Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 45 iDT] muł na niskich obrotach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 45 iDT] muł na niskich obrotach
Autor Wiadomość
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Cze 14, 2009 20:25   [Rover 45 iDT] muł na niskich obrotach

Witam serdecznie

Na wstępie dodam iż przepływomierz i rury intercooler'a ok

Trochę popatrzyłem na silnik i zauważyłem, że rura dolotowa ta co wchodzi do turbiny jest cała "obrzygana" olejem i się zmartwiłem :(

Dalej patrząc zauważyłem że jest wolne miejsce na wężyk tuż nad tą rurą dolotową poszukałem popatrzyłem i znalazłem, ze powinien tam być ten wężyk co idzie od tego "okrągłego czegoś" założyłem wężyk i ku memu zdziwieniu auto nabrało wigoru!, lecz moja radość długo nie trwała 3kRPM zwolniłem i znów był ten sam efekt muła :(

moje pytanie:
Co to ze zdjęcia drugiego? to okrągłe z którego wychodzi wężyk i wchodzi w to miejsce na zdjęciu pierwszym i dlaczego mi ten wężyk wydmuchuje?
Gdzie taki wężyk dostane czy to jakiś specjalny wężyk?

Dzięki z góry za odpowiedź :)

[ Dodano: Pon Cze 15, 2009 08:52 ]
i co nikt z Kolegów nie wie co to jest?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 14, 2009 20:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 10:29   

barszczyk napisał/a:
Trochę popatrzyłem na silnik i zauważyłem, że rura dolotowa ta co wchodzi do turbiny jest cała "obrzygana" olejem i się zmartwiłem :(


Tym się nie przejmuj bo z tego co na fotce numer 2 widać to poci się chyba z odmy.
Ewentualnie spróbuj dokręcić delikatnie opaski.



barszczyk napisał/a:
Co to ze zdjęcia drugiego? to okrągłe z którego wychodzi wężyk i wchodzi w to miejsce na zdjęciu pierwszym


Nie pamiętam dokładnie nazwy ale to chyba steruje ciśnieniem które daje turbina.



barszczyk napisał/a:
dlaczego mi ten wężyk wydmuchuje?

A spróbuj go skrócić po 1 cm z obu stron,tak żeby obciąć ten karb bo może się już luźno zrobiło.


barszczyk napisał/a:
Gdzie taki wężyk dostane czy to jakiś specjalny wężyk?


Zwykły przewód-u mnie jest gumowy w oplocie z jakiegoś materiału.
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 10:41   

filo napisał/a:
barszczyk napisał/a:
Trochę popatrzyłem na silnik i zauważyłem, że rura dolotowa ta co wchodzi do turbiny jest cała "obrzygana" olejem i się zmartwiłem :(


Tym się nie przejmuj bo z tego co na fotce numer 2 widać to poci się chyba z odmy.
Ewentualnie spróbuj dokręcić delikatnie opaski.



barszczyk napisał/a:
Co to ze zdjęcia drugiego? to okrągłe z którego wychodzi wężyk i wchodzi w to miejsce na zdjęciu pierwszym


Nie pamiętam dokładnie nazwy ale to chyba steruje ciśnieniem które daje turbina.



barszczyk napisał/a:
dlaczego mi ten wężyk wydmuchuje?

A spróbuj go skrócić po 1 cm z obu stron,tak żeby obciąć ten karb bo może się już luźno zrobiło.


barszczyk napisał/a:
Gdzie taki wężyk dostane czy to jakiś specjalny wężyk?


Zwykły przewód-u mnie jest gumowy w oplocie z jakiegoś materiału.


Dziękuję za odzew!
juz kupiłem taki czarny zbrojony :)

Czy jeżeli odpinałem MAF'a i potem go podłączyłem, to błąd dalej będzie w kompie?
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 11:10   

barszczyk napisał/a:
Czy jeżeli odpinałem MAF'a i potem go podłączyłem, to błąd dalej będzie w kompie?


Szczerze to nie mam pojęcia...
 
 
hrv 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 97
Skąd: Leeds/Poznan



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 19:27   

Bedzie tylko w pamieci ale bez wplywu na prace silnika.
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Cze 29, 2009 10:40   

Problem mam Koledzy!!!!

Czy zawór sterujący turbiną powinien otwierać się na biegu jałowym jak tylko przygazuję?? I czy jego pracę można zobaczyć naocznie?!

bo nie mam ciśnienia w ogóle na tym przewodzie dochodzącym do tego zaworu!!


mały update!!
Czy to prawda, że R45iDT ma turbinę typu VGT czyli turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek??

Tu jest to ładnie przedstawione:
http://www.mazdaspeed.pl/...=mzr-cd_obsluga



a tu wyjaśnione jak to działa (ENG):
http://paultan.org/archiv...variable-turbinę-geometry-work/

Interesuje mnie dlaczego nie mam ciśnienia na wężu dochodzącym do siłownika pneumatycznego, który porusza tarczą, ta z kolei porusza kierownicami, aby zmienić kąt przepływu spalin i zmniejszyć prędkość obrotową wirnika.

Proszę pomóżcie!!!!:(
 
 
 
pitek82 



Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 20
Skąd: rowerki.pl



Wysłany: Czw Lip 02, 2009 00:44   

Witam zawur dziala na luzie i mozna to zaobserwowac przy przegazowaniu mozna go uruchomic bez wlaczania silnika cisnienie to ok 0,5-0,8 bara miezylem na oko wiec moge sie mylic wystarczy przystawic sprezarke
 
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Lip 02, 2009 08:09   

Dzięki za odzew!

mi on się porusza dosłownie jakieś 2-3mm tylko :(
Nie wie ktoś co może być przyczyną?
Czy to cięgno od zaworu porusza się bez większego wysiłku? bo moje ręką nie ruszę, dopiero pod kompresorem / ew sprężonym powietrzem
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 02, 2009 08:30   

barszczyk napisał/a:
bo moje ręką nie ruszę, dopiero pod kompresorem / ew sprężonym powietrzem

i tak ma być :ok: ono się ruszy dopiero jak silnik będzie mocno obciazony :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Lip 02, 2009 08:33   

dobra dobra, stoje sobie autem i przygazowywuję 4kRPM, a ten zawór porusza się góra 3mm jak ściągnołem te wąż dochodzący to on nie daje ciśnienia :(
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lip 02, 2009 09:14   

barszczyk napisał/a:
dobra dobra, stoje sobie autem i przygazowywuję 4kRPM, a ten zawór porusza się góra 3mm jak ściągnołem te wąż dochodzący to on nie daje ciśnienia :(


Takiego obciążenia nie uzyskasz na biegu jałowym :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
pitek82 



Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 20
Skąd: rowerki.pl



Wysłany: Czw Lip 02, 2009 12:11   

ten zawur dba o to zeby rury od turbiny nie popekaly ogranicza obroty turbiny, proponuje sprawdzic czy jest jakies sprezanie odkrec rure od turbiny i sprawdz czy spreza powietrze poprostu zatknij reka na wyczucie jesli turbina nie spreza to bys mial czarny dym jak dasz po gazie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [rover 416si 96r benzyna] dlawi sie na niskich obrotach
joker844 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Paź 26, 2009 23:43
kasjopea
Brak nowych postów [R45 1.4 LPG 00r ] szarpanie na niskich obrotach
baton Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Sie 20, 2010 08:12
aldona
Brak nowych postów [400] Szarpie na niskich obrotach
dzidek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Gru 21, 2010 15:05
dzidek
Brak nowych postów [R45] Szarpanie na niskich obrotach
baton Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lis 05, 2010 22:09
praktis



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink