wlasnie sa w drodze do mnie AE, niestety Brt schemat ktory podales do moda na zalaczanie mijania z dlugimi juz nie laduje sie - mozesz zapodac ponownie?
A czemu nie wolno? Każdy R45 tak ma Jeśli za długie i mijania odpowiedzialne są osobne żarówki/sekcje reflektora to jak najbardziej można tak jeździć.
Najprościej byłoby światła mijania zasilić poprzez dodatkowy przekaźnik sterowany sygnałem ze świateł drogowych. Jeśli miałbyś włączone światła mijania, to wszystko działało by jak w oryginale, po włączeniu świateł drogowych styki przekaźnika zostają zwarte i na światła mijania podane napięcie z ominięciem włącznika przy kierownicy. Aby wykluczyć wpływ modyfikacji na obwody zasilania reflektorów można w zasilanie świateł mijania wstawić jeszcze jeden przekaźnik rozwierany podczas podania sygnału sterującego. Wówczas oba przekaźniki sterowane byłyby tym samym sygnałem - z plusa świateł drogowych. Jeden włączał by zasilanie świateł mijania, a drugi odcinał oryginalne zasilanie tych świateł od oryginalnej instalacji.
Jako że mechaniczne układy bardziej mi podchodzą niż elektryczne, dobrze by było aby ktoś zweryfikował wyniki mojego dumania
co do jednoczesnej jazdy na mijania i dlugie:
wiele nowych aut wyposarzonych w dwu zarowkowe reflektory (osobno mijania i dlugie) nie wygaszaja mijania przy zapaleniu dlugich. u nas z racji zarowki h4 ktora jest dwuwloknowa celowo odlaczany jest obwod mijania poto by nie przegrzac wlokien. w odp na pytanie po co mi to? ano po to ze na prostym przykladzie widac kolosalna roznice: przytrzymaj wajche dlugich na miganie/doswietlanie i masz widno przed samym autem i w oddali, zalacz typowo dlugie i przed autem jest parometrowa ciemna przestrzen i dopiero swiatla dlugie... ani to praktyczne ani bezpieczne...
bycmoze brt sie pojawi i pdswiezy link do schematu.
ja zrobiłem sobie na H4 mostek któtkie/długie na bezpiecznikach bo wcześniej miałem tylko diodę prostownicza wsadzoną jako mostek (rozwiązanie krótkoterminowe)
Z tego co czytałem to lampy muszą mieć homologację na to by długie z krótkimi świeciły razem, nie wiem czy dobrze rozszyfrowałem
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 09:50 ]
Ja mam to rozwiązane w ten sposób...
Minusem tego rozwiązania jest to, że jeśli walnie nam bezpiecznik nr 1 to zdychają wszystkie światła, dlatego ja tam założyłem duży bezpiecznik
Ale plusem jest to, że mamy zasilanie bezpośrednio z aku i nie ma dużych strat na zasilaniu...
przytrzymaj wajche dlugich na miganie/doswietlanie i masz widno przed samym autem i w oddali, zalacz typowo dlugie i przed autem jest parometrowa ciemna przestrzen i dopiero swiatla dlugie... ani to praktyczne ani bezpieczne...
No odkąd mam w Angel xenony to właśnie jak załączyłem sobie długie tak tylko lekko ciągnąc wajchę, nie było żadnej różnicy. Za to wielka jest różnica, jak załączymy halogeny przednie + światła mijania. Wtedy ślicznie mamy oświetloną dolną część drogi
Wydaje mi się, że nie wolno śmigać na długich + mijania na normalnych drogach gdzie jadą auta z naprzeciwka, na halogenach oczywiście też nie, ale kierowcy jadący z przeciwka mają dużo mniejsze pretesje
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 12:20 ] nicco_nuwai, i pamiętaj, że teraz już nie masz H4 ! W AE są soczewki i tam wchodzi inna żarówka (zapomniałem jaka xD) ale chyba H1 ?
Wydaje mi się, że nie wolno śmigać na długich + mijania na normalnych drogach gdzie jadą auta z naprzeciwka,
masz racje nie wolno
ale tutaj chodzi o przypadek gdzie nikt nie jedzie z przeciwka i włączająć długie (drogowe) zaświecają się również krótkie (mijania) a nie odwrotnie...
a to jest kwestia sporna. Spryskiwacze xenonów są (co prawda w bagażniku ciągle zabieram się do montażu) a w autach przed bodajże 2002 nie było wymogu autostabilizacji a na kloszu jest homologacja i jak robiłem przegląd w Autoryzowanym Renault Bamarko - Bytom to Pan stwierdził, że wszystko ok.
Już 2 lata na nich śmigam i nie było problemów z kontrolami ani z niczym.
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 16:32 ]
na tych kloszach AE jest sporo wytłoczeń nie tylko jedno E
memphisto a możesz mi wskazać EA które mają homologację na ksenony?
Kwestia sporna to faktycznie jest...
żeby ksenony mogły być zamontowane to homologację powinna posiadać lampa z żarnikiem, spryskiwacze powinny być zamontowane i samopoziomowanie.
to, że ktoś podbija przegląd z ksenonami to jego sprawa (nie podbije nie ma kasy). Policja zabierze Ci dowód Ty powiesz, że na przeglądzie powiedzieli że jest dobrze, to do wyjaśnienia sprawy jesteś wezwany Ty, policjant i diagnosta który utraci uprawnienia jeśli się mu udowodni że na przeglądzie miałeś ksenony...
ale tutaj chodzi o przypadek gdzie nikt nie jedzie z przeciwka i włączająć długie (drogowe) zaświecają się również krótkie (mijania)
a dużo macie takich sytuacji? Że środek nocy droga nieoświetlona i nic nie jedzie z naprzeciwka bo ja w sumie po 23 nie śmigam - ew sporadycznie no i te pare metrów można sobie tą wajchę trzymać : D bo jak ja śmigam to takie odstępy bez aut z przeciwka to sporadyczne sytuacje
Co do oświetlenia nim miałem xenony miałem philips extreme vision czy jakoś tak +80% i jak załączyłem długie + mijania za pomoca przyciągnięcia to nie było różnicy czy z długimi czy bez. Uważam, że na dobrej żarówce nie ma konieczności załączania długich : ) no ale to zależy wszystko od warunków i jak kto jeździ i na jakich drogach
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 16:37 ]
Kozik napisał/a:
Policja zabierze Ci dowód Ty powiesz, że na przeglądzie powiedzieli że jest dobrze, to do wyjaśnienia sprawy jesteś wezwany Ty, policjant i diagnosta który utraci uprawnienia jeśli się mu udowodni że na przeglądzie miałeś ksenony...
Nie prawda. Tak ta procedura nie wygląda. Jak biorą dowód, to aby go odzyskać musisz mieć przegląd nowy wystawiony na kartce takiej białej - wiem bo już tak miałem. I na podstawie tej kartki odzyskasz dowód. Nie ma żadnej innej procedury.
memphisto pracuję w starostwie powiatowym, wiem jak procedury wyglądają, jeśli policja zwróci uwagę na to że diagnosta podbił przegląd tam gdzie nie powinien to uwierz mi że tak jest.
Powiedz policjantowi że masz ksenony i że diagnosta powiedział że tak ma być, zobaczysz co będzie... Ty stracisz dowód a on uprawnienia, chyba że się jakoś wytłumaczycie że np Ty założyłeś sobie te ksenony bo wyjeździe ze stacji diagnostycznej
Starsze samochody w bogatszych wersjach miały xenon np astra G czy vecta B
Jednak systemu samopoziomowania nie było, czy wiec wg Ciebie takie auta nie mogę być dopuszczone do ruchu?
Kozik napisał/a:
długie światła powinny świecić dalej niż krótkie, jeśli nie widzisz różnicy to znaczy że albo długie masz ustawione za nisko albo krótkie za wysoko
Czyli mając żarówkę za 9,90 z reala wsadzoną w długie, powinna świecić lepiej niż żarówki philipsa extreme vision wsadzona w soczewkę ?
Mylisz pojęcia, nie mówię lepiej a dalej. Jeśli masz soczewki to ma ona to do siebie, że świeci punktowo do konkretnego miejsca a jak włączysz długie to ten obszar powinein się powiększyć w dal, nawet na żarówkach za 9 zł ale światła długie mam na myśli
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 16:48 ]
Żadna 200tka nie była montowana fabrycznie z ksenonami, z tego wynika że ksenonów w nim nie przewidziano. Skoro mówisz że w nocy praktycznie nie jeździsz to jak ma Cię policja za ksenony zatrzymać skoro w dzień praktycznie ich nie widać.
Nie ma sensu ścierać swoich racji przyjedź w bieszczady do leska wieczorem to wyjedziesz bez dowodu...
Jeśli masz soczewki to ma ona to do siebie, że świeci punktowo do konkretnego miejsca a jak włączysz długie to ten obszar powinein się powiększyć w dal, nawet na żarówkach za 9 zł ale światła długie mam na myśli
okej to tutaj już nie dyskutujmy bo nie ma sensu. Ja się nie zgadzam i ty i nie warto się o to kłócić. Najwyraźniej miałem źle ustawione długie ..
Bardzo bym Cie prosił skoro pracujesz w starostwie oświatowym o wyjaśnienie sytuacji z samochodami którą opisałem wyżej
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 16:51 ]
Kozik napisał/a:
Żadna 200tka nie była montowana fabrycznie z ksenonami, z tego wynika że ksenonów w nim nie przewidziano.
ale my dyskutujemy o legalności / homologacji a więc jak się spełnia określone wymogi to powinno coś być legalne. Tą metodą to wszystkie światła tylne LED powinny być nie legalne bo skoro nie montowano fabrycznie tylnych LED to każde inne led będa nielegalne ponieważ zmieniamy rodzaj oświetlenia.
Ja uważam, że skoro np w Vectrze B był xenon bez samopoziomowania to po zakupieniu takiego klosza do najtanszej wersji i dania tam xenonu - Taka operacja staje się legalna
Bardzo bym Cie prosił skoro pracujesz w starostwie oświatowym o wyjaśnienie sytuacji z samochodami którą opisałem wyżej
chodzi o te co homologacji nie mają a fabrycznie na ksenonach wyjeżdżają? podaj model rocznik i co jest napisane na lampie.
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 16:55 ]
memphisto napisał/a:
Ja uważam, że skoro np w Vectrze B był xenon bez samopoziomowania to po zakupieniu takiego klosza do najtanszej wersji i dania tam xenonu - Taka operacja staje się legalna
Jeśli fabrycznie wychodziły takie wersje to pewnie jest to legalne.
Swoją drogą podobny problem jest z Audi A4 w rzeszowie, zaczynają zabierać dowody rejestracyjne osobom które mają ksenony i spryskiwacze a nie mają samopoziomowania. Chłopaki do przeglądu zakładają znowu zwykłe żarówki a po przeglądzie znowu ksenony i tak w kółko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum