Wysłany: Wto Cze 09, 2009 15:28 [R silniki serii K] Gazeta Motor.
Czytając gazetę z tematu natknąłem się na artykuł "PRZEGLĄD UŻYWANYCH WYNALAZKÓW".
Pierwsza myśl-pewnie będzie coś o Roverze.
Cytuję w całości:
"Rover-silniki K.
Dynamiczne,ale niezbyt oszczędne jednostki Rovera miały nietypową konstrukcję:cały silnik był skręcony bardo długimi śrubami przechodzącymi na wylot od dol do góry.
Nawet wymiana uszczelki pod głowicą wymagała wymiany kompletu śrub.Cena nowych śrub jest bardzo wysoka-sięga 600 zł.
Uwaga.
Nietypowe silniki serii K z fabryk Rovera montowano także w ...Polonezie 1.4 16V o mocy 103KM."
Taki tam artykulik...
Ostatnio zmieniony przez filo Wto Cze 09, 2009 15:47, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 09, 2009 15:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
właśnie kumpel w pracy,po przeczytaniu tego artykułu, mówił mi że mam szajs a nie auto bo te śruby tyle kosztują, na co ja się spytałem 'tylko 600 zł?'
w tym momencie sie koleś uciszył:P
Wiadomo-czasem ktoś nie wie/nie zna czegoś dokładnie więc złorzeczy na to...
Chociaż zdarzają się takie sytuację,że (np.w mechanice pojazdowej) zbyt skomplikowana konstrukcja sprawia sporo problemów lub jest zbyt awaryjna...
[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 17:00 ] Raptile, nie raz już słyszałem,że mam silnik w 100% od Hondy a tylko pokrywa ma napis Rover...
Czytając gazetę z tematu natknąłem się na artykuł "PRZEGLĄD UŻYWANYCH WYNALAZKÓW".
Przegląd KŁOPOTLIWYCH wynalazków. I w artykule nie napisali o dieslach R, bo nie o to w nim chodziło. Chodziło o pokazanie rozwiązań w motoryzacji, które po latach sprawiają tylko problemy. I akurat uważam, że w tym artykule jest dużo prawdy, bo wygarnęli prawie wszystkim markom jakieś paskudztwo (merc, vw, ar, cytrna, pug, rover).
Poza tym Roverowi wytknęli tylko te śruby, a np. VW i Ford dostali 2x po pupsku, więc nie widzę powodu do uniesień, koledzy
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Nikt się nie unosi (tak mi się wydaje).
Zresztą nie o to mi chodziło zakładając ten temat.
A nie wspomniałem o innych markach bo mi się akurat Rover rzucił w oczy i tak jak pisałem zaczynając czytać artykuł coś mnie tak tknęło,że będzie o Roverze.No i proszę-jest...
Apropos turbodiesli; podali również to, co ja w innym temacie wymieniłem jako wadę, z powodu której na pewno nie kupię tdiesla - DFP - filtr cząsteczek stałych. Oprócz tego turbinę ze zmienną geometrią łopatek (VNG). Oczywiście skopane technologicznie 2 silniki tdiesla 2,5 VM i 1,8TD Forda.
Nie wymienili jeszcze 1,8D Forda, a powinni. Te silniki też notorycznie się sypały - w mojej niegdysiejszej służbówce pękł pasek rozrządu długo przed terminem, u kolegi to samo... Ogólnie zgadzam się ze wszystkim, co tam jest napisane, oprócz tych śrub w serii K, bo nie miałem z tym silnikiem nigdy do czynienia. I jakoś tu na forum też nie ma narzekań na śruby, bardziej na HGF.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Ogólnie zgadzam się ze wszystkim, co tam jest napisane, oprócz tych śrub w serii K, bo nie miałem z tym silnikiem nigdy do czynienia. I jakoś tu na forum też nie ma narzekań na śruby, bardziej na HGF.
Ja też się zgadzam.
Ze śrubami nie miałem też nic do czynienia jak i z serią K i nie chciał bym mieć ale tylko ze względu na HGF.
Absolutnie nie twierdzę,że to złe silniki.Nie miałem z nimi do czynienia i nie znam ich więc nie mogę na nie złego słowa powiedzieć...
Apropos turbodiesli; podali również to, co ja w innym temacie wymieniłem jako wadę, z powodu której na pewno nie kupię tdiesla - DFP - filtr cząsteczek stałych. Oprócz tego turbinę ze zmienną geometrią łopatek (VNG). Oczywiście skopane technologicznie 2 silniki tdiesla 2,5 VM i 1,8TD Forda.
Nie wymienili jeszcze 1,8D Forda, a powinni. Te silniki też notorycznie się sypały - w mojej niegdysiejszej służbówce pękł pasek rozrządu długo przed terminem, u kolegi to samo... Ogólnie zgadzam się ze wszystkim, co tam jest napisane, oprócz tych śrub w serii K, bo nie miałem z tym silnikiem nigdy do czynienia. I jakoś tu na forum też nie ma narzekań na śruby, bardziej na HGF.
Brat ma mondeo 1.8TD z przebiegiem 460k km jedyne co bylo naprawiane to pompa uszczelniona. w focsie mam 1.8td i odpukac 40k km za nami i zero problemow. Jezdze jeszcze od czasu do czasu transitem 2,5td ktory ma przebieg 300k km i tez malo co bylo robione.
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum