Forum Klubu ROVERki.pl :: [R silniki serii K] Gazeta Motor.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R silniki serii K] Gazeta Motor.

Tygodnik motoryzacyjny MOTOR Nr 23-24/2009 1-6-2009
Autor Wiadomość
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 20:16   

michone napisał/a:
Brat ma mondeo 1.8TD
michone napisał/a:
w focsie mam 1.8td

Artykuł dotyczy I serii Mondeo z lat 1993-2000 - tak jest w artykule. Jeśli to na tych silnikach robicie te kilometry, to musicie nieźle "odpukiwać" :wink: :razz:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 09, 2009 20:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
paff 



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 22:16   

to byly zwykle turbodiesle, ktore ani nie byly mocne ani oszczende i ogolnie mocno przecietne do tego stopnia jedyna sensowna konfiguracja mondeo z tamych lat to durate 1.8 2.0 benzynka (+LPG jak ktos oszczedza

a co do serii K, to te silniki potrafia byc klopotliwe i to fakt. nie ma co slodzic i nie ma co pisac ze moj byl miodzio a sasiadowi sie posypalo. jezeli 20-30% tych silnikow sprawia problem przy remoncie w wieku 10lat to nie jest to super niezawodna jednostka. moim skromnym zdaniem wada tych silnikow jest to ze ten silnik latwo skatowac, przegrzac a po czyms takim to moze juz wymiana uszczelek i srub nie wystarczyc, tylko glowica mowi pa pa......albo juz nigdy nie bedzie taka jak przed i dowiadujesz sie tego nie w trakcie remontu tylko 20-30tysi pozniej jak ci znow dupnie uszczelka.....

gadalem z dwoma mechanikami, zaden nie byl nastawiony na krytyke, tylko mowil ze jak jakis idiota drugi trzeci raz splanuje za mocno glowice to do wywalenia, no i czesto wtedy jeszcze docisk gliwicy do cylindrow sie nie zgadza i trzebaby na nowo cylindry osadzac....

slowem....jest to lekki silnik ktory jak dziala jest super, ale jak go raz ktos skaszani to juz mogila ;-)

poza tym to dobry silnik i kto ma w dobrym stanie ten chwali i dba o swoja serie K. ja na moj nie marudzilem i bylo git :-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 22:27   

paff napisał/a:
jak go raz ktos skaszani to juz mogila

no właśnie...
problem nie tyle w silniku, co w mechanikach którzy nie patrzą na zalecenia producenta, tylko "wiedzą swoje" niestety.
każdy silnik da się spier... popsuć jak się go naprawia nie tak jak się powinno, a że ten akurat wymaga troszkę większej wiedzy niż silnik ursusa c330 no to niestety sporo jest ofiar niedouczonych mechaników... :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
michone 



Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 22:36   

Mayson napisał/a:
michone napisał/a:
Brat ma mondeo 1.8TD
michone napisał/a:
w focsie mam 1.8td

Artykuł dotyczy I serii Mondeo z lat 1993-2000 - tak jest w artykule. Jeśli to na tych silnikach robicie te kilometry, to musicie nieźle "odpukiwać" :wink: :razz:


mondeo brata jest 98rocznik, autko pali 6 litrow w miescie i robi cos kolo 600-1000km tygodniowo od 2 lat. Zero problemow poza elementami zawieszenia i wspomniana wczesniej pompa.
Focusa mam z 2000roku 1.8tddi 90KM. Przy jezdzie mojego ojca w trasie pali 4,2l przy mojej w trasie ok 5-5,5 w miescie w 6-6,5 sie miesci. Wiec stwierdzenie ze nie są oszczedne to mowia tylko Ci co tych aut nigdy nie mieli.

Poza tym są sto razy cichsze od TDI grupy VW. Nie to zebym je chwalil ale mamy w rodzinie w dwoch autach i sobie chwalimy :p


Co do serii k, nie jest to moze geniusz ale jak sie trafi na dobry egzemplasz to smiga az milo :P Moj przejechal juz 100kk od hgf (robionego na uszczelce starego typu) i jakos tylko lac benzyne i jezdzic :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 22:36   

Cytat:
cenę tych śrub to chyba dostali od fatimexu ;)

:hahaha: :rotfl:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
paff 



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 07:11   

michone, - wam sie trafil zacny diesel forda i dobra K seria rovera. jednak niestety biorac pod uwage 100% zbyt wiele % z calej puli sprawiala klopoty. na takiej podstawie powstaja opinie o samochodach
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Viniu 




Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 07:27   

Do artykułu dorzuciłbym jeszcze skrzynie biegów aut z grupy VAG z silnikami 1.6 benzyna (symbole AEE, AEH, AKL). Jakiś kierownik wpadł na pomysł poskładania skrzyń do kupy za pomocą nitów a nie normalnych śrub. Efekt jest taki, że na dystansie powiedzmy 200tys.km znam przypadku kilkukrotnej wymiany skrzyń. Typowy objaw to szarpanie na dwójce, co po zignorowaniu tego sygnału niechybnie doprowadzi do rozszarpania obudowy skrzyni. Niektórzy profilaktycznie wymieniają nity na tradycyjne śruby. Koszt ok. 300-400zł.
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
Gonia 




Dołączyła: 28 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 09:13   

Co do kwestii artykułu (fragmentu "Rover"):

- po pierwsze komplet oryginalnych śrub kosztuje obecnie niecałe 440, zaś bardzo dobrej jakości zamienniki kosztują poniżej 200.
- po drugie znacznie bardziej uciążliwyszym i droższym w naprawie rozwiązaniem stosowanym przez MG Rover jest system VIS w silnikach V6.

- po trzecie (z innego fragmentu artykułu) silnik VM (2.5L diesel) jest znany również właścicielom Roverów 825SD :)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 10, 2009 09:49   

sTERYD napisał/a:
cenę tych śrub to chyba dostali od fatimexu ;)

:rotfl: :hahaha:
dabek17 napisał/a:
Szymon, to mnie kolego załamałeś pomijając uszczelkę mój roverek jest reanimowany już 6 tyg. :sad:

Zmień mechanika!!
Dobry mechanik rozbiera i składa silnik serii K w 1-2 dni.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
wild_weasel 




Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 10, 2009 09:51   

maciej napisał/a:
dabek17 napisał/a:
Szymon, to mnie kolego załamałeś pomijając uszczelkę mój roverek jest reanimowany już 6 tyg. :sad:

Zmień mechanika!!
Dobry mechanik rozbiera i składa silnik serii K w 1-2 dni.

Kolega nie ma problemu z silnikiem, tylko brakiem prundu :bezradny:
_________________
It's all right...
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 10, 2009 10:07   

Cytat:
Kolega nie ma problemu z silnikiem, tylko brakiem prundu :bezradny:

A to już gorzej. :(
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
pietro 




Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 12:51   

wild_weasel napisał/a:
Kolega nie ma problemu z silnikiem, tylko brakiem prundu :bezradny:

to może mu trzeba trochę do herbaty prundu dać, albo czystego :D
ale najlepiej dopiero po skończonych pracach ;)
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Sro Cze 10, 2009 13:22   

pietro napisał/a:
najlepiej dopiero po skończonych pracach

Jak skończą i się uda, to obaj z mechanikiem się zdrowo podładują :lol: :wink: :razz:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Tygodnik Motor nr 29
pimo28 Offtopic 33 Wto Sie 10, 2010 20:35
Marcinus
Brak nowych postów Tygodnik MOTOR
Alexi Offtopic 11 Nie Lut 05, 2012 22:10
Alexi
Brak nowych postów Rover 75 motor nr.43-44/2011
leszczu Offtopic 6 Czw Lis 03, 2011 21:36
Alexi
Brak nowych postów Niedrogi motor sportowy, najlepiej 400 ;)
Krzysi3k Offtopic 90 Sro Sie 25, 2010 22:05
Gość
Brak nowych postów Rover 400 - artykuł w tygodniku MOTOR
kalisz Offtopic 19 Sro Wrz 09, 2009 13:57
Mayson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink