Zwracam sie do osób posiadających wyżej wymienione modele o opinie klocków i tarcz. Chodzi konkretnie o te z tarczami 282mm przód oraz 260mm tył. Będę montował taki zestaw u siebie i jestem na etapie szukania gratów
Ps ma ktos inny zestaw niz EBC np: ATE, BREMBO, ZIMMERMANN, FERODO, TEXTAR,
GALFER, TRW Lucas, BOSCH, AKEBONO, SPEEDMAX, Mintex ? i czy w ogole występują prosba o linki lub symbole jak ktos ma
thx
_________________ Tomcata na części info na PW
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 08, 2009 14:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja u siebie mam zestaw EBC i jak dla mnie rewelka. Jak sa zimne to tak jakby slabiej hamuja, ale kilka depniec i wtedy dopiero hamuja.
A patrzyles za wiekszym zestawem? Np. taki zestawik, tylko cena to juz kosmos
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Ja mam jeszcze oryginalne tarcze i do tego kupiłem klocki TRW - około 180zł komplet - zamówiłem wdłg numerów z ich katalogu online. Moim zdaniem hamuje to naprawdę bardzo dobrze. Miałem kupić EBC, ale znalazłem mnóstwo złych opinii - zwłaszcza o tarczach hamulcowych które uwielbiają się krzywić i lekko bić... Według angoli oryginalne tarcze (według EPC xpower) są jednymi z lepszych - u mnie zero bicia po 60k, Konrad po 90k też ma ok - więc pogadaj z Tomim, może są dostępne. BTW - tylne lite 260 są w ofercie TRW więc można na tym zaoszczędzić a przód bym zakładał jednak oryginalne xpower
Ja mam jeszcze oryginalne tarcze i do tego kupiłem klocki TRW - około 180zł komplet - zamówiłem wdłg numerów z ich katalogu online. Moim zdaniem hamuje to naprawdę bardzo dobrze. Miałem kupić EBC, ale znalazłem mnóstwo złych opinii - zwłaszcza o tarczach hamulcowych które uwielbiają się krzywić i lekko bić... Według angoli oryginalne tarcze (według EPC xpower) są jednymi z lepszych - u mnie zero bicia po 60k, Konrad po 90k też ma ok - więc pogadaj z Tomim, może są dostępne. BTW - tylne lite 260 są w ofercie TRW więc można na tym zaoszczędzić a przód bym zakładał jednak oryginalne xpower
Powiem ci ze nie ma właściwie żadnego wyboru na rynku
EBC pełan oferta - tak jak piszesz jakoś na poziomie OEM'owych tarcz... naczytałem sie opinie ludków z Turbokillers w sx200 połowie osób porobiły sie z tarcz ósemki... tragedia nie mówiąc już o cenie...
Brembo maja w ofercie - ale ostatnio jakoś ich tarcz daje dużo do życzenia...
Black Diamond maja w ofercie - opinie nawet dobre ale cena kosmos...
Tarox tarcza super ale tylko na przód oraz brak klocków... cena kosmos x2
Zimmerman brak w ofercie
ATE najchętniej by je brał ale problem z dostępnością ...
TRW dostałem ofertę z zaprzyjaźnionej firmy 650pln komplet klocków plus tarcza przód tył nie są to żadne pseudo sportowe graty ale nie znalazłem tez zlej opinii... do tego kumpel jezdzi BMW 750i E38 właśnie na takim zestawie i sobie chwali wiec może warto zaufać
Ps marcinmarcin masz może numery oryginalnych tarcz?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 145 Skąd: Warszawa-Gocław
Wysłany: Pon Maj 11, 2009 11:47
To i ja dorzuce swoje dwa grosze, nie wiem jak inne firmy, ale EBC tak jak juz sprawdziles, mozna powiedziec tak:
- hamuja bardzo dobrze, ale tylko z red stuffami daja rade na dluzsza zabawe, bo ja widze w swoim zestawie ze greensuffy przegrzewam po kilku ostrych hamowaniach z duzych predkosci.
- krzywia sie niesamowicie i gdybym sam nie doswiadczyl to bym nie uwierzyl ze takie drogie tarcze tak sie wichruja i to tak szybko!!! szok normalnie i to nie przegiecie, musialem sie do tego dluuuugo przyzwyczajac i dalej mnie to dziwi.
- pomijajac drzenie kierownicy przy hamowaniu jestem zadowolony, bo co mam niby powiedziec
Podsumowujac, kup sobie jakies inne!
Wiem jeszcze tylko ze Zimmermany pekaja i tez to widzialem na wlasne oczy.
Wiem jeszcze tylko ze Zimmermany pekaja i tez to widzialem na wlasne oczy.
to prawda ale przy zle dobranych klockach u mnie zero rysek
Co do zacisków 4 tłoczkowych w fiacie coupe, bmw serii 7, 607 coupe, alfie GTA oraz EVO i STI to sa te same zaciski z równym rozstawem śrub... pomysł jest bardzo fajny tylko wiąże sie z dużą ilością przeróbek:
- dorobienie adapterów
- dobranie tarcz ( największe tarcze seryjne 4x100 to 288mm od Golfa II tylko ze i tak reszta parametrów nie podejdzie pod piastę wiec jedynie pod zam...)
- nowe przewody koniecznie w oplocie tez raczej pod zam...
- dodatkowo mocniejsza pompa pod tłoczki...
i na koniec korektor żeby samochód nie hamował nam samym przodem i nie stawał bokiem wzdłuż drogi a najlepiej poprawienie również tylu...
Przerobiłem to dość dokładnie złożenie samemu zestawu to koszt kolo 3k plus zestrojenie
można kupić również za 2k gotowca z allegro ale nie wygląda to zbyt profesjonalnie... tarcze na 4 otwory robione są wiertarka? bez komentarza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 145 Skąd: Warszawa-Gocław
Wysłany: Pon Maj 11, 2009 14:49
Eh Ty pesymisto jeden a ja tak sie staralem Cie namowic na mocny upgrade
Z cala pewnoscia masz racje, ilosc przerobek jest ogromna, ale nie wiem czy znasz Coobcia. On pare lat temu kupil okazyjnie 4-tloczkowe zaciski od 300ZXa i wsadzil je do swojej Primery. Koszty jakie poniosl to jakies 1000 PLN tylko faktycznie na poczatku, sila hamowania byla taka, ze auto stawalo deba przy nawet lekkim dotknieciu hamulca, bo nowe zaciski dzialaly zerojedynkowo, albo nic albo WSZYSTKO!!! potem to juz dzialalo, ale musialbys z nim pogadac o co dokladnie chodzilo i jak sie z tym uporal...
A czy opcja np. zaciski 4-tloczkowe Brembo do tarcz 282 mm od 160ZR/180ZS nie bylaby jakims sensownym w miare rozwiazaniem? Wtedy tylko adaptery na mocowanie, pompa i korektory (a moze z korektorami nie trzeba nic juz robic, czy one nie dzialaja jakos na zasadzie wychylu tylu auta przy mocnym hamowaniu? Ja tak mialem w Nissanie)
Coobicia ciężko nie znać chłopak ogrania dobrze tematy głownie strojenie samochodów. Co do przeróbek te zaciski Brembo łapią w zakresach 300-330mm wiec niestety tarcza 282 nie podejdzie klocek nie będzie łapał całej powierzchni wiec lipa... wiec jak mówiłem rzeźba. Powiedzmy ze wyślemy zapytanie do mikody i nam zrobią pod zamówienie takie tarcze ( ciekawe za ile ) lub tez dopasujemy tarcze od innego modelu z duża tarcza na 5x100 i dowiercimy otwory. Dorobimy u tokarza adaptery. Zostaje zestrojenie przodu z tyłem korektorem zewnętrznym czyli będziemy odejmować z siły hamowania przodu co w zasadzie przekreślą nam sens dużej tarczy i zacisku. Przedyskutowałem ta opcja z panem z hamulce.net wyszło ze dużo lepszy efekt da założenie zestawu z ZS
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 145 Skąd: Warszawa-Gocław
Wysłany: Pon Maj 11, 2009 15:20
Dobra, przekonales mnie, bo ja sie naczytalem w ostatnim GT gdzie pisza ze zalozenie zaciskow od EVO do S13 to pikus i tak mi sie wlasnie zaczelo wydawac bo wczesniej tez myslalem ze to rzezba ostra.
Jak kupisz oryginalne Brembo tarcze, nawet gladkie (jak Ci sie uda) i do tego klocki Ferodo to ciezko o lepszy zestaw w zamienniku z oryginalnymi, hamowanie zyletka i daja rade w duzych temperaturach, jedyny minus to baaardzo szybkie zuzycie i tak samo duuuze pylenie. W 282 mm to by bylo wspaniale, mi sie nie udalo tego dostac niestety i musze sie "telepac" doslownie na EBC (ale za to jak ladnie wygladaja )
Dobra, przekonales mnie, bo ja sie naczytalem w ostatnim GT gdzie pisza ze zalozenie zaciskow od EVO do S13 to pikus i tak mi sie wlasnie zaczelo wydawac bo wczesniej tez myslalem ze to rzezba ostra.
nie wiem po co kombinować jak do s13 są gotowe bardzo tanie kity lub upgrade z skyline, ale chętnie bym zobaczył jak chłopaki z GT brudzą sobie raczki i wkładają tego "pikusia "
Ferodo ma tylko w ofercie podstawowe klocki, serii DS brak
szukam jeszcze info o klockach pagit do ZS może ktoś coś wie?
Chyba będzie zestaw TRW lub ATE seria bo wybór mnie poraża
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Pon Maj 11, 2009 22:58
Ja mam standard tarcze i klocki green ebc - nie polecam ich - 3 hamowania 180-0 - co prawda sila hamowania sie nie zmniejsza ale czuc kres wytrzymalosci - zrobilem na nich 7 tysiecy. Lepiej juz wybrac TRW - bardzo dobre... Tarcze wymienie - szacuje, ze rozsadny kierowca na obecnych oryginalach jeszcze z 10 tysi by zrobil ja to watpie hehe, napewno na zimmerman sport, klocki bede szukal ferodo:
A dlaczego tu podaja wielkosc tarcz do Rovera 75 284mm, a do 25 tylko 262mm, czyli nie ma rozmiaru pod MG ZR160 ani pod ZS180 taak? Kicha..
A jak to jest te Zimmermanny Sport to nie beda pekaly z jakimi klockami? Albo inaczej, jakie klocki sa najlepsze do tych tarcz, zeby nie zaczely pekac?
A dlaczego tu podaja wielkosc tarcz do Rovera 75 284mm, a do 25 tylko 262mm, czyli nie ma rozmiaru pod MG ZR160 ani pod ZS180 taak? Kicha..
bo zimmermann nie ma w ogóle w katalogu MG wiec żadnego ZS/ZR/ZT nie znajdziesz... w R200/R25 jedynie 262mm
ceremony napisał/a:
A jak to jest te Zimmermanny Sport to nie beda pekaly z jakimi klockami? Albo inaczej, jakie klocki sa najlepsze do tych tarcz, zeby nie zaczely pekac?
u mnie na DS performance nie pękają i hamują jak na swoja średnicę bdb, słyszałem ze dobrze działają również z mikodami, ATE oraz pagitami
_________________ Tomcata na części info na PW
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Wto Maj 12, 2009 17:11
uuu to lipa - ja jeszcze nie szukalem szczegolowo tyle mi wpadlo googlujac na szybko jeszcze mam troszke czasu - sa jakies jeszcze inne pomysly na fajne tarcze nie ebc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum