Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416Si 96r] Problem z alternatorem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416Si 96r] Problem z alternatorem.
Autor Wiadomość
ralfi83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 152
Skąd: Katowice - Giszowiec

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 23:07   [R416Si 96r] Problem z alternatorem.

Mianowicie mam taki problem. Jadac z pracy zauwazylem w pewnym momencie ze zaswiecila mi sie kontrolka ladowania i tak na wolnych obrotach swieci a po dodaniu gazu gasnie. Na wyzszych obrotach tez sobie czasem mrygnie badz zaswieci sie na troche. Co to moze byc? Nie jestem pewien co do regulatora wiec chce zapytac dla pewnosci.

Urlop sie zbliza a nie chce miec przygod w trasie.

Pomocy! :sad:
_________________
Były mój ROVERek
http://polskajazda.pl/Samochody/Rover/400/30140
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 09, 2009 23:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
krzych 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 163
Skąd: Poznan-Irl



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 23:11   

Potrzebna mu mała regeneracja,regulator,szczotki i przeczyszczenie komutatora :roll:
 
 
ralfi83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 152
Skąd: Katowice - Giszowiec

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 23:16   

A czy diody w takim wypadku nie sa uszkodzone???
_________________
Były mój ROVERek
http://polskajazda.pl/Samochody/Rover/400/30140
 
 
 
krzych 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 163
Skąd: Poznan-Irl



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 23:21   

Kolega Slawek-m -troche jakby nie to miejsce.

[ Dodano: Pią Lip 10, 2009 00:23 ]
ralfi83 napisał/a:
A czy diody w takim wypadku nie sa uszkodzone???
Sprawdz jakie masz napiecie ładowania.Podejrzewam raczej szczotki ,rozkrec i obejrzyj.
 
 
ralfi83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 152
Skąd: Katowice - Giszowiec

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 23:43   

Ile powinno wynosic napiecie ladowania w 416 bo nie mam takiej wiedzy?
_________________
Były mój ROVERek
http://polskajazda.pl/Samochody/Rover/400/30140
 
 
 
krzych 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 163
Skąd: Poznan-Irl



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 23:52   

ralfi83 napisał/a:
Ile powinno wynosic napiecie ladowania w 416 bo nie mam takiej wiedzy?
U mnie po wymianie szczotek i regulatora jest około 13.5-14v na właczonych swiatłach. :roll:
 
 
ralfi83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 152
Skąd: Katowice - Giszowiec

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 23:54   

Dzieki krzych, bedzie dlubanina w sobote. Zobaczymy co wymlodze.

Jeszcze jedno czy mam na cos uwazac podczas rozbiorki alternatora i jakie jest oznaczenie tych szczotek?
_________________
Były mój ROVERek
http://polskajazda.pl/Samochody/Rover/400/30140
Ostatnio zmieniony przez ralfi83 Czw Lip 09, 2009 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 23:55   

w każdym samochodzie powinno wynosić od 13,8 do 14,6 bez włączonych świateł (i żadnych innych zbędnych odbiorników) na begu jałowym
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
krzych 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 163
Skąd: Poznan-Irl



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 23:55   

Powodzenia :lol:

[ Dodano: Pią Lip 10, 2009 01:01 ]
ralfi83 napisał/a:
Jeszcze jedno czy mam na cos uwazac podczas rozbiorki alternatora?
Generalnie to nie,jest to dosc prosta operacja-odkrecasz przewody i kilka srubek z tyłu i masz regulator i szczotki.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 00:01   

Cytat:
Jeszcze jedno czy mam na cos uwazac podczas rozbiorki alternatora i jakie jest oznaczenie tych szczotek?

uważaj, żeby przy odkręcaniu kabelków nie dotknąć do masy ;)
a w ogóle to nie rozbieraj alternatora.
w tylnej częśći (tam gdzie są podąłczone kabelki) pod plastikową pokrywką masz regulator napięcia. jak go wyciągniesz to szczotki tez wyjdą (nie daj się zwieźć, nawet jeśli mają 2 cm długości, to regulator mógł zwariować) weź ten regulator w rękę i zanieś do sklepu i kup taki sam. Nie powinno być problemu, tylko w niektórych sklepach liczą jak za cały alternator :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ralfi83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 152
Skąd: Katowice - Giszowiec

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 10, 2009 00:04   

Jeszcze raz dzieki Koledzy.

Pozdrawiam
_________________
Były mój ROVERek
http://polskajazda.pl/Samochody/Rover/400/30140
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Lip 10, 2009 07:41   

sTERYD napisał/a:
Cytat:
Jeszcze jedno czy mam na cos uwazac podczas rozbiorki alternatora i jakie jest oznaczenie tych szczotek?

uważaj, żeby przy odkręcaniu kabelków nie dotknąć do masy ;)


To chyba oczywiste, ze przed demontażem należy odłączyć akumulator :razz:
Ja przynajmniej tak zawsze robiłem, gdy demontowałem alternator czy rozrusznik w jakimkolwiek aucie.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
ralfi83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 152
Skąd: Katowice - Giszowiec

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 10, 2009 11:23   

Ladowanie zmierzone. Alternator daje 14,10. Mysle ze ten brak ladowania jest w skutek wilgoci i naszej angielskiej pogody jakis czasy a ja tez jezdze bez oslony pod silnikiem.

Czy wlasciciele R400 mogli by mi zrobic zdjecie spinek tej oslony pos silnik byl bym wdzieczny. Badz znaja ich oznaczenia.
_________________
Były mój ROVERek
http://polskajazda.pl/Samochody/Rover/400/30140
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r416SI] problem (chyba) z alternatorem
smarzuch Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Kwi 02, 2010 19:13
PopaY
Brak nowych postów [r400] problem z alternatorem
sobek0075 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Cze 14, 2013 17:45
Sirk
Brak nowych postów [R416] Problem z alternatorem za duże napięcie
ziomek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Lut 08, 2009 12:48
ziomek
Brak nowych postów [R416Si] Problem z odpaleniem silnika R416Si..
egon23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Pią Lis 04, 2011 00:30
egon23
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416Si] Problem z obrotami
izabela Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Mar 07, 2013 16:35
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink