Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Urwane koło
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Urwane koło
Autor Wiadomość
Waszkowiec 



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 3
Skąd: Łódź

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 05, 2009 20:36   [R620] Urwane koło
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Czy w waszych 600-tkach tez wam sie urywaly kola ? Pare miesiecy temu podczas jazdy urwal mi sie dolny sworzen, znajomy ktory tez ma 620 mial kiedys podobny problem. Jestem ciekawy czy bylo wiecej podobnych przypadkow.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lut 02, 2011 23:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 05, 2009 20:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mbniemiec 



Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 16
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Cze 05, 2009 20:57   

U mnie dokładnie taka sama historia...niestety.
 
 
Deamian 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 477
Skąd: Józefów k/Łukowa

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 05, 2009 21:02   

I u mnie niestety dokładnie to samo się stało w tamtym roku :cry:
_________________
Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony. ;)
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Cze 05, 2009 21:04   

Czy to było prawe koło? w moim prawym sworzniu był luz na 0.5cm, a w lewym zero luzu.

Jeśli zawieszenie jest tak skonstruowane, że wisi na dolnym sworzniu, to w wypadku rozłączenia, samochód osiada błotnikiem na oponie. Ale koło nie powinno się urwać i wyprzedzić samochodu! (jak stało się w polonezie mojej cioci)

filmik prezentujący rozlaczenie się sworznia, trzeba przewinąć do 1:20
http://www.youtube.com/watch?v=yVx1lvN6yeY

wymiana:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=32495&
 
 
Deamian 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 477
Skąd: Józefów k/Łukowa

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 05, 2009 21:12   

blue827 napisał/a:
Czy to było prawe koło?


Dokładnie. Właśnie prawe

blue827 napisał/a:
Jeśli zawieszenie jest tak skonstruowane, że wisi na dolnym sworzniu, to w wypadku rozłączenia, samochód osiada błotnikiem na oponie. Ale koło nie powinno się urwać i wyprzedzić samochodu!


Dokładnie tak u mnie się stało i niestety od teraz błotnik jest źle spasowany z drzwiami bo coś się wygięło :sad: No może autor tematu z tym urwanym kołem trochę przesadził ale mniej więcej wiadomo o co chodzi :wink:
_________________
Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony. ;)
 
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Pią Cze 05, 2009 21:37   

Najlepiej kontrolować stan zawieszenia na bieżąco i nie będzie takich niespodzianek. Jako zniszczony błotnik itp. :mrgreen:
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 05, 2009 21:42   

Dokładnie, choć znany jest jeden przypadek zadbanego, kontrolowanego i pilnowanego klubowego R400, w którym stało się to samo, bo tam jest podobna konstrukcja zawieszenia.

Ja w sumie dwoma R600 przejechałem ponad 100 000 km, a R800 drugie 100 000 km i odpukać nic się nie stało. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Deamian 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 477
Skąd: Józefów k/Łukowa

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 05, 2009 22:05   

No u mnie to stało się zaraz po kupnie kiedy jeszcze mało wiedziałem o tym samochodzie i nie wiedziałem wogulę o tym forum :/ Ale cóż :roll: Widocznie tak miało być :wink:
_________________
Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony. ;)
 
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Cze 05, 2009 22:12   

U kumpla w 620Ti było to samo, na szczęście jechał powoli i błotnik nie ucierpiał :)
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 06, 2009 00:13   

pytanie może błahe ale wole spytać niż żyć w nieświadomości :oops:
Czy są jakieś objawy wyrobionych sworzni ?? Czy po prostu profilaktyka i sprawdzanie raz na jakiś czas- chociaż z tym 2 to zazwyczaj tak jest ze jak sie zacznie szukac to zawsze coś i z małej skarbonki robi sie porządna dziura w budżecie :/
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
drag_op 



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 4
Skąd: Milicz



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 01:09   

Widze że, i mnie takie coś się stało..
Miałem Taki wypadek w swięto wszystkich zmarłych.
Stało się to przy wjeździe na posesje, lewe przednie koło opadło i oparło sie na błotniku ;/
Sworzeń do Wymiany.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 09:04   

seyfer napisał/a:

Czy są jakieś objawy wyrobionych sworzni ?? Czy po prostu profilaktyka i sprawdzanie raz na jakiś czas- chociaż z tym 2 to zazwyczaj tak jest ze jak sie zacznie szukac to zawsze coś i z małej skarbonki robi sie porządna dziura w budżecie :/


Znajomy mi mówił że kierownica sama nie powraca przy wyjściu z zakrętu, gdy sworzenie są zużyte. Ale ja tego nie zauważyłem, może dlatego że tylko jeden miałem zużyty.
Gdy samochód jest na kołach to jest jakby podwieszony na sworzniach, więc one będą zawsze napięte mimo że wyrobione, więc nie będzie słychać stuków takich jak np gdy są luzy na drążkach kierowniczych.

Ja sprawdzam tak:
1. podnieść samochód na podnośniku, tzn tak jak do wymiany koła (tylko jedną stronę)
2. drugi podnośnik, np butelkowy podłożyć pod dolny wachacz i lekko go podnieść ~1cm
3. włożyć jakiś mały łom , albo klucz płaski (u mnie z tego co pamiętam pasował 22) pomiędzy dolny wachacz a metal w którym osadzony jest sworzeń (zwrotnica?)

czyli klucz (lub łapka) będzie dokładnie w miejscu gdzie wystaje guma sworznia, więc trzeba uważać aby nie przytrzasnąć tej gumy.

4. teraz staramy się jakby rozewrzeć dolny wachacz od sworznia, odrazu będzie widać luz, nie potrzeba dużej siły. a jeśli się nie da, jest ścisło to znaczy że sworzeń dobry.

a tutaj fotoprzestroga :)


kolejna fotoprzestroga, nieciekawie wygląda :neutral:


Ostatnio zmieniony przez blue827 Pon Lis 09, 2009 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 06, 2009 09:31   

O ludzie... ja o tym pierwsze słysze - dwie 600-ki i Accord i nigdy tak się nie stało... (odpukuję) Idę sprawdzić sworznie :shock:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
phoenix123 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 100
Skąd: Łomianki



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 09:53   

U mnie też niestety urwał się prawy, objawów nie było... to jest chyba wada konstrukcyjna pojazdu i nic wiecej( bo co jak co sworzeń powinien się zgiąć, wyrwać z łoża ale nie złamać)
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 18:32   

phoenix123 napisał/a:
to jest chyba wada konstrukcyjna pojazdu i nic wiecej


Jeśli chodzi o prawą strone pojazdu to zawieszenie z tej właśnie strony pada szybciej z powodu różnych studzienek i kanałków oraz dziur które licznie występują przy krawędzie jezdni lub chodnika...
 
 
orobra 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: LUBLIN



Wysłany: Nie Cze 07, 2009 10:15   

Witam,te sworznie to wypadają z gniazda czy się urywają,kiedyś mechanik przy przeglądzie mówił że w 600 obcina sworznie nie bardzo mu wierzyłem,pewnie to jest jakaś wada konstrukcyjna i jak tu szybko jechać :sad:
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 07, 2009 11:31   

A mozę sprawa nie dotyczy oryginalnych części dobrej jakości? Może tak się dzieje z kiepskimi zamiennikami....? Coś wierzyć mi się nie chce, że taka wada fabryczna nie byłaby usuwana masowo przez Hondę i Rovera...
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
orobra 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: LUBLIN



Wysłany: Nie Cze 07, 2009 12:43   

Ja raczej bym nie ryzykowal zakładania tanich zamienników sworzni i nie ważne czy to dolnych czy górnych za duże ryzyko a różnica cenowa niewielka. Mi się też wydaje że to nie może byc wada fabryczna.
 
 
 
phoenix123 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 100
Skąd: Łomianki



Wysłany: Nie Cze 07, 2009 18:38   

Fakt nie ma sensu zakładać taniego badziewia, ale z drugiej strony ja miałem założony sworzeń delphi a to chyba jakaś w miare pożądna firma, i też się urwał( nie wypadł z łoża tylko się ułamał na łączeniu tej kulki i trzpienia) i nie był zapieczony(kula ruszała się w łożu). Więc nadal obstaje przy tym że to raczej wada konstukcyjna tego zawieszenia i trzeba kontrolnie oglądać te sworznie co jakiś czas....
 
 
orobra 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: LUBLIN



Wysłany: Nie Cze 07, 2009 20:57   

No tak to raczej nie jest normalne,tylko jak przewidzieć kiedy się złamie,luzy można sprawdzić,ale kiedy go zetnie chyba nie.Trzeba mieć nadzieje że będzie się wolno jechać
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Urwane koło
Golab33 Rover serii 600, Honda Accord 9 Sob Lis 29, 2008 18:57
NEOSSS
Brak nowych postów [R620] Koło
wlodi1991 Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Sie 11, 2010 13:06
bociannielot
Brak nowych postów [R620] Czy ma koło dwumasowe
piotrek_ Rover serii 600, Honda Accord 6 Czw Sty 03, 2008 23:30
WhoLeeGuns
Brak nowych postów [R620] Koło pasowe,rozrząd.....
broda333 Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Mar 01, 2009 10:13
Brt
Brak nowych postów [R620] Wyciek koło kolektora
mazda11 Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Sty 19, 2010 09:29
wiecho65



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink