Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Centralny Zamek i nie tylko...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Centralny Zamek i nie tylko...
Autor Wiadomość
rover1977 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 17
Skąd: Krotoszyn[Piotr]



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 20:20   [R827] Centralny Zamek i nie tylko...
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994

Witam Was koledzy...

przeczytałem forum odnośnie modelu r827 i przyznam sie ze nie znalazłem swojego przypadku, mianowicie rozchodzi sie o zamek centralny jak zamykam go palcem od strony kierowcy działa bez zarzutu((zamykają sie wszystkie drzwi), natomiast jak chce zamknąć z kluczyka te same drzwi zamyka tylko moje, ale gdy zamknę z palca drzwi i chce otworzyć z kluczyka otwieraja sie bezproblemowo co to może być ?? ? i dlaczego w czasie jazdy spada mi licznik(skrzynia automatyczna)?? no i trzeci problem to taki że szyby HAYNEStzw. raz działają raz nie pisze wczasie jazdy bo na postoju jak kluczyk w stacyjce jest na 2 pozycji smigają aż miło,no i było tak że w momencie opuszczania szyb towarzyszyło pikanie teraz nie ma pikania, i nie działają elektryczne, dodam że sterowanie drzwiami było podświetlone teraz ledwo bździ. Gdzie mam szukać masy, bo tak sie domyślam ze tego to właśnie przyczyna. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 21:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 05, 2007 20:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 20:31   

Przeczytaj zasady tego kącika i zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie) - to pozwoli łatwiej znaleźć Twój temat osobom znającym się na Twoim modelu - niektórzy zaglądają tylko do tematów dotyczących modelu, na którym się znają.

Dostajesz pierwsze upomnienie za niestosowanie się do zasad kącika - w poprzednim wątku, mimo prośb moderatora nie poprawiłeś tematu, a teraz założyłeś drugi wątek, znów ze złym tematem.

My Cię nie olewamy, więc dlaczego Ty olewasz nas?


rover1977 napisał/a:
mianowicie rozchodzi sie o zamek centralny jak zamykam go palcem od strony kierowcy działa bez zarzutu((zamykają sie wszystkie drzwi), natomiast jak chce zamknąć z kluczyka te same drzwi zamyka tylko moje, ale gdy zamknę z palca drzwi i chce otworzyć z kluczyka otwieraja sie bezproblemowo co to może być?

ZTCP przy zamku są dwa mikrostyczniki (czy jak to się nazywa) - jeden wysyła sygnał gdy zamykasz kluczykiem, a drugi gdy otwierasz - po prostu jeden się wyrobił.
Z przycisku działa, bo za to odpowiedzialny jest inny czujnik.
rover1977 napisał/a:
w momencie opuszczania szyb towarzyszyło pikanie teraz nie ma pikania,

Co do problemu to nie wiem, ale to pikanie to system otwierania i zamykania one-touch oraz automatyczne zamykanie szyb i szyberdachu po zamknięciu centralnego zamka (pikanie oznacza, że po odłączeniu aku nie zsynchonizowałeś systemu).
Kiedy znajdziesz przyczynę problemu z szybami, to możesz użyć funkcji "Szukaj" i znajdziesz instrukcję synchronizacji tego systemu (procedurę trzeba powtarzać po każdym odłączeniu aku).
rover1977 napisał/a:
i dlaczego w czasie jazdy spada mi licznik(skrzynia automatyczna)?

Skrzynię mam nanualną i tam też tak jest - wyrabia się i ułamuje impulsator, ale nie wiem, czy tak jest też w automacie.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
rover1977 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 17
Skąd: Krotoszyn[Piotr]



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 21:05   

maciej napisał/a:
Przeczytaj zasady tego kącika i zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie) - to pozwoli łatwiej znaleźć Twój temat osobom znającym się na Twoim modelu - niektórzy zaglądają tylko do tematów dotyczących modelu, na którym się znają.

Dostajesz pierwsze upomnienie za niestosowanie się do zasad kącika - w poprzednim wątku, mimo prośb moderatora nie poprawiłeś tematu, a teraz założyłeś drugi wątek, znów ze złym tematem.

My Cię nie olewamy, więc dlaczego Ty olewasz nas?


rover1977 napisał/a:
mianowicie rozchodzi sie o zamek centralny jak zamykam go palcem od strony kierowcy działa bez zarzutu((zamykają sie wszystkie drzwi), natomiast jak chce zamknąć z kluczyka te same drzwi zamyka tylko moje, ale gdy zamknę z palca drzwi i chce otworzyć z kluczyka otwieraja sie bezproblemowo co to może być?

ZTCP przy zamku są dwa mikrostyczniki (czy jak to się nazywa) - jeden wysyła sygnał gdy zamykasz kluczykiem, a drugi gdy otwierasz - po prostu jeden się wyrobił.
Z przycisku działa, bo za to odpowiedzialny jest inny czujnik.
rover1977 napisał/a:
w momencie opuszczania szyb towarzyszyło pikanie teraz nie ma pikania,

Co do problemu to nie wiem, ale to pikanie to system otwierania i zamykania one-touch oraz automatyczne zamykanie szyb i szyberdachu po zamknięciu centralnego zamka (pikanie oznacza, że po odłączeniu aku nie zsynchonizowałeś systemu).
Kiedy znajdziesz przyczynę problemu z szybami, to możesz użyć funkcji "Szukaj" i znajdziesz instrukcję synchronizacji tego systemu (procedurę trzeba powtarzać po każdym odłączeniu aku).
rover1977 napisał/a:
i dlaczego w czasie jazdy spada mi licznik(skrzynia automatyczna)?

Skrzynię mam nanualną i tam też tak jest - wyrabia się i ułamuje impulsator, ale nie wiem, czy tak jest też w automacie.
WIEĆ PODAJ KOLEGO SCHEMAT TAKIEGO POSTU ponieważ mi to nie wychodzi, a czytając regulamin takiego wzoru nie ma...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 21:12   

rover1977 napisał/a:
maciej napisał/a:
... zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie)...

WIEĆ PODAJ KOLEGO SCHEMAT TAKIEGO POSTU ponieważ mi to nie wychodzi, a czytając regulamin takiego wzoru nie ma...


Chodzi o zmianę tematu zgodnie z punktem 3. regulaminu:

Brt napisał/a:
3. Zakładając temat pamiętaj, aby w nawiasach kwadratowych podać model, pojemność i typ silnika oraz rok produkcji Twojego ROVERka. Należy również sprecyzować czym napędzany jest silnik. Jeśli oznaczenie auta jednoznacznie odzwierciedla typ silnika i rodzaj paliwa, wystarczy podać model i rocznik. Podanie powyższych danych w znacznym stopniu ułatwi dyskusję i przeglądanie forum.

Przykład:
[R200 1.4Si 97r]
[R75 2.0CDTi '00]
[R600 2.0Si LPG 96r]
[R220SDi 96r]
[R827Si '93]
[R416Si LPG 95r]

Jeśli temat nie dotyczy konkretnego auta lecz kilku modeli, lub typu silnika, to można wpisać np.:
[R200/400]
[wszystkie]
[seria K]


Nieprawidłowy zapis:
(R214)
[R75 2.0]
[R400 '99]
Mam Rovera 200!!!
POMOCYYYY!!!!!

Pamiętaj również aby w temacie w przyblizeniu określić, czego dotyczy Twoja Usterka i/lub Porada Techniczna. Tematy typu: "Problem!!!", "Pomocyyyyy", "potrzebuję porady" itp., będą usuwane, a wobec autorów bedą wyciągane konskwencje przewidziane w regulaminie.


Dla Ciebie powinno to brzmieć np.:
"[R827 Si '?? automat] Centralny zamek nie uruchamia się kluczykiem i 2 inne", a najlepiej rozbić to na 3 wątki - każdy z osobnym problemem.

W poprzednim wątku powinno być:
"[R827 Si '?? automat] Problem z nadmuchem - nie wieje na szybę"

Pod "??" powinienneś wstawić rocznik auta (to pozwala dowiedzieć się, czy masz auto Mk I, czy Mk II, i czy sprzed czy z po faceliftingu).

Mam nadzieję, że pomogłem zarówno merytorycznie jak i "forumowo". :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
rover1977 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 17
Skąd: Krotoszyn[Piotr]



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 21:22   

maciej napisał/a:
rover1977 napisał/a:
maciej napisał/a:
... zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie)...

WIEĆ PODAJ KOLEGO SCHEMAT TAKIEGO POSTU ponieważ mi to nie wychodzi, a czytając regulamin takiego wzoru nie ma...


Chodzi o zmianę tematu zgodnie z punktem 3. regulaminu:

Brt napisał/a:
3. Zakładając temat pamiętaj, aby w nawiasach kwadratowych podać model, pojemność i typ silnika oraz rok produkcji Twojego ROVERka. Należy również sprecyzować czym napędzany jest silnik. Jeśli oznaczenie auta jednoznacznie odzwierciedla typ silnika i rodzaj paliwa, wystarczy podać model i rocznik. Podanie powyższych danych w znacznym stopniu ułatwi dyskusję i przeglądanie forum.

Przykład:
[R200 1.4Si 97r]
[R75 2.0CDTi '00]
[R600 2.0Si LPG 96r]
[R220SDi 96r]
[R827Si '93]
[R416Si LPG 95r]

Jeśli temat nie dotyczy konkretnego auta lecz kilku modeli, lub typu silnika, to można wpisać np.:
[R200/400]
[wszystkie]
[seria K]


Nieprawidłowy zapis:
(R214)
[R75 2.0]
[R400 '99]
Mam Rovera 200!!!
POMOCYYYY!!!!!

Pamiętaj również aby w temacie w przyblizeniu określić, czego dotyczy Twoja Usterka i/lub Porada Techniczna. Tematy typu: "Problem!!!", "Pomocyyyyy", "potrzebuję porady" itp., będą usuwane, a wobec autorów bedą wyciągane konskwencje przewidziane w regulaminie.


Dla Ciebie powinno to brzmieć np.:
"[R827 Si '?? automat] Centralny zamek nie uruchamia się kluczykiem i 2 inne", a najlepiej rozbić to na 3 wątki - każdy z osobnym problemem.

W poprzednim wątku powinno być:
"[R827 Si '?? automat] Problem z nadmuchem - nie wieje na szybę"

Pod "??" powinienneś wstawić rocznik auta (to pozwala dowiedzieć się, czy masz auto Mk I, czy Mk II, i czy sprzed czy z po faceliftingu).

Mam nadzieję, że pomogłem zarówno merytorycznie jak i "forumowo". :)
Szczerze dziękuje i napewno będe sie trzymał danego schematu jeszcze raz dzięki, a propos jak mozesz usuń proszę to ostrzeżenie, bo chyba nie jest ono jak kolwiek uzasadnione :mrgreen: JESTEM NOWY ale pojętny. POzdrawaim
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 21:55   

rover1977 napisał/a:
Szczerze dziękuje i napewno będe sie trzymał danego schematu jeszcze raz dzięki, a propos jak mozesz usuń proszę to ostrzeżenie, bo chyba nie jest ono jak kolwiek uzasadnione JESTEM NOWY ale pojętny. POzdrawaim

Ok. Usunąłem za szczere chęci i poprawę. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 23:30   

Odnosnie kłopotów z szybami i wogóle z elektryką to podstawa do odnowienie lutów na skrzynce bezpieczników,
http://www.rover800.org.u...f=data_home&a=3

i na płytce drukowanej (z obu stron) pod przełącznikami szyb:


na górnej stronie jest już trudniej, szczególnie pomiędzy przyciskami, trzeba zdjąc same przyciski (tylko te części ze strzałkami) aby się dostać do tych drucików od gniazda, (uwaga bo w przyciskach są małe sprężynki)


w razie jakbyś miał pytania odnośnie demontażu to pytaj, i lepiej mieć jakąś odpowiednią lutownicę z ostrym grotem.

a tutaj instruktaż prawidłowego lutowania:
http://techauto.tripod.com/mainrelay.htm
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 16, 2009 07:07   

chyba u siebie profilaktycznie dotkne lutownica wszystkie punkty i posmaruje plytke roztworem kalafoni w spirytusie

u Senn'a jak dobrze pamietam, to balem sie rozbierac przyciski od szyb, z tego co pamietam zeby je rozebrac, to trzeba bylo "roznitowywac" plastykowe elementy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 07:49   

Tam nie ma żadnych nitów, są tylko metalowe zapinki, które wystarczy zdjąć.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 18:50   

z tego co pamiętam to mikrostyki pod przyciskami są mocowane do płytki na jakby stopione kołki plastikowe (czarne na pierwszej fotce), czyli nie da się bezinwazyjnie ich wymontować.

Ja miałem problem aby poprawiać luty pinów gniazdka wtyczki, bo one są akurat pomiędzy przyciskami czyli bardzo mało miejsca na manewry lutownicą.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 16, 2009 22:03   

blue827 napisał/a:
pod przyciskami są mocowane do płytki na jakby stopione kołki plastikowe (czarne na pierwszej fotce), czyli nie da się bezinwazyjnie ich wymontować.


dokladnie o to mi chodzilo

blue827 napisał/a:
pomiędzy przyciskami czyli bardzo mało miejsca na manewry lutownicą.


fakt jest tam ciasno, ja mialem cienka koncowke do lutownicy elwik, ale mimo to i tak gdzies tam dotknąłem do plastiku :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 09:54
soprano
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 10:41
maciej
Brak nowych postów [R827] Problem z PGM/FI
czujny Rover serii 800 19 Pią Paź 29, 2010 19:09
czujny
Brak nowych postów [R827] Spalanie.
Tobianiu Rover serii 800 8 Nie Lip 04, 2010 19:25
Marookrk
Brak nowych postów [R827] Silnik!!!
zawory staneły!
PomorskiM Rover serii 800 9 Sob Sie 11, 2007 15:40
Maciek321



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink