Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przekładnia kierownicza. Ile oleju do przekładni?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przekładnia kierownicza. Ile oleju do przekładni?
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



  Wysłany: Pią Cze 19, 2009 23:15   [R75] Przekładnia kierownicza. Ile oleju do przekładni?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Czy ktoś może wymieniał lub regenerował swoją przekładnie i może polecić jakąś firmę najlepiej z okolic Trójmiasta która specjalizuje się w tym temacie.?

Czy możecie mi powiedzieć jak najlepiej samemu wymienić olej we wspomaganiu i ile litrów wchodzi?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 00:25, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 19, 2009 23:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 20, 2009 14:41   

Zobacz,może ci pomoże.

http://www.autogielda.pl/...,II94CWMP4.html
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Cze 21, 2009 12:15   

Dzięki.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Nie Cze 21, 2009 17:39   

Nagengast w Gdańsku jest dobry. Ja u niego wymieniałem tuleje przednich wahaczy i regenerowałem amortyzatory. Ale znam ludzi którzy oddawali tam przekładnie i byli zadowoleni. Generalnie specjalizuje się z wszystkim co związane z zawieszeniem.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Cze 21, 2009 20:23   

Dzięki za radę. Co do Nagengast , byłem u nich i zaufanie nie wzbudzili, ale chyba wyboru innego nie mam. Słyszałem jeszcze o Skwar-Met w Sopocie ale nie mogę znaleźć żadnych opinii o nich.
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 21, 2009 22:13   

Jest jeszcze w Gdańsku warsztat na Prusa 26. Co do jakości to nie wiem, gdyż nie korzystałem z ich usług. Poniżej link do ich strony

http://www.zawieszenia_re...pl/kontakt.html
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Cze 21, 2009 22:57   

Ile właściwie kasują za regenerację przekładni?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Cze 21, 2009 23:15   

Na Prusa też byłem, na pierwszy rzut oka wygląda OK, podejście do klienta też, tylko maszyn do regeneracji jakoś nie widać oprócz prasy do regeneracji sworzni. Tak, że nadal mam dylemat, ale dzięki za pomoc.

Za regenerację od 500 do 750zł w Trójmieście + 300 demontaż/montaż, a w niektórych zakładach w tej cenie robią jeszcze zbieżność.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 22, 2009 09:33   

apples napisał/a:
Dzięki za radę. Co do Nagengast , byłem u nich i zaufanie nie wzbudzili, ale chyba wyboru innego nie mam.


Hmmm, ja korzystałem z ich usług dość dawno, bo w 2002 a potem chyba w 2005r. (w sumie trzy razy) i miałem jak najbardziej pozytywne odczucia. Co mieli naprawić naprawili, sam szef się zajął moją starą corollką, a co najważniejsze - nie zdarli i nie wymieniali części na zapas jak co poniektóre warsztaty to czynią. Może od tego czasu coś się zmieniło na gorsze. Wkrótce też pewnie do nich się udam, bo coś zaczyna mi postukiwać z prawej strony z tyłu...

EDIT: Jest jeszcze warsztat na Waryńskiego w Gdańsku - brat tam oddawał do regeneracji przekładnię od astry i był zadowolony. Niestety nie pamięta adresu...
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Cze 22, 2009 10:15   

Piszesz o Nagengast?
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 22, 2009 10:34   

apples napisał/a:
Piszesz o Nagengast?


Tak, pIerwszy akapit odnosi się do Nagengasta.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Cze 24, 2009 16:49   

Może ktoś wie gdzie można kupić i jaki jest koszt nowej przekładni?
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 24, 2009 17:10   

zobacz to.
http://www.hydrosystem.pl...13aaa58efbb966d
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 14:33   

Odebrałem dzisiaj po regeneracji i:
Wspomaganie chodzi ciężej jak chodziło i nie wiem czy ma tak ma być i się wyrobi czy za ciasno spasowali.

Nie wymienili całego oleju w układzie, tylko dolali :sad: Czy możecie mi powiedzieć jak najlepiej samemu wymienić olej we wspomaganiu i ile litrów wchodzi?
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Wto Lis 06, 2012 20:56   

czy udało się komuś ustalić ile oleju wchodzi do przekładni oraz na jaki najlepiej wymienić?
ewentualnie jak to najlepiej zrobić samodzielnie?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Lis 06, 2012 21:32   

ja śmigam na czerwonym do skrzyń biegów a wchodzi chyba coś koło litra lub mniej
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Wto Lis 06, 2012 21:47   

Po pierwsze producent nie przwidział serwisowania układu wspomagania :) po drugie jeśli już to robimy Haynes podaje że ma to być płyn z rodzaju Dexron III a cały proces ma wyglądać tak:

1. Ściągamy zderzak
2. Umieszczamy coś pod przewodami układu sterowania w miejscu gdzie dochodzą one do chłdnicy tego układu (zjęcie A).
3. Rospinamy łaczenia i spuszczamy olej, jak przestanie cieknąć zabezpieczamy końcówki aby nie bylo dalszych wycieków.
4. Odkręcamy chłodnice (zdjęcie A) i wylewamy z niej olej.
5. Składamy wszystko do kupy uważając aby nie dostało się nic do układu.
6. Czyścimy zbiorniczek najlepiej jakąś ścierką ale uważać aby nie pozostawić nic w środku mowa tu o jakiejś nici czy innych ustrojstwach.
7. Lejemy płyn do maksymalnego poziomu.
8. Odpalamy silnik na jakieś 10 sek nie dotykając kierownicy ani pedału gazu ( którego nie powinno się dotykać i tak nigdy podczas odpalania auta)
9.Uzupełniamy ponownie do dopusczalnego poziomu.
10. Odpalamy silnik ponownie, teraz przekręcamy powoli kierownice w lewo i prawo ale nie przetrzymując na maksymalnym wychyleniu więcej niż 10 sek., wyłączamy silnik.
11. Powtarzamy punkt 9.
12. Powtarzamy punkt 10.

Po tym wszystkim układ może być nieco zapowietrzony i będzie wymagał częstego uzupełniania płynu przez jakiś czas np. po wypadzie do sklepu itp. Należy też pamietać że poziom płynu wspomagania sprawdzamy kiedy jest zimny.

Zbiorniczek to około 0.35l więc na cały układ powinno starczyć 1l
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 07, 2012 08:55   

Od siebie dodam, że w przypadku bardzo zabrudzonego oleju lub zatarcia pompy wspomagania zaleca aię wymianę zbiornika, który posiada w środku filterek. Filterek jest niewymienialny. Serwis wymienia cały zbiornik.
http://forum.roverki.eu/v...ltr+wspomagania
Wygląda na to, że filterkiem jest tylko nylonowa siateczka, więc chyba można zbiorniczek wymyć. Zdecydowanie warto ten zbiornik wykręcić i dobrze przepłukać.
 
 
mondigo 



Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 125



Wysłany: Sro Lis 07, 2012 18:07   

Zdaje sobie sprawe ze sie nie wymienia ale mialem regenerowana przekładnie
i jestem prawie pewien ze ktos nieodpowiedni płyn wlał zbyt rzadki:)

to lepiej ten Dexron III czy Płyn układu wspomagania kierownicy QVT00002 z tomateam?
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Lis 07, 2012 19:04   

mondigo napisał/a:
Zdaje sobie sprawe ze sie nie wymienia ale mialem regenerowana przekładnie
i jestem prawie pewien ze ktos nieodpowiedni płyn wlał zbyt rzadki:)

to lepiej ten Dexron III czy Płyn układu wspomagania kierownicy QVT00002 z tomateam?


W instrukcji obsługi MG ZT jest aby uzupełniać brak, płynem o specyfikacji Dexron III, podobnie podaje Haynes
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Przekładnia kierownicza
sash997 Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Lip 03, 2010 11:26
apples
Brak nowych postów [R75] Przekładnia kierownicza
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Lut 12, 2016 18:23
sash997
Brak nowych postów [75] Przekładnia kierownicza
drut4 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Gru 06, 2017 17:41
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Przekładnia kierownicza, maglownica
MiReK Rover serii 75, MG ZT 42 Pią Gru 03, 2021 20:14
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Wymontowanie przekładni
maras62 Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Wrz 02, 2021 08:06
maras62



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink