Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 416si automatik 97] jazda automatem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 416si automatik 97] jazda automatem
Autor Wiadomość
radifumi 



Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 11
Skąd: Gorlice



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 21:34   [R 416si automatik 97] jazda automatem

Czy można jechać z góry autem ze skrzynią automatyczna na pozycji luz czyli N oczywiście silnik pracuje?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 21:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 21:54   

A w jakim celu chcesz to robic?
 
 
Ukasz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 220
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 13:44   

Żyj na luzie
Jeździj na biegu :cool:

Nie jeździj w ten sposób to nie jest zalecane przez jakiegokolwiek producenta.
Podawane jest nawet czasami, że nie wolno przekraczać 30km/h podczas holowania. Miałem kiedyś przypadek, że jadąc amerykańcem kierowca wrzucił N i wykręcił bączka na środku drogi. To nie jest bezpieczne.
Inna sprawa jak chcesz sobie wrzucić N na skrzyżowaniu ale i w tym zdania są podzielone.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 14:03   

radifumi napisał/a:
Czy można jechać z góry autem ze skrzynią automatyczna na pozycji luz czyli N oczywiście silnik pracuje?

absolutnie NIE MOŻNA :cool:

"... Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni." ... całość artykułu u fachowców ... polecam :ok:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
gucwiz 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 114
Skąd: sosnowiec



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 16:04   

chyba nie mozna dyz skrzynia wtedy nei ma smarowania a walki sie kreca
 
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Cze 28, 2009 12:18   

A co z badaniami okresowymi pojazdu, tam niestety przy badaniu hamulców na rolkach trzeba dać w pozycję N. Silnik pracuje, fakt że bez gazu kółka się kręcą....można zepsuć skrzynię?
Wiem już że należy ASR wyłączyć przed badaniem,a co z poruszoną wyżej kwestią?
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Nie Cze 28, 2009 17:28   

blazi napisał/a:
A co z badaniami okresowymi pojazdu, tam niestety przy badaniu hamulców na rolkach trzeba dać w pozycję N. Silnik pracuje, fakt że bez gazu kółka się kręcą....można zepsuć skrzynię?
Wiem już że należy ASR wyłączyć przed badaniem,a co z poruszoną wyżej kwestią?


Czytałem kiedyś na jakimś forum że często podczas przeglądów padają skrzynie automatyczne, ale raczej nie w Polsce.
Najczęściej podczas badania emisji spalin, gdzie silnik jest odpowiednio wkręcany na 2tys i później na 3tyś podczas pomiarów i chodzi tak nawet pare minut. W miare nowa skrzynia pewnie to wytrzyma ale stare autka już nie. np tutaj >>link.
 
 
Ukasz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 220
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Cze 28, 2009 18:20   

Ja nie wiem, domyślam się że podczas sprawdzania hamulców koła się toczą z tą dozwoloną prędkością. Sam się zastanawiam.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] sterowanie automatem rozrusznika
gdzie i ktory przekaznik?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Maj 12, 2009 07:12
PTE
Brak nowych postów [R45] Jazda autem z HGF
Rov45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Maj 24, 2018 21:29
Markzo
Brak nowych postów [R45] Problem z jazdą na mrozie
Strasznie go dusi
kosman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 31 Sro Sty 07, 2009 20:56
magneto
Brak nowych postów [R414] Jazda bez termostata
cyberixx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Kwi 22, 2011 23:08
kamilos2521
Brak nowych postów [R416] Jazda bez silnika krokowego
wady i zalety ?
klozub Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Lip 04, 2008 19:18
Ciufa



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink