Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
jaka moze byc przyczyna ze przy przyspieszaniu z rury wydechowej wydobywa sie duza ilosc czarnego dymu.wydaje mi sie ze auto nie ma pelnej mocy. wkreca sie tylko do 4tys obrotow.podczas dodawania gazu jest wyczuwalna zadyszka w okolicach 2,-2,5 tys obrotow(tak jakby auto nie reagowało na dodanie gazu).wymienione filtry (powietrza paliwa oleju).przebieg auto 70tys.po odkreceniu przewodu od intercolera jest widoczny olej.zawor egr ma duzo nalotu sadzy.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 15:54, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 04, 2009 19:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Raczej za dużo powietrza, co za tym idzie komputer zwiększa dawkę paliwa ... A czy turbo nie puszcza oleju ? jaki jest stan turbiny, są wyczuwalne jakieś luzy ? Próbowałeś podnienić przepływomierz ?
_________________ pozdrawiam Skiba
Ostatnio zmieniony przez Skiba Pon Maj 04, 2009 20:39, w całości zmieniany 1 raz
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 21:57 ]
najgorsze jest to ze jezdze z warsztatu do warsztatu i kazdy kasuje, ale niepotrafi jednoznacznie stwierdzic co jest przyczyna
no i po kilkunastu probach doszedlem chyba sam co jest przyczyna czarnego dymu jesli przepustnice otworze na max'a to dym zanika ale auto jest slabe i niewiem czemu tak sie dzieje.
[ Dodano: Sro Cze 10, 2009 21:16 ]
auto przy dodoaniu gazu rozpedza sie ale mam wrazenie jakby turbina byl to diesel bez turbiny
Możliwe,możliwe,choć ja często spotykam się z tym,że ludzie po prostu myślą że w dieslu tak jak w benzyniaku jest przepustnica.
Mało tego,gro kierowców którzy przesiedli się z benzyny do diesla,nie wiedząc o tym że właśnie nie ma przepustnicy,przy dodawaniu gazu wciskają pedał do dechy po to właśnie żeby otworzyć całkowicie przepustnice,a w dieslu się tak nie robi tzn.nie wciska się pedał gazu do oporu
W silniku benzynowym wciskając pedał gazu do oporu,otwieramy na maxa przepustnicę,a co za tym idzie sterujemy ową przepustnicą ilość dochodzącej do silnika mieszanki.
W dieslu cylinder jest zawsze napełniony całkowicie, bo nie ma tej przepustnicy. Sprężarka dokłada powietrza do cylindra, co po pierwsze umożliwia spalanie dodatkowej ilości paliwa a po drugie,podnosi maksymalne ciśnienie w komorze spalania i poprawia sprawność spalania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum