Forum Klubu ROVERki.pl :: [All] Przygotowania do długiej trasy. Co sprawdzić?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 19:15
[All] Przygotowania do długiej trasy. Co sprawdzić?

Łódź - Paryż - Łódź
Autor Wiadomość
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 08, 2009 21:17   [All] Przygotowania do długiej trasy. Co sprawdzić?

Witajcie.

Niedługo bo już za trzy tygodnie ruszam w dość długą drogę. Łódź - Paryż - Łódź. Do przejechania w jedną stronę jest 1500km, przed wyjazdem w taką trasę co należało by:

kupić ?
wymienić ?
sprawdzić ?

Na razie wymieniłem olej w skrzyni biegów i w silniku. Muszę kupić gaśnicę i apteczkę :) Czy coś sprawdzać z zawieszeniem?
Może ktoś ma parę jakichś dobrych rad?
_________________
Adam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 08, 2009 21:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 08, 2009 21:21   

reed, 1500 Km to nie tak dużo jak się coś teraz nie dzieje w zawieszeniu to niema sensu sobie głowy zawracać. Najlepiej jest tak

Sprawdzic/wymienić olej /filtr/filtr powietrza. Płyn hamulcowy czy jest tak samo jak i płyn do wspomagania. Sprawdzić stan klocków i tarcz. Ciśnienie w oponach. Opony czy nie są łyse :P
Czy na wyposazeniu masz sprawne koło zapasowe. Pompka . Z głową rozmieszczać bagaże. No i jak mi coś jeszcze wpadnie do bańki to napisze :)


Ew można go oddać na jakiś przegląd ogólny
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 08, 2009 21:31   

Ja bym dodał do tego żarówki bezpieczniki....
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 08, 2009 21:35   

Ktoredy jedzies do Paryza? :mrgreen: Jedziesn an Niemcy i potem na Saarbrücken pewno :mrgreen:

Ja jechałem z Wiednia do Paryza i w sumie to nic nie sprawdzałem. Patrzyłem tylko czy nic nie ubywa bo drodze i tyle.

Dobra rada poszalej sobie po autostradzie w Niemczech :mrgreen: Ja niestety jechałem na zimówkach i dałem tylko 180km/h pojechać :wink: Potem z Saarbrücken jechałem dalej autostrada do Paryża ale niezłe mgły tam sa po drodze jak się jechało w zimie :(

A jak będziesz wracał to sie przejedz zwykłymi drogami jest parę ciekawych terenów :wink: i pojedz sobie przez Luxemburg :roll: Lednie tam :lol:

Zycze miłego zwiedzania w Paryzu. Tylko strasznie mało miejsc do parkowania i drogo kosztuje parkowac w mieście, najlepiej za miastem auto zostawic :wink:

[ Dodano: Sro Lip 08, 2009 21:36 ]
Aha i nie boj się Roverek da rade :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Sro Lip 08, 2009 21:57   

Musisz mieć kamizelkę odblaskową.
Nie jestem pewien ale w chyba niemczech trzeba mieć tyle kamizelek ile osób jest w aucie
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Lip 08, 2009 22:11   

...i pamiętaj o wykupieniu assistance, mój kolega przerabiał dwa tygodnie temu niemiłą sytuację, laweta z pod francuskiej granicy do Polski-3000pln, padła mu pompa wtryskowa
:( .Rover 25, 2000r.
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 08, 2009 22:22   

Ja na pewno bym pojechał na stację sprawdzić całe zawieszenie, koszt nie jest duży, a warto wiedzieć "co w trawie piszczy" ewentualnie i wymienić. Też za ponad miesiąc jadę do Włoch, ale niestety lub stety nie swoim R tylko nową Toyota Yaris, przynajmniej nie będę musiał męczyć tak swojej R-ki :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Lip 08, 2009 22:40   

ja mam zawsze schize jak musze gdzieś dalej jechać np dwa koła zapasowe biorę, light-sticki, dwie gasnice, oczywiscie podstawowe narzedzia, rekawiczki, oleje itp, he he

BTW w Polsce też mamy Paryż:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lip 08, 2009 23:01   

Na taka trase potrzebna jest:
- Apteczka zgodna z norma DIN
- Gaśnica
- Trójkąt ostrzegawczy
- Kamizelka odblaskowa (dla tylu osób ile jedzie !! !)
- Lewarek

Waro takze kupić:
- Zapasowe żarówki i bezpieczniki
- Baniak płynu do spryskiwaczy (Najlepiej jakis mocny by owady się nie lepiły)

Do sprawdzenia:
-Poziony płynów i czy nie ma wycieków
- Stan tarcz i klocków
- Czy któraś śróba od koła nie jest poluzowana
- Sprawdzić działanie wszystkich swiateł
- Ciśnienie w oponach
- Stan i napięcie paska

No i inforormacja ze strony dla turystów
FRANCJA

Niezbędne wyposażenie pojazdu

- pasy bezpieczeństwa na przednich siedzeniach, a tylnych o ile są zamontowane

- trójkąt ostrzegawczy

- zewnętrzne lusterko wsteczne

- zabezpieczenie antywłamaniowe

- komplet zapasowych żarówek

- zaleca się posiadanie apteczki DIN
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Lip 08, 2009 23:10   

...i jeżeli wybierasz się z rodziną , to zanim wyruszysz, zerknij, czy wszystkich masz w aucie, bo później wiesz człek myśli non stop (,,Kevin sam w domu''), o żonie ewentualnie można zapomnieć- navi skutecznie Ci ją zastąpi :grin:
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 08, 2009 23:43   

SyntaX napisał/a:
- zewnętrzne lusterko wsteczne


yyy jakie to jest ?

SyntaX napisał/a:
- Stan i napięcie paska

W Dieslu ( chyba ) nie ma tego punktu


A i jakiego ubezpieczyciela polecacie może? OC + Zielona Karta i Assistance. Kończy mi sie ubezpieczenie zaraz przed wyjazdem, więc mogę wybrać coś najbardziej optymalnego :)
_________________
Adam
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 00:10   

reed napisał/a:
yyy jakie to jest ?
Tu chyba chodzi o wewnętrzne lusterko wsteczne albo o prawe lusterko zewnętrzne bo niektóre starsze samochody takowego nie posiadają.
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 10:51   

aiwer napisał/a:
bo niektóre starsze samochody


nasze Roverki się chyba do takich nie zaliczają :P
_________________
Adam
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 16:45   

reed napisał/a:
nasze Roverki się chyba do takich nie zaliczają :P
To to ja wiem, ale informacja podana jest dla wszystkich samochodów.
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 17:04   

Chodzi o to by auto miało 3 lusterka.
Po bokach i środkowe.
:lol:
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 19:51   

Ja bym zabrał jeszcze, przewody rozruchowe, komplet kluczy i śrubokrętów, kombinerki, nóż, kłębek drutu i z metr przewodu. Zresztą wożę to na co dzień, mimo posiadania pełnego assistance :wink:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 19:54   

Nie straszcie chłopaka bo jeszcze podepnie doczepke i zabierze zapasowy silnik, zestaw naprawczy zawieszenia. namiot spiwór i prowiant suchy na 7 dni.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 20:32   

SyntaX napisał/a:
Nie straszcie chłopaka bo jeszcze podepnie doczepke i zabierze zapasowy silnik, zestaw naprawczy zawieszenia. namiot spiwór i prowiant suchy na 7 dni.


:mrgreen: :mrgreen: No bez przesady Francuzi są bardzo mili we wioskach :smile:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 20:52   

reed, Aż jestem ciekawy co z tych "propozycji" tak naprawde wyląduje w twoim bagażniku? Pozdrawiam :mrgreen:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 20:59   

staf, na pewno apteczka :P a resztę się zobaczy ;)
_________________
Adam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [All R] Jak sprawdzic krańcówki od alarmu
Gość Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Maj 05, 2009 22:06
arturky
Brak nowych postów [wszystkie R] dexron II czy III - da sie sprawdzic ?
konrad99 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Sro Lut 06, 2008 22:33
blue827
Brak nowych postów [wszystkie] jak sprawdzić pilota... instrukcja
skrzypol Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Sob Maj 22, 2010 17:40
darek_wp
Brak nowych postów [20t2n 96r] gdzie można sprawdzić błędy w rover 2.0 tdi sdi?
pili98 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Wto Sie 31, 2010 19:53
szoso
Brak nowych postów SOLVED [wszystkie] Jak w zimie sprawdzić chłodzenie klimy?
Mr_Maro Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Pon Lut 11, 2008 10:51
argail



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink