Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i LPG 97r] Jakie świece? NGK BKR6E do LPG?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i LPG 97r] Jakie świece? NGK BKR6E do LPG?

Jedna urwana...
Autor Wiadomość
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 17:48   [R214i LPG 97r] Jakie świece? NGK BKR6E do LPG?

Witam ponownie. Dziś przy oględzinach stanu świec nie mogłem jednej odkręcić i w efekcie się urwała w połowie i została. Teraz niech mechanik się pomęczy bo śruba obrobiona, klucz zepsuty... Przy okazji kupię komplet. Jakie wybrać? Czy te będą ok:

http://www.allegro.pl/ite...zda_okazja.html

Czemu nie pisze że do Rovera skoro wg innych tematów powinny pasować?
Dodam, że mam instalację II gen. LPG. Czy lepiej kupić do tego jakieś inne?
_________________
Tom
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 23, 2009 17:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 23, 2009 17:59   

Bierz takie i nie kombinuj :razz: Będą pasować :ok:
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 23, 2009 17:59   

to jest standardowa swieca do R, niby do gazu powinno sie stosowac swiece irydowe po 40zl sztuka jednak na normalnych tez pojedzie:)

Co wiecej poszukaj w okolicy swiec, ja takie same kilka dni temu kupilem komplet za 50zl i mi sie bardziej to oplacalo niz czekac bog wie ile na przesylke z allegro.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 18:09   

ok dzięki. A wiecie gdzie można najtaniej kupić przewody NGK RC-RV414??
_________________
Tom
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 23, 2009 19:08   

nie wiem, ktore to sa dokladnie czy te o ktore pytasz ale ja kupilem na dniach przewody do mojego R w sklepie motoryzacyjnym za 120.

W internecie za ta sama cene wiedizalem:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 19:29   

faecd napisał/a:
to jest standardowa swieca do R, niby do gazu powinno sie stosowac swiece irydowe po 40zl sztuka jednak na normalnych tez pojedzie:)

Co wiecej poszukaj w okolicy swiec, ja takie same kilka dni temu kupilem komplet za 50zl i mi sie bardziej to oplacalo niz czekac bog wie ile na przesylke z allegro.


Ja w moim Poldoroverze zmieniłem świece raz, we wrześniu 2005. Kupiłem KGK-i. Od tamtej pory przejechałem nim (miał wtedy 76 kkm przebiegu) do wskazań dziś ponad 162 kkm. Czyli zrobiłem na nich jakieś prawie 90 kkm - o ile przebieg mojego Poldasa jest realny, ale raczej, tak, choć jestem jego właścicielem od sierpnia 2004 i trzecim z kolei.
I świece owe mam w nim po dziś dzień (w samochód oczywiście wstawiłem od razu gazownię) a w układzie zapłonowym wymieniłem jedynie na nowe przewody WN, w zeszłym roku (samochód miał wtedy 12 lat z hakiem), kopułka zmieniona po zniszczeniu starej na równie używaną, palec oryginał nie ruszany nigdy, cewka tyż.
I silnik pali od pierwszego, drugiego kręcenia (tylko z gazu, jakoże instalacja paliwowa umarła już prawie rok temu). I ma się cały dobrze, pomimo 13 lat oraz ponad 162 kkm przebiegu nie zjada oleju i nie cieknie nim po uszczelniaczach.
Liczy się stan silnika i sposób jego eksploatacji. Jak ktoś ma za ciężką nogę i nie zna zasad eksploatacji spalinowego silnika tłokowego - to i w czołgu silnik zarżnie zaraz.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 19:29   

faecd to jak na te chyba za tanio. Widziałem je gdzieś na allegro chyba po 155zł. Idzie znaleźć taniej? Czy to już dosyć tanio?

[ Dodano: Sob Maj 23, 2009 20:33 ]
oprawca_1978 Ty jakiś kumaty jesteś z tego co widzę :) Nie wiesz czy można jakoś ulepszyć układ dolotowy powietrza po zdławieniu go zwężką od gazu? Dokładniej w tym temacie:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39508
_________________
Tom
Ostatnio zmieniony przez Mayday Sob Maj 23, 2009 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 23, 2009 20:01   

W sklepie zapytalem o przewody NGK do rovera, na allegro byly za 120 w sklepie za jakies 145. Ale jednak zdedcydowalem sie na sklepowe, poprosilem a okazlo sie ze tez 120zl. Chyba ze masz silnik hondowski??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 20:02   

Mayday napisał/a:
faecd to jak na te chyba za tanio. Widziałem je gdzieś na allegro chyba po 155zł. Idzie znaleźć taniej? Czy to już dosyć tanio?

[ Dodano: Sob Maj 23, 2009 20:33 ]
oprawca_1978 Ty jakiś kumaty jesteś z tego co widzę :) Nie wiesz czy można jakoś ulepszyć układ dolotowy powietrza po dławieniu go zwężką od gazu? Dokładniej w tym temacie:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39508


Namordowałem się i z gazownią w moim Polonezie - ale stwierdzam, że jest ona zarówno pod względem doboru elementów, jak i jakości montażu oraz zastosowanej elektroniki gazowni i jej wysterowania - założona przez gazownię, które w łapy oddałem Poldasa, iście wzorcowo.
Aż sam się dziwię, że w zwykłym GasPolu (w Jabłonnie k. W-wy zakładałem) chciało się magikom tak dobrze wtedy ośmioletniego Poloneza w ww. wyposażyć. Na gazie do dziś przejechałem nim ponad 94 tysiące km w prawie pięć lat i działa toto super, a nawet filtra gazu nie zmieniłem, a tylko wystukuję z niego syf i opiłki.

Odnośnie zwężki - to zapewne chodzi Ci o mikser. I tu muszę Cię zmartwić. Takie coś musi tam być. Mikser to rzeczywiście, zwężka, czyli nic innego, jak dyfuzor. Musi toto tam być, żeby powodować zamierzone przewężenie przelotu na drodze czynnika zasysanego (powietrze), by powodować wzrost ciśnienia (konkretnie podciśnienia) by wzmóc efekt łączenia się powietrza z paliwem (tu konkretnie odparowanym propanem-butanem).
Tego się nie uniknie. Ale - mikser musi być wstawiony jak najbliżej zespołu przepustnicy - ideałem jest, jak jest umieszczony w tulei dystansowej (mufa) założonej zaraz na zespół przepustnicy pomiędzy gumą dolotu. Sam mikser musi być zwężką, ale zarazem, nie może powodować za dużego dławienia w dolocie. To taki ustawiczny paradoks, ale na nim oparta jest w zasadzie zasilanie silnika gazem. Ja w moim Poldasie mam mikser, który nie za mocno dławi, nie jest grzybkiem (taki mam w mojej niedawno otrzymanej, trofiejnej Nexii).
Mikser ten nie ma otworków w zwężce (jak palik gazowy) ale szczelinę (ma ona sumarycznie więszką powierzchnię przekroku względem miksera dziurkowanego).
I działa on w Poldasie w zestrojeniu z parownikiem jak trzeba, z Poldziora wycisnąć potrafię na gazie pomiędzy 160 a 170 km/h, co wg mnie, jest granicznym osiągiem pracy tego silnika na gazie w ujęciu z moim sposobem regulacji instalacji gazowej (przykręcam ją niemiłosiernie, prawie na granicę dziania silnika).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Maj 23, 2009 20:12   

oprawca a patryłeś na podany przeze mnie link? Jest tam fotka zwężki. A co sądzisz o Blosie?
_________________
Tom
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 07:49   

Mayday napisał/a:
oprawca a patryłeś na podany przeze mnie link? Jest tam fotka zwężki. A co sądzisz o Blosie?


Ma taką samą, tylko zamiast otworków ma szczelinę. Nie mam doświadczenia z blosem, ale wg mnie, spowodowałby on tylko wyraźne zwiększenie zużycia gazu przez samochód oraz niebezpieczeństwo rozwalenia kolektora, gdyż blos ma o wiele mniejsze dławienie niż klasyczny mikser.
Zostaw tak, jak jest. Jak chcesz mieć dynamiczny samochód, to przesiądź się na kilkulitrowy wielotłokowy silnik, zasilany heksogenem. Jak jest gazownia w samochodzie, to chyba każdy jest (czy powinien) być świadomy, że owa hybryda jest po to, by zmniejszyć koszta eksploatacji samochodu - kosztem m.inn dynamiki silnika.
Wczoraj właśnie przepaliłem mojego poloneza. Szedł jak burza, dowalenie ma (względem mojej nowozdobytej Nexii 1998 1.5 8V 213 kkm) nieporównywalnie, istny szatan.
A dla tego ma siedem razy lepsze odejście od Nexii, gdyż gazownia w nim jest założona bardzo dobrze, wręcz wzorcowo.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i] Jakie świece do silnika 1.4 8v??
tomi83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Kwi 23, 2011 17:53
leszczu
Brak nowych postów [R214i] Jakie świece zamiast NGK ?? [zmiana diagnozy] !!!
tomi83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Sie 08, 2011 19:19
Adrian
Brak nowych postów [R200] Jakie kable? Jakie swiece?
tricolore Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Nie Cze 06, 2010 20:36
atrax
Brak nowych postów [R 25] jakie świece?
Kamil97 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Kwi 26, 2017 05:53
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [Rover 200] Jakie świece?
koliber1981 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Kwi 23, 2007 21:46
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink