Forum Klubu ROVERki.pl :: [r 220 sdi] Turbo Nie Upuszcza Nadciśnienia... ;/ co robic?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r 220 sdi] Turbo Nie Upuszcza Nadciśnienia... ;/ co robic?
Autor Wiadomość
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Cze 01, 2009 22:16   [r 220 sdi] Turbo Nie Upuszcza Nadciśnienia... ;/ co robic?

witam
mam mały "problem"
kupiłem wskaźnik doładowania i podłączyłem jak w temacie " [R620 SDI '95] Wskaźnik doładowania "
i co zauważyłem ....
na biegu jałowym wskaźnik pokazuje ok 1.0 bara natomiast pod obciążeniem podczas jazdy wskaźnik pokazuje wartośc 1.6 bara
Nie wiem czy wskaźnik źle pokazuje czy faktycznie turbawka podaje takie ciśnienie...??
Dodam ze auto na prawde odkąd je kupiłem zachowuje się ponad seryjnie zreszta dodawałem filmik w dziele tuning... jutro sprawdze manomertem od pompowania kół czy faktycznie turbina podaje takie ciśnienie...
co o tym sądzicie??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
Ostatnio zmieniony przez Firq Pon Cze 08, 2009 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 01, 2009 22:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 01, 2009 22:23   

Wygląda na to, że masz o 1bar złe wskazanie. Jałowy oczywiście 0, a obciążenie 0,6 bara :) Przy ciśnieniu 1.6 bara długo by turbina nie pożyła uszczelka pod głowicą pewnie też ale do 1 bara spokojnie można turbinkę kręcić...
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Cze 01, 2009 22:33   

na biegu jałowym ale na pełnym gazie kolego.....
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 01, 2009 22:35   

w SDi spokojnie można kręcic do 1.2 bara ( niektórzy wariaci dają 1.5) a seryjnie masz od 0.8-1.0 bara jak się nei myle
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Raptile Pon Cze 01, 2009 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 01, 2009 22:37   

za dużo .... u mnie (i o ile mi wiadomo tak powinno być) jest na luzie (gaz na max) 0,8 bar a max podczas jazdy na pełnym gazie 1,3 bar :ok: ... teraz nie wiadomo, czy masz rzeczywiście takie wskazania, czy wskaźnik oszukuje o trochę w górę. A informacyjnie ... identyczne wskazanie na luzie miałem podczas odczytu na KTSie :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Cze 01, 2009 22:39   

jutro sprawdze manometrem i sie okaze czy faktycznie tak podaje czy wskaznik szaleje...
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 01, 2009 22:57   

Teraz doczytałem i jeśli dobrze znalazłem to w SDi siedzi GT15 które powinno standardowo dmuchać tak jak Raptile piszę 0,8-1Bara. U mnie siedzi K14 które podobno można kręcić nawet do 1.8 bara niestety przez to ma niezłego laga...

P.S Firq, jaki wskaźnik kupiłeś i czy łatwo przełożyć wężyk do wskaźnika?
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 19:47   

jestes z ppl wal na priw to ci pokaze jak to u mnie wyglada...
taki kupiłem http://www.allegro.pl/ite...czne_widmo.html

[ Dodano: Sob Cze 06, 2009 08:58 ]
panowie to juz moj trzeci wskaznik doładowania i tak samo pokazuje ma pełnym papciu 1.6 bara załozyłem wczoraj intercooler od sprintera i teraz jade do tunera na chipa ..;] ciekawe co z tego bedzie...
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
freeeks 



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1
Skąd: ostrów



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 10:23   

ciekaw jestem co z tego wyjdzie Firq
a jest mozliwe zeby turbo dawało az takie ciśnienie??
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 10:29   

auto zostawiłem u tunera i do odbioru mam o 15.00
turbo daje takie ciśnienie bo sprawdzaliśmy z tunerem przez to poprzedni cooler popękał i weze pękały...
teraz cooler jest od sprintera 2.9 td
czasami R odcinal mi dawke paliwa i nie wiedziałem przez co... teraz wiem bo gadałem z tunerem i doszlismy do wniosku ze to przez to ciśnienie silnik broni sie przed takim cisnieniem .... cóż... sysko się okaze po 15.00 wtedy dam znac :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 06, 2009 11:00   

Firq napisał/a:
jestes z ppl wal na priw to ci pokaze jak to u mnie wyglada...
taki kupiłem http://www.allegro.pl/ite...czne_widmo.html

Cgętnie jak tylko doprobwadzę swojego R do stanu używalności :)


Firq napisał/a:
auto zostawiłem u tunera i do odbioru mam o 15.00
turbo daje takie ciśnienie bo sprawdzaliśmy z tunerem przez to poprzedni cooler popękał i weze pękały...
teraz cooler jest od sprintera 2.9 td
czasami R odcinal mi dawke paliwa i nie wiedziałem przez co... teraz wiem bo gadałem z tunerem i doszlismy do wniosku ze to przez to ciśnienie silnik broni sie przed takim cisnieniem .... cóż... sysko się okaze po 15.00 wtedy dam znac :)


GoodHope? Pochwal się później wykresem :)

P.S Srebra 2setka? Właśnie przy takiej coś grzebali ;)
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 16:04   

dokładnie tak srebrna 2setka :)
dokładnie GoodHope własnie teraz byłem u niego i jeszcze walczy z turbina zeby tyle nie dmuchała ale dzis ma byc skonczony :) wykres wrzuce pozniej... sam jestem ciekaw jak to bedzie smigac :))
Pływak, jedziesz na zlot w czwartek??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 16:14   

Cytat:
czasami R odcinal mi dawke paliwa i nie wiedziałem przez co

czujnik ciśnienia doładowania właśnie po to został zamontowany ;)

Sam jestem ciekaw wykresu :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 17:28   

potrzebuje fachowej porady panowie...
własnie odebrałem auto od tunera i nie chipował go dzis bo turbina sie zastała i gruszka jest sprawna która powinna upuszczac nadcisnienie ale trzpien który wchodzi w turbo zastał sie i w ogóle nie da rady go obrucic... jak mam rozruszać te gajgi..??
Tuner nie chipował go z taka dawka cisnienia bo po 1 auto odcina paliwo bo za duze cisnienie dostaje po 2 po chipie i takiej dawce cisniania jakie pompuje turbo półośki by się skręciły jak cienki drucik przy takiej mocy... wiec najpierw turbo potem chip...
Brt, co radzisz??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 06, 2009 17:30   

Firq napisał/a:
dokładnie tak srebrna 2setka :)
dokładnie GoodHope własnie teraz byłem u niego i jeszcze walczy z turbina zeby tyle nie dmuchała ale dzis ma byc skonczony :) wykres wrzuce pozniej... sam jestem ciekaw jak to bedzie smigac :))
Pływak, jedziesz na zlot w czwartek??


Niestety na zlot nie jadę dzisiaj odebrałem auto od blacharza dopiero... Też będe się musiał kiedyś przejechać aby mi zmierzył ciśnienie doładowania i je zwiększył to samo z dawką paliwa bo mi niestety nie ma gdzie chipa wgrać więc zostaje tylko "mechanika" ;)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Cze 07, 2009 20:46   

Hm ... niestety na turbinkach się nie znam zabałdzo :/ Wiem tylko, że ten trzpień od zaworu upustowego (po zdjęciu łącznika z gruszki) powinien malym paluszkiem dać się poruszać .... jak to w środku wygląda i jak to rozruszac niestety nie wiem :( ... można spróbować standardowymi metodami w stylu: zapuść odrdzewiacza jakiegoś poczekaj i spróbuj ruszyć .... a jak nie pójdzie to raczej bez jakiegoś rozbierania się nie obejdzie :roll: ... ale jakiś szpec od turbo musiałby się wypowiedzieć :bezradny:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Cze 08, 2009 08:56   

Brt, tak sie składa ze wiem jak wyglada turbina w przekroju z czasów szkolnych.. lecz ta wiedza nie jest mi aktualnie pomocna ;/ To sie zgadza ze ten trzpien powinien poruszac sie bez oporów jakichkolwiek... ;/ ale tak nie jest zapiekło sie to wszystko i dupa ;/
Tuner podpowiedział zebym strzykawka na ten trzpień lał na noc DOT-4 pytałem czy nie lepsze WD40 ale powiedział ze do tego typu penetracji nie ma nic lepszego od płynu hamulcowego.... n o to ok wczoraj wieczorem nalałem... ale nawet nie licze ze po 1 dniu to pusci ...;/
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4i 99r] HGF co robić?
Francuz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Sob Lis 15, 2008 21:16
Zukowaty
Brak nowych postów [R214i '99] HGF? co robic?
dopadlo i mnie!
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Wto Paź 28, 2008 10:42
walassios
Brak nowych postów [Rover 200] nie pali :( co robic???
Mariasob Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Pią Wrz 24, 2010 23:36
eva.
Brak nowych postów [rover 214] zalany co robić?
Anna20 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Lis 27, 2013 16:28
robsson78
Brak nowych postów [rover 25 mg zr 14,16V] prędkościomierz nie działa co robić
mass411 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Sro Paź 28, 2009 19:16
mass411



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink