Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zamek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zamek
Autor Wiadomość
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 21:42   [R75] Zamek
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam. Dziś odważyłem się na zdjęcie boczku z drzwi(lewe, tylne) i w trakcie jego ponownego montowania, poluzował mi się i wypadł element(nie wiem jak go nazwać :oops: ), którego czarna plastykowa końcówka wysuwa się w górnej części boczku.
Załączam foto elementu. Nie wiem za co to zaczepić, próbowałem na czuja, ale :nook: :beczy: . Proszę o pomoc, a najlepiej jakiś rysunek lub foto :lol: , co bym szybciej zaskoczył..... Być może jest to w rave, ale nie naumiałem się jeszcze po nim poruszać( z inglisz jestem na bakier :/ ), a szukajka wiele mi nie pomogła.
Z góry dziękuję i ....
Pozdrawiam :smile:
_________________
rover forever
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 13:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 01, 2009 21:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rambo1111 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 22:01   

więc tak jest to rygiel zamka i należy go wsadzić tam gdzie masz klamkę od wewnątrz czyli w drzwiach powinien wystawać taki plastikowy element wyciągnij go wepnij ten rygiel i włóż mam nadzieje ze wyczaisz gdzie to ma być musisz patrzyć gdzie jest zamontowana klamka od wewnątrz drzwi mi to też wypadło daj znaka jak ci poszło.

Aha najlepiej weż wsadź ten rygiel mniej więcej tak jak on ma być zamontowany i wtedy wyczaisz ja tak zrobiłem a jeszcze inna metoda to zdejmij ostrożnie z drugiej strony drzwi i wtedy na bank zobaczysz jak to jest zrobione.
 
 
 
krzych 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 163
Skąd: Poznan-Irl



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 22:03   

Przyłoz ta dzwignie do zamka mniej wiecej w tym miejscu jak jest normalnie zamontowana,przyjrzyj sie dobrze ,bedzie mały otworek,musisz mocno wcisnac w niego ta zagieta koncowke,jesli dobrze zaskoczyto nie bedzie łatwo ja wyjac.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 23:54   

Tak to ma wyglądać:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 03, 2009 09:39   

Dzięki koledzy, jakoś go wsadziłem :hura: - ten rygielek znaczy się..... :wink:
Special thanks Zukowaty :brawa:
Pozdrawiam :smile:
_________________
rover forever
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Lip 03, 2009 10:16   

Proszę bardzo :mrgreen: Cieszę się że pomogłem a mi alledrogo ze zdjęciem elementu :razz:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
owcze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 18:54   zamek drzwi tylne

Przez jakiś czas tylne drzwi od zewnątrz i wewnątrz mi się nie otwierały więc postanowiłem rozwiązać ten problem. Rozebrałem tapicerkę otworzyłem drzwi, wyłączyłem blokadę rodzicielską.
Od wewnątrz wszystko było ok tylko problem pojawił się od zewnątrz.
Klamka chodzi ok (tak myślę) wypycha cięgno w dół ale nie na tyle aby otworzyć drzwi.

Użyłem więc mojego wrodzonego sprytu i obejrzawszy cięgno dostrzegłem, że jest nagwintowane. Jest gwint czyli można regulować- tak sobie pomyślałem ;) (zaznaczone żółtym kolorem)
Przycisnąłem więc delikatnie w punkcie zaznaczonym czerwoną strzałą, przełożyłem cięgno do góry (w tej białej kostce) zamknąłem kostkę i wszystko działało. Mogłem otwierać drzwi od wewnątrz i z zewnątrz.

Problem pojawił się jak zamknąłem samochód pilotem potem go otworzyłem żeby sprawdzić czy wszystko ok. Nie mogłem otworzyć drzwi ani od zew ani od wew. Wyglądało to tak jakby centralny nie miał siły otworzyć do końca zamka. Próbowałem kilka razy otworzyć z pilota i słychać centralny jak cyka, widać "cypelek" wystający z drzwi jak się próbuje poruszać ale drzwi nie można otworzyć. Jak założyłem cięgno z powrotem do pozycji w jakim je zastałem to doprowadziłem do sytuacji (mogę otworzyć drzwi tylko od środka). Wychodzi na to że centralny nie daje rady jak mechanizm jest delikatnie dociśnięty (czerwona strzałka).

Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić? Czy można wyregulować (w niebieskim polu) to cięgno aby wypychało mocniej cały mechanizm? Czy muszę wymienić klamkę i mechanizm zewnętrzny?

W niebieskim polu wszystko wygląda ok (nic nie jest połamane)

Uff to chyba na tyle tej relacji ;)

 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 22:36   

Nałóż na te wszytkie ruchome metalowe części smaru i rozruszaj.
 
 
owcze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 08:09   

To zdjęcie jest jeszcze przed nałożeniem smaru. Po "konsultacji" ;) z Tobą Apples nałożyłem smar ale może za mało ruszałem tym upstrojstwem ;) Dzisiaj to rozruszam do czerwoności ;) [
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 09:50   

:wink:
Ja to ruszałem z 15 min dokładając smaru.
Lubię tak trochę dłużej poruszać :grin:
 
 
owcze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Kwi 27, 2010 10:05   

Sprawa wygląda tak. Rozebrałem całkowicie zewnętrzną klamkę i jednak plastik był ułamany. Nie byłem w stanie tego zobaczyć od wewnątrz ponieważ był delikatnie złamany teraz ja go doprawiłem do końca. Próbuję go skleić poxipolem ale i tak chcę zamówić taką część jeżeli to będzie możliwe.

A może ktoś ma na zbyciu i chciałby to sprzedać? :D



[ Dodano: Wto Kwi 27, 2010 10:05 ]
Sprawa rozwiązana. Nowa plastikowa część została założona i wszystko hula.
Dla nie wtajemniczonych napiszę jak to naprawić krok po kroku (tylne drzwi).

1. Ściągnąć tapicerkę
- jedna śrubka mocująca pod klamką (wewnętrzną) ukryta pod plastikową zaślepką- odkręcić
- zdemontować przycisk od otwierania szyby (cały plastik) podważyć delikatnie śrubokrętem, odłączyć kostkę
-delikatnie zacząć "odrywać" tapicerkę z drzwi- wszystko trzyma się na plastikowych 'pinezkach' a górną część delikatnie podnieść do góry
- ściągnąć linkę łączącą klamkę i zamek

Całą tą operację można wykonać przy zamkniętych drzwiach, mało miejsca ale wykonalne.

2. Teraz po odsłonieniu gąbki mamy dostęp do zamka
Plastikową kostkę zaznaczoną na żółto należ rozpiąć

3. Możemy zdemontować klamkę od zewnątrz,
- delikatnie podważając śrubokrętem 'osłonkę',
- ściągnąć dwie 'gumowo-plastikowe uszczelki'
- odkręcając dwa torxy
- wyciągając klamkę zewnętrzną


4. Mechanizm z wewnątrz możemy teraz wyciągnąć i wymienić plastikowy 'cypelek'

5. Żeby złożyć to z powrotem należy wszystko wykonać w odwrotnej kolejności

Wszystkie części należy uprzednio nasmarować i będzie hulać jak ta lala. Nieraz wystarczy tylko przesmarować i też powinno być ok. (tak jak u kolegi appels'a)

Mam nadzieję, że opisałem to dosyć przejrzyście ;)
 
 
loky 



Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 20:17   

owcze,

mogę zapytać skąd sprowadzałeś to ustrojstwo? Kupiłem R75 (tydzień temu ) już z zepsutym zamkiem (wiedziałem co może mnie czekać).

Temat wałkowany na forum jest tyle razy, że trudno sobie nie poradzić z rozbieraniem drzwi. Po wymontowaniu - widok znajomy ze zdjęcia wyżej. Niestety google nie za bardzo wiedzą co odpowiedzieć na numer części. A klejenie mi się jakoś nie bardzo podoba.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 20:55   

loky napisał/a:
Niestety google nie za bardzo wiedzą co odpowiedzieć na numer części. A klejenie mi się jakoś nie bardzo podoba.
mówią na to cypelek i tu jest http://moto.allegro.pl/ro...1203508208.html
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
loky 



Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 21:01   

SeniorA,

Dzięki wielkie :)
 
 
owcze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 20:01   

loky, dokładnie z tej aukcji kupiłem ten cypelek ;)
 
 
loky 



Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 02:07   

"cypelek" przyszedł :) a po nasmarowaniu wszystkie zamki śmigają jak złoto:)

To tak informacyjnie tylko :)
 
 
Naan 



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1
Skąd: Bielsko-Biala



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 23:44   Zamek / klamka

Witam,
jestm nowy i jesli cos "popelnie", to prosze o wyrozumialosc. Odpadla mi od zewnetrznej, metalowej, chromowanej klamki ta mniejsza czesc z owalnym wglebieniem na kciuka. Przez to duza klamke dalo sie wyjac (zeby nie zgubic) ale za to nie mozna drzwi otworzyc z zewnatrz. Moze ktos podpowie, czy to moze oznaczac ze cos padlo w srodku zamka (od srodka da sie otwierac) i czy mozna wymienic tylko te mala czesc i jak sie ja montuje. Dodatkowe pytanie byloby, czy wersja europejska rozni sie w klamkach od UK? Dzieki z gory za p-odpowiedz.
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Pon Lut 07, 2011 13:33   ROVERek 75 2,0 V6

Witam
Wepnę się pod temat
Dziś otwierając drzwi tylne z prawej strony od zewnątrz klamka się odciągnęła i tak już została nie można ją wepchnąć do środka na siłę nie próbuję, ale i też nie można otworzyć drzwi a nie od zewnątrz ani od wewnątrz.Przy zamykani słychać że zamek chodzi i wysuwa się lub chowa ten cypelek przy szybie.
Pytanie jest takie co może być przyczyną tej awarii i jak to można naprawić.
Pozdrawiam
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 07, 2011 13:58   

bys, od środka spróbuj zdjąć boczek i pogmeraj cięgnem bo się gdzieś zamek zaklinował :| przy okazji dobrze wszystko nasmaruj
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Czw Lut 10, 2011 11:03   

Witam
Zdjąłem (wyrwałem) tapicerkę w drzwiach i fakt ruszyłem cięgnem i klamka wskoczyła na miejsce.Ale po sprawdzeniu dalej potrafi się zawiesić.Trzeba to przesmarować i czy ktoś testował taki spray o nazwie BIAŁY SMAR,ulotka i sprzedawca zachwala bo nie dość że smaruje i konserwuje to niby zapobiega zamarzaniu. Wiem że elektronika pewnych specyfików nie toleruje dlatego jest moje pytanie
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zamek
trawis25 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Maj 06, 2010 12:27
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Zamek - GB na EU
w drzwiach kierowcy
gustav.pl Rover serii 75, MG ZT 36 Pią Sty 18, 2013 10:46
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Centralny zamek
Zrubo Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Paź 14, 2007 04:29
PD
Brak nowych postów [R75 ] Centralny zamek
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Maj 20, 2016 08:36
endriu50
Brak nowych postów [MG ZT] Zamarznięty zamek
art034 Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Gru 09, 2010 07:51
SG76



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink