Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] BULGOCZĄCA WODA !!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] BULGOCZĄCA WODA !!!
Autor Wiadomość
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 21:34   

Jest tylko jeden korek - na zbiorniczku wyrównawczym. Korki na chłodnicy były w dużych fiatach, gdzie był otwarty, a potem półotwarty układ chłodzenia. Współczesne silniki mają układ całkowicie zamknięty (opary cieczy gromadzą się właśnie w tym zbiorniczku, gdzie się skraplają i wracają do układu).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 25, 2009 21:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 21:43   

w moim poldasie było dokładnie tak samo jak u autora wątku przypadkowo uciekło mi ok. 1l płynu i zaczęły sie schody (wtedy nie miałem pojęcia co to HGF i że występuje w ogule :razz: ) delikatny osad w zbiorniczku wyrównawczym, reszta w porzadku nie dymił ani żadnych innych objawów tylko płynu musiałem dolewać, potem zaczęło sie robić ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym i puchły węże, potem zdarzyło mi sie że temperatura skoczyła na czerwone oczywiście stop i wychłodziłem silnik i od tego czasu zaczęły pojawiać się plamki oleju w zbiorniczku. Trwalo to wszystko ok 4 miesięcy. diagnoza HGF ciekawe było to że feler był między kanałem olejowym a chłodzącym i olej szedł do wody a w drugą stronę woda do oleju nie (oleju nie ubywało i był czysty).

[ Dodano: Pon Maj 25, 2009 22:48 ]
aha u mnie nieszczelność przez którą pierwszy raz płyn uciekł była minimalna na tyle że nie było nic widać i odparowywał znalazłem i uszczelniłem bo na nagrzanym silniku ktoś wkręcał na obroty a ja szukałem pod maską i znalazłem gdzie się parka ulatniała
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
s.ruszniak 



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: LUBLIN



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 22:04   

[quote="sknerko"]w moim poldasie było dokładnie tak samo jak u autora wątku przypadkowo uciekło mi ok. 1l płynu i zaczęły sie schody (wtedy nie miałem pojęcia co to HGF i że występuje w ogule ) delikatny osad w zbiorniczku wyrównawczym, reszta w porzadku nie dymił ani żadnych innych objawów tylko płynu musiałem dolewać, potem zaczęło sie robić ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym i puchły węże, potem zdarzyło mi sie że temperatura skoczyła na czerwone oczywiście stop i wychłodziłem silnik i od tego czasu zaczęły pojawiać się plamki oleju w zbiorniczku. Trwalo to wszystko ok 4 miesięcy. diagnoza HGF ciekawe było to że feler był między kanałem olejowym a chłodzącym i olej szedł do wody a w drugą stronę woda do oleju nie (oleju nie ubywało i był czysty).

dziwne bo ja korek na chłodnicy mam ale zgodnie z tym co piszecie to nawet jeśli uszczelnię zbiorniczek to i tak prawdopodobnie czeka mnie przygoda z HGF

a może jest jakaś szansa że wszystko wróci do normy bez wymiany uszczelki
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 22:14   

s.ruszniak napisał/a:
dziwne bo ja korek na chłodnicy mam ale zgodnie z tym co piszecie to nawet jeśli uszczelnię zbiorniczek to i tak prawdopodobnie czeka mnie przygoda z HGF

a może jest jakaś szansa że wszystko wróci do normy bez wymiany uszczelki

ty masz 2.0 silnik chyba hondy więc to co innego tam problem hgf nie występuje a przynajmniej nie tak czesto my tu rozmawiamy o silniku serii K1.8 Rovera
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
s.ruszniak 



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: LUBLIN



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 22:22   

sknerko napisał/a:
s.ruszniak napisał/a:
dziwne bo ja korek na chłodnicy mam ale zgodnie z tym co piszecie to nawet jeśli uszczelnię zbiorniczek to i tak prawdopodobnie czeka mnie przygoda z HGF

a może jest jakaś szansa że wszystko wróci do normy bez wymiany uszczelki

ty masz 2.0 silnik chyba hondy więc to co innego tam problem hgf nie występuje a przynajmniej nie tak czesto my tu rozmawiamy o silniku serii K1.8 Rovera


no tak to 2.0 honda więc może wystarczy jak oba korki będą szczelne i problem zniknie
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 22:28   

tak myślę
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
s.ruszniak 



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: LUBLIN



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 22:47   

dzięki za informacje

mam nadzieję że uda się naprawić
 
 
601s 




Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Elbląg



Wysłany: Wto Maj 26, 2009 20:25   

Słuchajcie, codziennie robię około 10km do pracy i spowrotem, rano gdy odpalam samochód i ruszam powoli, tym samym naciskając delikatnie gaz, zaczynam słyszeć przelewanie wody, w miarę rozpędzania auta woda przelewa się intensywniej, gdy wrzucam na bieg lub stoję na światłach woda się nie przelewa, nie słychać tego bynajmniej. Wczoraj wieczorem, gdy uzupełniłem płyn w zbiorniczku, do dzisiaj wieczorem gdy wróciłem z pracy, a zrobiłem około 10km dosłownie minimalnie dolałem płynu, może kieliszek do wódki taki malutki. Druga sprawa, którą zaobserwowałem, ale tak się działo od kiedy kupiłem auto, zawsze po przejechaniu około 5km po mieście, żadko kiedy wrzucając czwórkę, temperatura na wskaźniku dochodzi do około 2% poniżej połowo, czy to nie za szybko, zaznaczę, że nawet, gdy robiłem większe odległości, nawet w trasie, nigdy wskaźnik temperatury nie poszedł wyżej. Oleju mi też nie ubywa, odkąd był wymieniony póltora roku temu, stan jest taki sam na patyku. Czy aby napewno jest to HGF ?? ? Poradzcie, bo nie mogę spać. Czy może być jakaś inna przyczyna przelewania i ubywania płynu??? Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Maj 26, 2009 21:08   

601s napisał/a:
Czy aby napewno jest to HGF ?? ? Poradzcie, bo nie mogę spać. Czy może być jakaś inna przyczyna przelewania i ubywania płynu??? Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

napisałem ci żebyś narazie nie przejmował sie HGFem, po prostu znajdź wyciek i obserwuj dalej
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
wezyr007 



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 26
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 20:41   

Nie chce zakładać nowego tematu wiec tutaj pisze. Ostatnio zagotował mi się płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Zamówiłem nowy oryginalny korek u Tomiego teraz moje pytanie jak najłatwiej sprawdzić czy płyn po wymianie korka znowu będzie bulgotał czy nie czy wystarczy trzymać silnik przez jakiś czas na 2000-3000 obrotów ?

A tak poza tematem to czy w silnikach Rover 416Si 1.6 16v (111km) często pojawiają się problemy HGF ?

[ Dodano: Sro Lip 14, 2010 21:41 ]
Pomoże ktoś ?
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lip 14, 2010 21:01   

mam pytanie, jak odkrecam korek od wlewu plynu to mi zawsze syczy i ostatnio po 1500km bez odpoczynku spojrzalem na poziom plynu, i byl ponizej minus, jak odkrecilem syknelo i po kilku minutach plyn sie podniosl, czy to normalne czy korek nie puszcza cisnienia pow?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Woda
dumel175 Rover serii 75, MG ZT 15 Sob Maj 27, 2017 11:08
wellman
Brak nowych postów [R75] woda
maciej75v6 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Cze 09, 2013 21:08
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Termostat ? Woda ?
dzieju Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Lis 14, 2010 23:19
dzieju
Brak nowych postów [R75] Woda w podłodze
Mr.Oven Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Lis 08, 2016 03:18
mack007
Brak nowych postów [R75] Woda za licznikiem
arczi220 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Paź 26, 2016 06:12
arczi220



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink