nie znam sie bardzo na dieselkach ale postaram sie cos doradzic
moja odp na pytanie to... NIE, te uklady sa od siebie, ze tak powiem odseparowane, chyba ze do wymiany którejś swiecy, trzeba rozpinac jakies przewody paliwowe
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Auto z rana zaczynało odpalać coraz słabiej, w losowe dni. Odpalał czasem elegancko, a czasem za drugim, albo go dłużej trzeba było przytrzymać. W dzień było ok. Tata wpadł na pomysł, że wymieni świece żarowe, bo są stare. Wymienił, jedną, bo dostał tylko od Punto i zastanawiał się, czy będzie pasować. Wszystko było ok, do domu dojechałam. Na drugi dzień z rana nie odpaliłam. Z rury siwy dym, auto się bardzo trzęsło, a jak załapał to powoli zdychał. Przyjechał brat, pomęczył go, pogazował, odpalił, pojechał.
Moja bryczka jest teraz w garażu. Tata wymienił pozostałe 3 świece żarowe. Auto odpala ładnie, ale za chwilę nie wchodzi na obroty, kołysze się i zdycha.
Dlaczego pytam o wtryskowy. Początkowo myśleliśmy, że to, co się dzieje, jest związane ze świecami. Ale ponieważ po wymianie niewiele to dało, tata postanowił pogrzebać i znalazł jeszcze uszkodzony przewód wtryskowy. Wymienił go, i postawił diagnozę, że chyba się zapowietrzyła pompa wtryskowa. Jak ją można odpowietrzyć?
A jaki mam silnik.....napiszę jak się dowiem Tymczasem czekam na Waszą pomoc i jakieś pomysły.
Pomógł: 20 razy Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 233 Skąd: Leżajsk
Wysłany: Wto Cze 16, 2009 10:27
Witam,
Piszesz - "Auto odpala ładnie, ale za chwilę nie wchodzi na obroty, kołysze się i zdycha" - jest to typowy objaw zapowietrzenia układu paliwowego, a nastąpił przy wymianie w/w rurki. Należy układ odpowietrzyć i wszystko będzie ok. pozdr....
To może zacznijmy od odpowietrzania układu, skoro jest to typowy objaw. Sam się chyba nie odpowietrzy, bo był już kilka razy odpalany i przegazowany...
Czy możecie napisać - chociaż w skrócie - jak się to robi?
Przepraszam za te chaotyczne myśli, jestem w kontakcie telefonicznym z tatą który się z tym trochę mota w garażu. Generalnie zdolna bestia ale czasami potrzebuje podpowiedzi i błądzi "po omacku".
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Cze 16, 2009 10:55
Agata napisał/a:
Czy możecie napisać - chociaż w skrócie - jak się odpowietrza układ?
Na filtrze paliwa powinna byś śruba na klucz numer 10/śrubokręt "krzyżak".
Pompujesz tą gruszką aż będzie twarda,odkręcasz delikatnie śrubę na filtrze i ponownie pompujesz aż wyleci powietrze i zacznie wyciekać paliwo.
Zakręcasz śrubę i tyle.
Co do odpowietrzenia pompy to szczerze nie mam pojęcia.
Na filtrze paliwa powinna byś śruba na klucz numer 10/śrubokręt "krzyżak".
Pompujesz tą gruszką aż będzie twarda,odkręcasz delikatnie śrubę na filtrze i ponownie pompujesz aż wyleci powietrze i zacznie wyciekać paliwo.
Zakręcasz śrubę i tyle.
Co do odpowietrzenia pompy to szczerze nie mam pojęcia.
Filo, jeżeli na tym polega odpowietrzenie układu, to było to już zrobione. Czyli zostaje kwestia odpowietrzenia pompy. Czy jest na niej jakaś śruba, którą dałoby się odkręcić żeby analogicznie ją odpowietrzyć? Albo jakiś inny sposób?
Za starych, dobrych czasów samochody z silnikami diesla (Stary, Jelce, Kamazy i inne Tatry) odpowietrzało się w bardzo prosty sposób.
Pan Zenek brał odpowiedni klucz, odpalał silnik (bądź kręcił nim drugi pan Jasio, jak ten nie dawał się odpalić), popuszczał lekko nakrętki śrubunków przewodów wtryskowych, aż z powstałej szczeliny zaczęło uciekać paliwo (i powietrze, jeśli tam było) i już. I taką to prostą metodą odpowietrzało się układy wtryskowe i tak nawet zalecał "Poradnik mechanika III kategorii", który posiadam, rok wydania 1952.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
tylko, ze tak to się robiło jak pompa miała własne smarowanie. Przy pompie smarowanej paliwem przy porządnym zapowietrzeniu, to spora szansa jest na zajechanie pompki
Spróbuj najpierw odpowietrzyć filtr, a potem jeszcze kilka razy na zmianę podpompować gruszką i uruchomić silnik na minutę -dwie...
jeśli to nie da efektu, to moze być gdzieś nieszczelność w przewodach paliwowych...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
tylko, ze tak to się robiło jak pompa miała własne smarowanie. Przy pompie smarowanej paliwem przy porządnym zapowietrzeniu, to spora szansa jest na zajechanie pompki
Spróbuj najpierw odpowietrzyć filtr, a potem jeszcze kilka razy na zmianę podpompować gruszką i uruchomić silnik na minutę -dwie...
jeśli to nie da efektu, to moze być gdzieś nieszczelność w przewodach paliwowych...
No tak, te samochody miały pompy starego typu, znaczy sie, Boscha, tzw. pompy sekcyjne. Nowsze wózki (nie patrząc na stare poczciwe Mercedesy) posiadają już pompy tzw. tłoko-rozdzielaczowe (zdaje się, francuski CAV pierwszy je opatentował) gdzie jest jeden tłoczek, który pracuje na wszystkie gary.
Niemniej jednak, zarówno w obu tych przypadkach, sekcja wtryskowa smarowana jest tylko i wyłącznie paliwem, jedynie w pompie starego typu część napędowa sekcji wtryskowych jest smarowana olejem, który siedzi w pompie (zupełnie jak w silniku).
Jakby nie patrzeć, to umiejętne odpowietrzanie przewodów wtryskowych nie spowoduje zatarcia pompy, grunt, to nie odkręcać przewodów zupełnie (wtedy ciśnienie paliwa je po prostu wyrwie i może nawet komuś taki krzywdę poczynić) a jedynie lekko popuszczać śrubunki, aż zaczną syczeć powietrzem a potem paliwem.
W taki sposób odpowietrzało się wtryski w dieslach i chyba nikt w tej materii niczego nowego nie wymyślił i nie wymyśli.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
A jeszcze sie wtrącę, może w zbiorniku jest prawie pusto...
Tak apropo; kiedyś pracowałem kombajnem do zielonego groszku, gdzie śrubka odpowietrzająca była również na pompie wtryskowej, pozdr...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum