Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Cze 04, 2009 16:57
filtr wymienia ( czyści ) sie przy okazji naprawy skrzyni jak jest rozebrana.
[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 18:08 ]
Obecnie dostępnym ( u Tomiego , f-ma TOMATEAM ) olejem ,jest oryginalny MG ROVER JF 403E.Przy wymianie wchodzi 3.5l .
[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 18:18 ]
Skrzynie te występują też w innych autach np.grupy VW i tam zalewane są olejem mającym nr.katalogowy G052990A2 wg specyfikacji f-my Volkswagen.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Cze 04, 2009 17:49, w całości zmieniany 1 raz
tylko po wlaniu przy wymianie jest procedura ustalenia poziomu i wtedy spływa ze skrzyni 0.5-0.7 l.Bląd robią Ci którzy sugerują się ilością 4 l podaną w instrukcji i tyle wlewają a nie ustalają właściwego poziomu
michal07 napisał/a:
Typ oleju przekładniowego: Texaco N402
o ile dobrze wiem to ten olej nie jest produkowany od dawna.
Co do oleju to się zgadzam, już kupiłem u Tomiego tylko z czasem na wymianę kiepsko. Większość warsztatów nie ma pojęcia o automatach a te które mają są otwarte gdy ja jestem w pracy
Czy mógłby ktoś wyrazić swoją opinie na temat oleju do automatycznej skrzyni biegów,którego nazwa brzmi: JF403E
Z tego co przed chwilą wyczytałem. To jest to model skrzyni. Stosowana była w starszych Roverach serii 800. Skrzynia 4 biegowa. Wydedukowałem, że w R'75 powinna być skrzynia JF506E (5 biegowa). Ale to tylko moje domysły... może ktoś zaprzeczy albo potwierdzi.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 114 Skąd: Lubaczów
Wysłany: Sro Lip 01, 2009 11:46
reed napisał/a:
tego co przed chwilą wyczytałem. To jest to model skrzyni. Stosowana była w starszych Roverach serii 800. Skrzynia 4 biegowa. Wydedukowałem, że w R'75 powinna być skrzynia JF506E (5 biegowa). Ale to tylko moje domysły... może ktoś zaprzeczy albo potwierdzi.
W R75 jest automat 5-cio biegowy - na bank
Filtra się nie wymienia - ewentualnie czyści. Oryginał olej to ATF 402N (texaco). Jest dostępny u dystrybutora w kanistrach 20l. ale można wymienić w serwisie land rovera (chyba Stare Babice k. Warszawy), tam cena za litr, to ok. 80 zł. + wymiana, razem ok. 400 zł.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lip 03, 2009 13:47
skrzynia aut. do Rovera , Jatco są 4-ro i 5-o biegowe ,odpowiednio JF403 i JF506 .Do innych marek mają oznaczenia np.5F31J , 09A , JA5A-EL. W naszym przypadku R75 i JF506 różnią się przełożeniami na 1,2,3,4 i wstecznym w zależności od tego z jakim silnikiem współpracują. I tak diesle mają inne przełożenia , benzynowe 1.8 i 2.0 V6 inne i 2.5 V6 jeszcze inne , czym można wytłumaczyć znikome różnice w pojemności oleju.
Pisaliście że do automatu z R75 można lac olej z grupy VW, pracuje w ASO Skody i mamy taki olej w dośc dobrej cenie, tylko pytanie czy naprawde moge zalac olej o nr kat G052990A2 do skrzyni i nic sie nie stanie?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lis 26, 2009 14:52
croochy napisał/a:
Pisaliście że do automatu z R75 można lac olej z grupy VW,
croochy, w Auto-świat nr 39/2007 , w dziale PORADY , ekspert udzielił odpowiedzi na pytanie czytelnika , że w Fordzie Galaxy 5-biegowa skrzynia JATCO JF 506 fabrycznie jest zalana olejem mającym wg. specyfikacji VW nr. kat. G 052990 A2. Olej ten mozna kupić w autoryzowanych serwisach VW. Wymiana poraz pierwszy po 70 tyś i kolejne co 30-35 tyś.km . Również przy okazji pytań , dotyczących skrzyni automatycznej JATCO w innych autach był wymieniany ten olej.
croochy napisał/a:
pracuje w ASO Skody i
tym łatwiej możesz sprawdzić do jakich skrzyń leją ten olej, albo zatelefonuj do p. Łokaja do Autotransmisji w Warszawie, bo jest autorem tej odpowiedzi w AŚ.
W poczatkowych modelach R75 byla montowana 4-biegowa JF403 -> uzytkownik llygas moze sie na ten temat wypowiedziec.
Co do wymiany to jak najbardziej sie wymienia filtr z uszczelka jesli sie to robi tak jak powinno sie to robic -> http://www.midparts.com.p...miski-2025.html
W innym wypadku gdyby nie bylo tej czesci jako kompletu na rynku to wskazywaloby to na iz nie ma potrzeby wymiany.
Z niegdysiejszego mojego dochodzenia dokopalem sie do:
"The Jatco JF506E transmission is used in other vehicles under different names.
2002+ Volkswagen GTI
2002-03 VW Jetta
2004+ VW Golf
VW calls the Jatco a "09A" 5sp Tiptronic which calls for fluid part # G 052 990 A2
2002+ Land Rover Freelander
Land Rover calls the jatco what it is "JF506E" which calls for LRN402G aka Texaco N402 fluid
2002-? Mazda MPV 5f31j
2003-? Mazda 6 5f31j
Mazda calls the jatco a "5f31j" which calls out M-III ATF fluid (this is a specific mazda fluid)
Jaguar X-Type
Calls for the following fluid specs
Esso LT 71141; Shell ATF 3403 M115; Shell M1375.4; MERCON V XT-5-QM ATF; IDEMITSU K17; Jatco 3100 PL085
I then found the following fluid which has been tested and passes the specs for:
Volkswagen - G052 990
Land Rover - Texaco N402
Jaguar - Shell M1375.4 (also Idemitsu's K17 and BMW's LT71141)
These approvals are enough to make me feel very comfortable putting this in my X-type, but I added the info so you can decide for yourself.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lis 26, 2009 16:14
orson napisał/a:
Co do wymiany to jak najbardziej sie wymienia filtr z uszczelka jesli sie to robi tak jak powinno sie to robic -> http://www.midparts.com.p...miski-2025.html
W innym wypadku gdyby nie bylo tej czesci jako kompletu na rynku to wskazywaloby to na iz nie ma potrzeby wymiany.
wymienia się tylko podczas naprawy skrzyni , niejako przy okazji, bo w wykazie czynności okresowych nie jest wymagane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum