłem.
Będe wdzięczny za jakąkolwiek pomoc! byłem u paru mechaników ale szkoda gadać ten model jest dość rżadki w mojch stronach i każdy kazuje zostawić samochód na pare dni.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 08, 2009 08:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dodam, że czujniki są dwa .... jeden (jednokabelkowy) jest od wskaźnika temp. a drugi (dwukabelkowy) daje sygnał do kompa i steruje wentylatorem. Zakłądam, ze bezpieczniki sprawdzałeś (pod maską jest ten od wentylatora)
U mnie było to samo, winne były złącza kabli, ktore idą od czujnika do dmuchawy. Tam jest taka kostka - jak tam poruszalem to wiatrak zaczał normalnie pracować. Oczyściłem i jest ok.
To że płynu Ci ubywa, to nic takiego, kwestia taka ile tego płynu na ile km Ci ubywa, bo mi np. też ubywa i muszę dolewać mniej więcej co 4-5 miesięcy mniej więcej ok. 200 - 300 ml.
chyba jest opisany jako "radiator fan/fans" Sprawdx ten czujnik temp dwuprzewodowy ... tzn odepnij go i wtedy jeśli instalacja jest ok, to wentylator powinien ruszyć
Wysłany: Pią Maj 08, 2009 17:38 Re: [R200] problem z wentylatorem chłodnicy
Andgelos, mialem taki sam problem ze swoim Roverkiem, uważaj i nie zostawiaj właczonego auta na postoju na 15 minut bo moze ci wywalic plyn chlodniczy , najlepiej pojedz do jakies elektryka samochodowego ( zbajeruj najlepiej elektryka tak aby ci przyjął auto jak najszybciej).
I wentylator chula do tej pory
ok - sprawdze boo u mnie nie widze ani w zbiorniczku "oleju" ani na bagnecie "masla" czy tez wody,ani nie stracil mocy,ani nie kopci... stal jakies 2 tyd i po sprawdzeniu plynu bylo o polowe (bez jady) to co moze oznaczac? czy jak bym mial korek np: nie szczelny to wiatrak by sie nie zalaczal i by wywalalo wode gora - a tak sie nie dzieje... czyli nie mam pojecia co to moze byc... podniose auto i sprawdze ta uszczelke kolektora...
O ile pamietam, to jest jeden z tych przekaźników nad akumulatorem obok pompy ABSu (przy kielichu amortyzatora). U mnie ma kolor żółty, ale przekaźnik jest standardowy.
no wiem są tam przekażniki bo jest takie oznaczenie ale to wygląda jak by niebyło rozbieralne tylko można klapke zdiąć i podspodem są otwory na wtyknięcie miernika.
a jak się to rozbiera ?
Przekaźnik teoretycznie jest nierozbieralny Najłatwiej go sprawdzic po prostu zamieniając na sprawny (przekaźnik kosztuje kilka PLN) Na upartego można go otworzyć (podważajac tą obudowę jednocześnie z dwóch stron i wetdy jest dostęp do styków w celach pomiarowych)
Dobrałem się do tego przekaźnika ale on elektrycznie jest sprawny. Mam doświadczenie i odpowiednio go sprawdziłem.
Niewiem czy jest to normalne ale tam gdzie kolega Brt opisuje jest tylko jeden przekaźnik i to koloru żółtego. Domniemam że musi być gdzieś indziej usterka. Wentylator na ostro się włancza, czujnik zapewne jest dobry bo gdy odłoncze to niema ssania i jak jest zimny to drudno go odpalić, przekaźnik jest dobry więc co pozostaje - przerwa na przewodach albo błąd w kompie pokładowym ale niewiem czy sygnał idzie przez kompa. Jestem zielony utkwiłem w martwym punkcje mechanicy rozkładaja ręce że trzeba szukać ale gdzie????
hmmm pozostaje analiza schematu z rave'a ... tam jest schemat i numery złączy ... później w dziale wyżej są opisane miejsca tych złączy, w ten sposób można dojśc co jest gdzie. W ten sposób szukałem u siebie usterki w klimatyzacji i się udało
Gdy zdejmiesz wtyczkę z brązowego czujnika temperatury musi się załączyć ten żółty przekaźnik na nadkolu i włączyć wentylator. Sprawdź czy się załącza przekaźnik itd. Napięcia na przekaźniku, robocze i sterujące, opisz co zbadasz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum