Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i ABS Tarcze przód i tył] Hamulce, ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i ABS Tarcze przód i tył] Hamulce, ABS

Chyba zapowietrzone, problem po naprawie
Autor Wiadomość
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Cze 11, 2009 13:50   [R214i ABS Tarcze przód i tył] Hamulce, ABS

Witam ponownie :)

Naprawiałem hamulce z tyłu w obu kołach i przez źle zaślepione przewody hamulcowe wyciekło mi dużo płynu. Zbiorniczek opustoszał, a jak dolałem do niego płynu to połowę wciągło od razu. I teraz pytanie, czy wystarczyło go zalać czy już mam zapowietrzony układ? Jeśli tak to jak się go odpowietrza? ABS to jakieś utrudnienie? Proszę o pomoc bo szukajka nie bardzo chce mi pomóc ;)
_________________
Tom
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 11, 2009 13:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Cze 11, 2009 15:21   

Jakakolwiek wykonywana praca związana z koniecznością odkręcana przewodów hamulcowych powoduje konieczność odpowietrzania układu. :roll: :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Cze 11, 2009 15:22   

Na 100% masz zapowietrzony układ jak zbiorniczek opustoszał.
Do odpowietrzenia układu potrzebne są dwie osoby, jedna siedzi w aucie naciska hamulcem; (na zapalonym silniku bo działa wspomaganie i jest lżej pompować) i trzymając hamulec, druga popuszcza odpowietrzniki w tym momencie.
Operację trzeba powtarzać na wszystkich kołach do momentu pojawienia się czystego płynu hamulcowego bez śladów powietrza.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Cze 11, 2009 15:46   

Dzięki azor77, czytałem w jakimś wątku, że jest problem z odpowietrzeniem ABSu. Czy to prawda? I jakiego smaru użyć do nasmarowania tych dwóch śrub w gumkach? Użyłem jakiegoś srebrnego do zacisków hamulcowych, ale problem jest taki, że jest on gęsty i nie chodzą one lekko, a wydaje mi się, że powinien być rzadki
_________________
Tom
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Cze 11, 2009 16:23   

Mayday napisał/a:
że jest problem z odpowietrzeniem ABSu.


Coś było na forum ale nie jestem zorientowany gdzie to jest a ja nie mam ABS. Ale myślę że można to jakoś sensownie odpowietrzyć, popuszczając przewody na poszczególne koła podczas gdy ktoś trzyma hamulec.

Mayday napisał/a:
I jakiego smaru użyć do nasmarowania tych dwóch śrub w gumkach? Użyłem jakiegoś srebrnego do zacisków hamulcowych, ale problem jest taki, że jest on gęsty i nie chodzą one lekko, a wydaje mi się, że powinien być rzadki


Chodzi ci o odpowietrzniki cylinderków, one są zabezpieczone taką gumką coby się nie zapchały piachem. Można je wyczyścić i przesmarować aby lekko się wkręcały i na przyszłość kolejnego odpowietrzania nie uległy ukręceniu ale muszą być zawsze dobrze dokręcone po wszystkim.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Cze 12, 2009 10:19   

Chodzi mi o tzw. śruby pływające/bolce czyt jak to się nazywa. Te co chodzą jak się zacisk zaciska ;)
_________________
Tom
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Cze 12, 2009 19:35   

Mayday napisał/a:
Chodzi mi o tzw. śruby pływające/bolce czyt jak to się nazywa.


:głupek2: eh nie skojarzyłem, a właśnie miałem z jedną problem jak wymieniałem ostatnio komplet, klocki i tarcze. Jedna była tak zapieczona że ani drgnęła, mocno się na gimnastykowałem żeby ją wyjąc i rozruszać. Ale wyczyściłem drobnym papierkiem i nasmarowałem akurat miałem smar grafitowy nie jest taki gęsty jak zwykły ŁT 40.
Ale ty możesz rozrzedzić dodać troszkę oleju do smaru i powinno być ok.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 99r.] Hamulce. Tarcze + klocki co kupić?
kubski84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Maj 27, 2010 10:44
Steff
Brak nowych postów [r200 '98] hamulce, tarcze, klocki - skrzypi, piszczy
ywis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Maj 07, 2009 18:10
BetJar
Brak nowych postów [MG ZR] hamulce - przód
Svirus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Sro Lis 28, 2012 07:56
Gość
Brak nowych postów [R25] hamulce przód
komoss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Lut 11, 2014 18:56
komoss
Brak nowych postów [R200] Tarcze hamulocwe przód
amarant89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Kwi 24, 2013 16:38
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink