Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Kopci na niebiesko- turbina pada ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Kopci na niebiesko- turbina pada ??
Autor Wiadomość
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 09:01   [R620] Kopci na niebiesko- turbina pada ??
Typ: Si Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam wszystkich. Jak zwykł mawiać znajomy " nowy dzień nowe wyzwanie"
Miałem wczoraj okazje posłować się trochę autami ze znajomym jak wracaliśmy ze szkoły i na miejscu już powiedział mi ze dymi mi trochę na niebiesko z komina :neutral:
Wprawdzie wtedy miałem ~110-120 na IV i ok 4k obr biegu wiec miał prawo dymić ale kolor mi nie pasuje :sad: Na postoju nie zauważyłem aby dymił a turbo chodzić chodzi, chociaż już od dawna coś mi nie pasuje w dynamice auta - chodzi tu właśnie o przyspieszenie gdzie turbo się zaczyna ładnie dmuchać- dawniej przy ok 2000-2.200 obr to mi głowę w fotel wduszało :wink:
Macie może jakieś propozycje co można sprawdzić ?
Dzisiaj postaram się sprawdzić luzy na wirniku chociaż przyznam ze pojęcia o tym zero i mam nadzieje ze nic przy okazji nie popsuje :wink:
Dodam jeszcze turbo jak na moje gwiżdże ładnie i przyjemnie dla ucha w moim odczuciu ale mechanik mówił ze za głośno jednak chodzi :???:
_________________
była..600-tka ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lut 02, 2011 23:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 09, 2009 09:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 09:21   

seyfer napisał/a:
Dzisiaj postaram się sprawdzić luzy na wirniku chociaż przyznam ze pojęcia o tym zero i mam nadzieje ze nic przy okazji nie popsuje

a co tu przy tym zepsuć
ściągasz przewód idący od filtra powietrza do turbiny i łapiesz za wirnik i patrzysz czy nie ma luzów :wink:
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 09:24   

Hmmmmm sprawdz luzy na wirniku to po 1 po 2 sprawdz czy nie ubywa oleju... po 3 zmierz ile masz od 60-100 na IV biegu nastepnie odepnij przepływke i sprawdz jak auto idzie (bardzo wątpliwe ze to przepływka) Skoro ktos ci powiedział ze turbo za głośno chodzi to coś w tym musi być kolego ale z drugiej strony mój ziom ma ibize afn po chipie 140 KM i mieszka ode mnie 200 m i jak zapala auto w garazu to ja ta turbine u siebie słysze :) jeździ juz tak 1.5 roku na tych chipie i z tym gwizdaniem i śmiga to nieziemsko :) wiec gwizdaniem moze się nie przejmuj... jak moja turbina uzyskuje cisnienie 1.7 bara to tez nieziemsko gwiżdże :D :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 09:34   

Firq napisał/a:
afn

znam ten silniczek,110KM na wyjściu :smile:
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 09:35   

dokładnie 110 KM było aktualnie jest 140 :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 09:37   

oleju niestety ubywa trochę. Dokładnie ile go ucieka nie powiem ale sprawdzam co jakiś czas. Przedtem miałem GM-owskiego półsyntetyka zalanego to uciekał niemiłosiernie ale po zalaniu mobilem ubywa go o wiele mniej. Musze się przygotować na ten olej co w wężach będzie :wink:
Co do sprawdzenia luzów na wirniku to z racji ze się nie znam wole spytać :smile:
A dźwięk turbo to mi się jak najbardziej podoba i nie chce go zmieniać :D :lol:
przyspieszenie prezentuje się następująco:

0-100 - 11,7
60-100 - 9,75 - po odpięciu przepływki 9,17
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 09:46   

seyfer napisał/a:
0-100 - 11,7

no to jest ok :smile:
w danych technicznych jest podane 11,6
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 09:53   

ale jakby mniej zrywny jest na niskich biegach :/ albo ja już przewrażliwiony jestem na punkcie tego samochodu ;)
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 11:22   

skoro ubywa ci oleju to moze oznaczac ze turbo sie konczy tzn gdzies jest juz nieszczelne i stad ten niebieski dym który oznacza spalanie oleju... przepływke tez masz chyba uszkodzona skoro po odpieciu auto idzie lepiej....
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 11:56   

Co do przepływki to byłem świadom tego ale o dziwo z podpiętą mniej mi pali- a jak ją odepnę to za ciężka nogę mam :razz: i temu pewnie więcej pali :grin:
Tak czy siak dzisiaj sprawdzę luzy na wirniku i zdam relacje. A tak poza tematem. Macie może jeszcze ten link na youtube gdzie koleś podkręca turbo ? Wiem ze sie skręca cięgno ale wiadomo lepiej zawsze zobaczyć jak ktoś to robi.
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 15:43   

Cytat:
jak moja turbina uzyskuje cisnienie 1.7 bara to tez nieziemsko gwiżdże :D :)


W R SDi?

Firq napisał/a:
przepływke tez masz chyba uszkodzona skoro po odpieciu auto idzie lepiej....


Zbyta mała różnica czasowa aby stwierdzić to jednoznacznie...

Firq, żeby nie było-wcale się Ciebie nie czepiam :wink: .Tak tylko wyłapałem z tematu...


seyfer napisał/a:
ale jakby mniej zrywny jest na niskich biegach :/


Albo organizm przyzwyczaił się do przyśpieszeń generowanych przez pojazd.
Wsiądź na chwile do czegoś mocniejszego,przejedz się i poczujesz znowu,że kark za słaby :grin:

Też tak miałem na początku-"wgniatało" w fotel-teraz się po prostu przyzwyczaiłem...

seyfer napisał/a:
ja już przewrażliwiony jestem na punkcie tego samochodu ;)


Oj,ja też.Autko 100 % sprawne a szuka się dziury w całym...
 
 
Zigg 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 131
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 16:09   

seyfer napisał/a:
0-100 - 11,7
60-100 - 9,75 - po odpięciu przepływki 9,17


Czyli od 0 - 60 w 2 sek ? :) I śmiesz twierdzić, że słaby ? :P
_________________
R25 + Freelander I 2,5 V6
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 16:41   

Cytat:
Oj,ja też.Autko 100 % sprawne a szuka się dziury w całym...

Ja akurat mam świadomość ze moja furka nie jest w 100% sprawna i zbieram, odkładam i dopisuje tylko do listy co tu zrobić :???: Dzisiaj niestety nie sprawdzę luzów na wirniku bo ta pogoda jest koszmarna. W pracy siedzę to słoneczko świeci przez okno aż miło- a 5 min przed fajrantem chmury i deszcz :cry:

[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 17:42 ]
Zigg napisał/a:
seyfer napisał/a:
0-100 - 11,7
60-100 - 9,75 - po odpięciu przepływki 9,17


Czyli od 0 - 60 w 2 sek ? :) I śmiesz twierdzić, że słaby ? :P


Niestety nie jest to takie dokładne i pewnie będzie mniej bo refleks dziewczyny sie nie liczy :mrgreen: :razz: Normalnie to by sie coś z tego jeszcze urwało :mrgreen:
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 22:35   

Zigg napisał/a:
seyfer napisał/a:
0-100 - 11,7
60-100 - 9,75 - po odpięciu przepływki 9,17


Czyli od 0 - 60 w 2 sek ? :) I śmiesz twierdzić, że słaby ? :P


Trochę kosmiczna interpretacja ;) .
60 - 100 km/h było mierzone tylko i wyłącznie na 4-tym biegu, przy mierzeniu od 0 - 100 km/h, przy 60-ce był pewnie jeszcze 2 bieg ;) więc zupełnie nie te obroty.

No chyba, że ten post był z przymrużeniem oka ;)
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 22:48   

thef poczucie humoru tracisz :razz:
Mnie z początku te realne osiagi troche niepokoiły ale juz jestem spokojniejszy bo blizej serii niz dalej, wiec jest :ok: ;)
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 07:12   

filo, tak dmucha mi 1.7 do 1.8 bara
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 10, 2009 07:14   

to jeszcze ci jej nie wypluło :?:
swoja droga to się zbiera pewnie jak szalone :twisted:
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 07:23   

no nie wypluło a dmucha tak bo się pół roku temu zawiesiła i nie upuszcza powietrza tzn nadciśnienia i dlatego mi cooler pękł ... kiedyś doszło ciśnienie nawet do 1.9 ale to był taki gwizd jak bym miał BiTturbo :D
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 10, 2009 07:25   

Firq napisał/a:
był taki gwizd jak bym miał BiTturbo

fajnie :lol:
dobrze że ci oprócz coolera nic innego nie rozwaliło :wink:
u kolegi poszedł silnik w ten sposób :/
Ostatnio zmieniony przez szoso Sro Cze 10, 2009 07:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 10, 2009 07:26   

tyle ze przy takim ciśnieniu to długo nie wytrzyma raczej :???:
Mam nadzieje ze dzisiaj będzie dobra pogoda to sprawdzę wreszcie te luzy na wirniku :???:
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Po rozgrzaniu kopci na niebiesko
Po rozgrzaniu silnika kopci na niebiesko
_Zloty_ Rover serii 600, Honda Accord 17 Sro Lis 26, 2008 23:43
boss.007
Brak nowych postów [R620] Czy w sdi jest turbina? czy z turbiną to już inny?
Arthurro Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Lip 20, 2007 15:23
Arthurro
Brak nowych postów [R620] Sprzęgło pada?
Jakie objawy?
Sacred Rover serii 600, Honda Accord 9 Pią Lip 16, 2010 16:50
bastek
Brak nowych postów [R620] Kopci - Help
RoBBoD Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Lis 27, 2008 10:42
RoBBoD
Brak nowych postów [R620] Nie kopci
czarek2208 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Kwi 27, 2009 20:10
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink