Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 `96] Jak dostać się do tłoczka hamulcowego ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 `96] Jak dostać się do tłoczka hamulcowego ?
Autor Wiadomość
b0b3k 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 210
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 16:52   [R200 `96] Jak dostać się do tłoczka hamulcowego ?

Wczoraj rozebrałem docisk hamulcowy, jedyne co poszło szybko i sprawnei to wyczyszzcenie gumy od sruby plywajacej, sruby + jej nasmarowanie miedzianym, jak sprawnie mozna "wyczyscic" tłoczek (zobaczec jego stan) domowymi metodami ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 14, 2009 16:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 17:11   

Tłoczek wyciągnij z zacisku (wcześniej usuń płyn hamulcowy z hebli), weź w łapki, wyczyść czystą szmatką i oglądnij gada. Jak będzie miał wżery, wyraźne bruzdy, itd.. to nic się nie da już zrobić, no chyba że komuś chciałoby się go szlifować, chromować i znowu szlifować.
Jak tłoczek ciekł i wygląda jako powyżej - to wymienia się go na nowy, wraz z jego uszczelką.
Tłoczek, który nie ma wyraźnych śladów wyeksploatowania, po prostu wyczyść szmatką i ewentualnie przepoleruj bardzo cienkim papierem ściernym, 1500 - 2000 i od razu na mokro (płyn hamulcowy).
Przy składaniu uważaj, żeby tłoczkiem nie uszkodzić jego uszczelki w zacisku, bo zaraz pocieknie. Tłoczek lekko nawilż płynem hamulcowym (nie stosuj żadnych miedzianych past, itd.. bo będzie z tego wcześniej czy później kłopot) i wciskaj w zacisk przy odkręconym odpowietrzniku (żeby powietrze wylatywać gdzie miało). Potem, gdy bęzdzie na swoim miejcu, nadmiar płynu wytrzyj dokładnie i załóż gumową osłonę przecikurzową.
Hamulce normalnie traktowane będą działać niezawodnie całe lata i nic się z nimi dziać strasznego nie będzie, wystarczy o nie dbać, czyścić zaciski, gniazda klocków w jarzmach, co najmniej raz na rok zrzucić zaciski, wyczyścić i nasmarować prowadniki zacisków, itd... W moim Poldoroverze, który ma trzynaście lat, w hamulcach zmieniam tylko klocki i tarcze, zresztą na obecnych mam przejechane prawie 90 tysięcy km i oceniam je lepiej, jak 50% zużycia, klocki wymieniłem w lato zeszłego roku, bo się prawy zacisk zatarł i zjadło prawy wewnętrzny klocek do samej "dechy". Na tyłach zmieniłem tylko szczęki, choć stare były OK, ale za 30 PLN miałem nowe, to zmieniłem.
Na spokojnie dotrwają one do magicznych 200 tysięcy przebiegu samochodu i nic tam gmerać i wyciągać nie będę musiał.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
b0b3k 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 210
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 17:48   

Ok, wielkie dzięki Oprawco, jeszcze powiedz jedno. Czy tarcza hamuclowa w Roverze powinna byc przykrecona na srubki na które są miejsca? bo jak odkreiclem koło, zdjalem zacisk to tarcza chodziłą swobodnie na boczki, trzymaja się na szpilkach od koła co mnie troche zdziwiło.

Ponadto, glownym celem czyszczeni zacisku było to, ze troche sie grzeje tarcza i felga, ale... przy jezdzie cos rytmicznie cyka, ze wzrostem predkosci szybciej, slyszalnie szczegolnie wtedy kiedy jade w miescie, gdzie dzwiek ma się od czego odbić przy otwartej szybie pasazera :(
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 14, 2009 17:51   

b0b3k napisał/a:
Czy tarcza hamuclowa w Roverze powinna byc przykrecona na srubki na które są miejsca?

nie musisz jej przykręcać bo te śrubki mają na celu tylko pomoc w montażu tarczy i nic więcej
u mnie ich w ogóle nie ma
 
 
b0b3k 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 210
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 18:03   

szosownik napisał/a:
b0b3k napisał/a:
Czy tarcza hamuclowa w Roverze powinna byc przykrecona na srubki na które są miejsca?

nie musisz jej przykręcać bo te śrubki mają na celu tylko pomoc w montażu tarczy i nic więcej
u mnie ich w ogóle nie ma

Właśnie tak mi się wydawało, chyba mój mechanik nie chciał nieszczęścia :) tarcza wlasnie dobrze sama sie trzyma w klockach. Dzięki za upewnienie.

Drażni mnie to cykanie rytmiczne, tarcze z lipca ATE z klockami i płynem moze zacisk za bardzo trzyma klocka tzn, nie odciąga ale jak bede mial chwile to pobawię się.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 18:30   

Tarczę do piasty przytwierdzają malutkie śrubki, są one zresztą tylko po to, żeby móc potem założyć koło i było to współśrodkowe. Siły pochodzące od hamowania przenoszone są pomiędzy tarczą a felgą i tam muszą być już porządne śrubki. I są porządne.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4 16v 99rok] Wymiana płynu hamulcowego
Michal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Wto Lut 10, 2009 07:26
Kozik
Brak nowych postów [R200] Wyciek ze zbiorniczka plynu hamulcowego
Budyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Cze 13, 2011 17:22
Budyn
Brak nowych postów [R200 98r.] Jak dostac sie do lampek kontrolnych??
Budyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Cze 16, 2009 11:28
Budyn
Brak nowych postów [R200/R400] Śruba pływająca zacisku hamulcowego
kpt Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Czw Lut 23, 2012 16:30
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink