to byly zwykle turbodiesle, ktore ani nie byly mocne ani oszczende i ogolnie mocno przecietne do tego stopnia jedyna sensowna konfiguracja mondeo z tamych lat to durate 1.8 2.0 benzynka (+LPG jak ktos oszczedza
a co do serii K, to te silniki potrafia byc klopotliwe i to fakt. nie ma co slodzic i nie ma co pisac ze moj byl miodzio a sasiadowi sie posypalo. jezeli 20-30% tych silnikow sprawia problem przy remoncie w wieku 10lat to nie jest to super niezawodna jednostka. moim skromnym zdaniem wada tych silnikow jest to ze ten silnik latwo skatowac, przegrzac a po czyms takim to moze juz wymiana uszczelek i srub nie wystarczyc, tylko glowica mowi pa pa......albo juz nigdy nie bedzie taka jak przed i dowiadujesz sie tego nie w trakcie remontu tylko 20-30tysi pozniej jak ci znow dupnie uszczelka.....
gadalem z dwoma mechanikami, zaden nie byl nastawiony na krytyke, tylko mowil ze jak jakis idiota drugi trzeci raz splanuje za mocno glowice to do wywalenia, no i czesto wtedy jeszcze docisk gliwicy do cylindrow sie nie zgadza i trzebaby na nowo cylindry osadzac....
slowem....jest to lekki silnik ktory jak dziala jest super, ale jak go raz ktos skaszani to juz mogila
poza tym to dobry silnik i kto ma w dobrym stanie ten chwali i dba o swoja serie K. ja na moj nie marudzilem i bylo git
no właśnie...
problem nie tyle w silniku, co w mechanikach którzy nie patrzą na zalecenia producenta, tylko "wiedzą swoje" niestety.
każdy silnik da się spier... popsuć jak się go naprawia nie tak jak się powinno, a że ten akurat wymaga troszkę większej wiedzy niż silnik ursusa c330 no to niestety sporo jest ofiar niedouczonych mechaników...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Artykuł dotyczy I serii Mondeo z lat 1993-2000 - tak jest w artykule. Jeśli to na tych silnikach robicie te kilometry, to musicie nieźle "odpukiwać"
mondeo brata jest 98rocznik, autko pali 6 litrow w miescie i robi cos kolo 600-1000km tygodniowo od 2 lat. Zero problemow poza elementami zawieszenia i wspomniana wczesniej pompa.
Focusa mam z 2000roku 1.8tddi 90KM. Przy jezdzie mojego ojca w trasie pali 4,2l przy mojej w trasie ok 5-5,5 w miescie w 6-6,5 sie miesci. Wiec stwierdzenie ze nie są oszczedne to mowia tylko Ci co tych aut nigdy nie mieli.
Poza tym są sto razy cichsze od TDI grupy VW. Nie to zebym je chwalil ale mamy w rodzinie w dwoch autach i sobie chwalimy
Co do serii k, nie jest to moze geniusz ale jak sie trafi na dobry egzemplasz to smiga az milo Moj przejechal juz 100kk od hgf (robionego na uszczelce starego typu) i jakos tylko lac benzyne i jezdzic
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
michone, - wam sie trafil zacny diesel forda i dobra K seria rovera. jednak niestety biorac pod uwage 100% zbyt wiele % z calej puli sprawiala klopoty. na takiej podstawie powstaja opinie o samochodach
Do artykułu dorzuciłbym jeszcze skrzynie biegów aut z grupy VAG z silnikami 1.6 benzyna (symbole AEE, AEH, AKL). Jakiś kierownik wpadł na pomysł poskładania skrzyń do kupy za pomocą nitów a nie normalnych śrub. Efekt jest taki, że na dystansie powiedzmy 200tys.km znam przypadku kilkukrotnej wymiany skrzyń. Typowy objaw to szarpanie na dwójce, co po zignorowaniu tego sygnału niechybnie doprowadzi do rozszarpania obudowy skrzyni. Niektórzy profilaktycznie wymieniają nity na tradycyjne śruby. Koszt ok. 300-400zł.
- po pierwsze komplet oryginalnych śrub kosztuje obecnie niecałe 440, zaś bardzo dobrej jakości zamienniki kosztują poniżej 200.
- po drugie znacznie bardziej uciążliwyszym i droższym w naprawie rozwiązaniem stosowanym przez MG Rover jest system VIS w silnikach V6.
- po trzecie (z innego fragmentu artykułu) silnik VM (2.5L diesel) jest znany również właścicielom Roverów 825SD
Szymon, to mnie kolego załamałeś pomijając uszczelkę mój roverek jest reanimowany już 6 tyg.
Zmień mechanika!!
Dobry mechanik rozbiera i składa silnik serii K w 1-2 dni.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Kolega nie ma problemu z silnikiem, tylko brakiem prundu
A to już gorzej.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum