Kilka miesięcy temu jadąc do Katowic poczułem swąd w samochodzie. Felga z prawego przodu była gorąca i stamtąd śmierdziało. Akurat zdarzyło się to u celu podróży więc auto odstało 2h i ruszyłem z powrotem i wszystko było ok. Jakieś dwa tygodnie później zdarzyło się to samo.
Pojechałem do mechanika, który przeczyścił profilaktycznie hamulce (prowadzenia, tłoczki i takie tam), ale powiedział że wszystko z nimi było ok.
Przez 2-3 miesiące był spokój aż tu wczoraj po przejechaniu 100km, patrzę na oponę a ta ładnie wtopiła się do alufelgi (jakieś 3mm na pewno). Wracając próbowałem wyczuć, kiedy się grzeje. 20 km po miejsko-wiejskich drogach (max. 70-80k/h i mało hamowania) - felga zimna. 20 km na trasie (100-120km/h i mało hamowania) - wyraźnie gorąca. 20km na trasie (max. 80-90 km/h i mało hamowania) - felga schłodziła się. Na koniec seria ostrych hamowań na krętej drodze - ciepłe (letnie) środki obu przednich felg.
"Znawcy" okoliczni stawiają na:
1. Grzejące się łożyska
2. Problemy z pompa hamulcową (tłumaczono mi że po zdjęciu nogi z hamulca czasami może hamulec akurat w tym kole nie wracać).
3. Jednak coś z hamulcami przy tym kole, może trzeba coś wymienić?
Jaka jest Wasza diagnoza?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 08:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 08:48
Sprawdzałeś czy nie gotuje Ci się przypadkiem płyn hamulcowy? Masz pełne tarcze, czy wentylowane?
U mnie sytuacja była podobne, tyle że felgi nie nagrzewają się to jakiś chorych temperatur. Przed zimą wyczyściłem klocki, śruby pływające i tulejki i przez jakiś czas było ok. Obecnie znów piszczą i znów felgi są lekko ciepłe. U mnie winne są w 99% klocki (poprzedni właściciel musiał założyć jakąś bardachę ) - piszczą, grzeją, pylą tak, że felgi do mycia praktycznie co 2-3 dni. Jak się skończą, będzie zmiana na ATE.
W Twoim przypadku, wyeliminowałbym łożyska, jeśli nie docierają do kabiny niepokojące dźwięki.
Pompa hamulcowa może być przyczyną, ale bardziej obstawiałbym stary płyn DOT (wchłonął dużo wody) i niechowające się do końca tłoczki. To też proponuję sprawdzić.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Zapieczone ośki na suwaku. Zdjąć zacisk, rozebrać przesmarować i jazda. Ewentualnie do wyjęcia tłoczek, przeczyścić papierkiem 1500 tłoczek i cylinder, nowa gumka i również jazda
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Zapieczone ośki na suwaku. Zdjąć zacisk, rozebrać przesmarować i jazda. Ewentualnie do wyjęcia tłoczek, przeczyścić papierkiem 1500 tłoczek i cylinder, nowa gumka i również jazda
Jak wspomniałem mechanik oglądał i smarował elementy układu hamulcowego już wcześniej. Nie wiem czy robił dokładnie to co piszecie, pojadę do niego i zapytam, ale co sądzicie o łożysku, może się grzeje i daje taki efekt?
Witam,
Swego czasu miałem podobny przypadek (w innym aucie), co ja nie robiłem, głowa mała. A okazało się, że przewód hamulcowy elastyczny blokował się w środku - poprostu kawałek gumy się oderwał w środku węża, z tego powstał jakby korek i blokował przepływ płynu hamulcowego, w efekcie szczęki się niedostatecznie cofały, tarły o tarczę i całe koło się grzało - proszę sprawdzić przewody , pozdr....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum