Wysłany: Sob Cze 20, 2009 13:20 [R75] Problem z odpalaniem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
witam mam taki problem co jakiś czas mam problem z odpaleniem auta tzn autko zapala przejadę nim troszkę i zgaszę po czym już go nie odpalę postoi ok 2 godzin i odpali normalnie wcześniej miałem tak raz na jakiś czas ale ostatnio coraz częściej
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 13:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 20, 2009 13:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jeśli byłby to czujnik to problem był by stale a to raz na jakiś czas co prawda ostatnio przytrafiło się dwa razy w jednym dniu jeśli byłby to któryś z tych czujników to auto by pracowało nie równo i pewnie nie miało by mocy tu jest ok nie kopci dobrze się zbiera nie przerywa. równiutko pracuje.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 67 Skąd: Lublin
Wysłany: Nie Cze 21, 2009 08:11
Czujnik wałka rozrządu, 380 nowy w serwisie bmw w podróbie nie ma, jak nie bedzie chciał Ci odpalić wyjmij czujnik(zdjac oslone silnika i czujnik 1 torx 20 przy pokrywie zaworow) włóż do lodówki jak po schłodzeniu czujnika odpali to masz pewność.
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 7 Skąd: United Kingdom
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 11:25
Witam
Mam podobny problem. Po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu było wszystko OK przez dwa dni. Po przejechaniu ok 50 mil i zatankowaniu, samochód nie chciał odpalić. Po 30 min. postoju odpalił i problem nie pojawił się ponownie. Mam obawy że to się powtórzy. Może ktoś z forum ma koncepcję co to mogło być? Może po wymianie komputer nie został zresetowany przez mechanika?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lip 04, 2009 14:27
obydwa czujniki oziębione powinny działać prawidłowo. W dieslu , uszkodzony czujnik położenia wału korbowego zakłóca rozruch ciepłego silnika , a tym samym jak on jest ciepły. Również objawami są : nierówna praca , utrata mocy i przegrzewanie się silnika.Przy uszkodzeniu czujnika wałka rozrządu, silnik może nie zapalać i może nierówno pracować.
U mnie tylko po dlugim postoju czasem nie odpalal,nie bylo innych objawow.Diagnoza wykazala wlasnie ktorys z tych czujnikow,ale nie wiem ktory i gdyby sie powtorzylo to nie wiem ktory wymieniac
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Nie Lip 05, 2009 12:45
SeniorA napisał/a:
Przy uszkodzeniu czujnika wałka rozrządu
nie zapala gdy silnik jest ciepły. Jeżeli po ochłodzeniu tego czujnika silnik zapali to w zasadzie na 100% diagnozuje usterkę. Można pojeździć ze zdjętą osłoną silnika, wtedy jest szybszy dostęp. Nie zauważyłem żadnych objawów nierównej pracy przy padającym czujniku położenia wałka rozrządu a trochę w tym stanie pojeździłem. Były trudności z zapaleniem ciepłego silnika.
Z opisów wynika, że ten czujnik ma znaczenie wyłącznie przy zapalaniu samochodu, jego działanie oparte jest na magnesie stałym, który z czasem traci swoje właściwości co powoduje narastające kłopoty z zapaleniem ciepłego silnika. Nie spotkałem się z opisem nagłego zepsucia.
menior napisał/a:
Diagnoza wykazala
nie masz nazwy/numeru usterki?
Nie można wykluczyć równoczesnego zużycia się tych czujników, co może utrudnić diagnozę.
nie mam numeru usterki,robili mi to w serwisie rovera we Wloszech,i znam tylko nazwe po wlosku ktorej za cholere nie moge przetlumaczyc w slowniku jest to przetlumaczone jako: WAL KRZYWKOWY a to z kolei nic mi po polsku nie mowi domyslam ze to ktorys z 2 czujnikow,ale wy piszecie ze sa problemy przy nagrzanym silniku, a u mnie tylko przy zimnym nie odpalal
wał krzywkowy to będzie wałek rozrządu bo na wałku rozrządu są krzywki
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
o to w koncu to przetlumaczylem a dlaczego na zimno mi nie odpalal a nie jak innym przy nagrzanym i czemu stwierdzili ze tego czujnika nie trzeba wymieniac,wystarzy cos przy komp. pogrzebac
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lip 05, 2009 17:33
henryk napisał/a:
Nie zauważyłem żadnych objawów nierównej pracy przy padającym czujniku położenia wałka rozrządu a trochę w tym stanie pojeździłem.
dlatego w opisie usterek podają , że może nie równo pracować ( ale nie musi ).
Przyczyny nie zapalania na zimnym nie szukałbym w czujnikach, a raczej w układzie paliwowo- wtryskowym , świece żarowe .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum