Wysłany: Pią Maj 29, 2009 16:53 [R75] Przegrzewa się płyn chłodniczy - co robić?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Mam taką sytuację w swoim r75, że przegrzewa mi się płyn chłodniczy po ok. 20-30 minutach jazdy w mieście. Sprawdzałem - jest go tyle ile trzeba. Wskazówka temperatury bardzo szybko leci do góry (już po 4-5 minutach jest po środku czyli tam gdzie powinna być). Nie odpala mi się również w ogóle ten wiatrak przed chłodnicą - czy to ok? Jeżdżę bez odpalonej klimy.
Sytuacja już kiedyś występowała w zimie, gdy było -10 stopni. Pojechałem do warsztatu, dolali płynu chłodniczego (wtedy było za mało) i było ok, ale też nie było już takich mrozów. Ostatnio sytuacja powtórzyła się- znowu się przegrzał - nie sprawdzałem - może płynu było za mało. Dolałem i znowu jakieś 2 tyg było ok. Później włączyłem klimę (wcześniej jej nie używałem) i się przegrzał, dodatkowo wyciekł mi prawie cały płyn chłodniczy. Dolałem, ale dalej się podczas jazdy przegrzewał. Później raz było OK, a teraz znowu się przegrzewa. Ktoś wie co to może być?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 18:13, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 29, 2009 16:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
blazi [Usunięty]
Wysłany: Pią Maj 29, 2009 17:11
Z tego ci zrozumiałem to ubywa ci płynu chłodzącego i dlatego się przegrzewa silnik, musisz zlokalizować wyciek (pewnie termostat), możesz spróbować odpowietrzyć układ ale jak dolewasz co chwilę płynu to na pewno masz wycieki.
Zdejmij plastikową osłonę silnika i zerknij przez "żebra" kolektora tego metalowego czy w tym zagłębieniu nad którym jest termostat masz sucho. Ja miałem tak że mi przeciekał, płynu dolewałem co chwilę, silnik pewnie też miał nieco wyższą temp. ale nie przegrzał się (poza 1 przypadkiem), a pod termostatem istny syf, płyn - maź na 5cm grubości. wymiana termostatu zakończyła sprawę.
A co do wentylatora to też przydało by go się sprawdzić czy w ogóle się włącza. U mnie włącza się dokładnie przy 100 stopniach (włącz sobie cyfrowy miernik temperatury na desce i obserwuj czy ci się wentylator włączy przy tej setce).
Ostatnio zmieniony przez blazi Pią Maj 29, 2009 20:54, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za odpowiedź. Generalnie płynu mi nie ubywa jakoś drastycznie. Od tygodnia utrzymuje się ten sam poziom. Tylko jak włączyłem klimę to wyleciało go bardzo dużo. A tak to w miarę. Sprawdzałem czy coś cieknie i raczej pod samochodem jest suchutko. Ten wiatrak mi się w ogóle nie włącza nawet jak wskaźnik temperatury jest ponad normę (klimę zawsze mam wyłączoną - opcja econ. Ale czy ten wiatrak może być przyczyną? Jak włączyć cyfrowy miernik temperatury? - nie mogę nigdzie znaleźć w necie o tym.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Maj 29, 2009 18:37
Bolero napisał/a:
włączyć cyfrowy miernik temperatury? - nie mogę nigdzie znaleźć w necie o tym.
wpisz w szukajce ''Diagnostyka OBC w R75''
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
blazi [Usunięty]
Wysłany: Pią Maj 29, 2009 21:08
Bolero napisał/a:
Jak włączyć cyfrowy miernik temperatury?
Przytrzymaj przycisk resetowania dziennego wskazania kilometrów tak długo aż pojawi się podajże cyfra 1 (tzw. rozdział 1), potem naciskaj aż do 19. Teraz poczekaj - na dolnej linijce zacznie cyklicznie (co ok. 1 sek.) pojawiać się napis "_L_OFF". W momencie, gdy się pojawi wciśnij przycisk jeszcze raz. Pojawi się znowu 1 i wtedy szybko znowu zacznij naciskać aż pojawi się 7. I już masz odpalony wskaźnik temperatury. Na początku może ci nie wyjdzie, ale jak załapiesz o co biega to potem już zamkniętymi oczami będziesz to odpalał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum