Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czujniki ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czujniki ABS
Autor Wiadomość
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 09:17   [R75] Czujniki ABS
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam
Przy podłączeniu komputera wykryło mi błąd czujników ABS po lewej stronie auta z przodu i z tyłu. Sam abs też nie działa. Kolega mówił, że w mercedesie wykręcił i przeczyścił tylko te czujniki i było OK.
Zabrałem się do ich wykręcania ale idzie to bardzo opornie i nie chce czegoś uszkodzić.
Czy wiecie jak powinno się prawidłowo wyjąć te czujniki aby ich nie uszkodzić?
Czy da się je zmierzyć miernikiem elektrycznym aby sprawdzić ich poprawność i szukać ewentualnie przyczyny w pompie ABS?

dzięki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 00:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 09, 2009 09:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 09:21   

nie wykręcaj sprawdź przewody i wtyczki sa na nadkolu pod maską i pod tylnią kanapą.
Najczęściej przeciera sie przewód z przodu o felgę a z tyłu morze gdzieś go przytrzasnęło
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 09:25   

wtyczki sprawdziłem z przodu do tej z tyłu nie zaglądałem, kable nie są przetarte na obu czujnikach
 
 
 
Colin1488 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 09:31   

Dokładnie sprawdż najpierw przewody.Da się zmierzyć oporność.U siebie mierzyłem po odpięciu tych niebieskich kostek do czujników, na jednym mi nic nie wykazało, więc wbiłem się w przewody blisko czujnika i okazało się że sam czujnik jest dobry.Przewód miałem uszkodzony.Znalazłem w którym miejscu zlutowałem i działa bez zarzutów.Niekiedy czujnik może być sprawny elektrycznie ale podczas jazdy wyrzuca błąd.Jeżdziłem na komputer na postoju kasował błąd i było ok, ale po ruszeniu zaraz się zaświecał ABS.I wyskakiwał błąd brak spójności sygnałów.Musiałem kupić nowy czujnik.Generalnie nie polecam wyjmowania czujników, gdyz bardzo łatwo można je uszkodzić.Na ogół prędzej się łamią niż wychodzą.Możesz spróbować,odkręcić i jak nie będzie chciał wyjść bez oporów to lepiej sobie odpóścić.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 09:32   

moje przewody nie miały śladu uszkodzenia a w miejscu przejścia przez nadkole były złamane. wyjmij przewód z nadkola i zmierz, ewentualnie zmierz jak jest bez wyjmowania czy ma jakiś opór chyba coś ok 1kohm ma być, ruszajac przewodem sprawź czy sie przerwa nie robi
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 09:38   

mam o tyle trudno, że u mnie kontrolka od absu na zegarach jest uszkodzona wiec nie wiem czy błąd alej jest czy znika. Tak jak piszesz posprawdzam jeszcze raz dokładnie kable i styki a potem pomierzę opór. Tylko jak to dokładnie się robi? trzeba zakręcić kołem a potem je zatrzymać czy są inne sposoby?
acha i jak dobrze podłączyć i nastawić miernik bo akurat pod tym względem nie mam jeszcze doświadczenia
 
 
 
Colin1488 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 10:15   

nie trzeba kręcić kołem opór można sprawdzić nawet na wymontowanym czujniku.nie ma reguły jak się podepniesz biegunami.Nie pamietam tylko jaki powinien być.Czy w granicach 1 czy 2 kiloomów.Takim żółtym targowym czujnikiem nie mogłem sprawdzić, pokazywało 00 wziąłem od kolego taki miernik profesjonalny dopiero mi zmierzył.Niekiedyjak czujnik jest uszkodzony też pokaże opór,pokazał mi tak na uszkodzonym czujniku.Objawiało się to tak że strasznie wskazania falowały, nawet do kilku tys. omów.Mierniki mogą mieć różne zakresy pomiarów ale ustaw go tak na wyższą wartość, na tym mierniku który miałem ustawiłem do 10 Kiloomów i pokazało.

[ Dodano: Czw Lip 09, 2009 11:18 ]
Można też sprawdzić tak:
> podnies samochod, zakrec kolem, trzeba doszyc szybko krecic dlatego
> sprawdzanie idzie latwiej na napedowych, sprawdz wartosc indukowanego
> napiecia - zazwyczaj w czujnikach reluktancyjnych jest on na poziomie co
> najmniej 500mV... musialbys sprawdzic w instrukcji lub znalezc jakas charakteryskyke tych czujników w necie
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 10:21   

oki, wezmę się za to po południu, posprawdzam i napiszę jaki jest efekt.
 
 
 
Colin1488 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 10:22   

czujnik indukcujny emituje napięcie przemienne, można badać go za pomocą oscyloskopu, podpięcie miernika analogowego i ustawienie go na pomiar prądu przemiennego powinno pokazać jakąś wartość w mV
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 13:29   

pozdejmuj koła czasem widać na pierwszy rzut oka gdzie jest przetarty
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 09, 2009 13:46   

otóż na pierwszy rzut oka nie widać czy kabel jest przetarty. Będę musiał pokolei po kablu iść i może gdzieś znajde usterkę. Mam nadzieję, że to tylko kabel i da się to szybko naprawić. Jak już te czujniki będą dobre wtedy będę pewny, czy mają one wpływ na tempomat który u mnie nie działa, ten temat dalej jest otwarty, opisany na forum ale żadne rady nie pomagają...
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 14:29   

a skad wiesz że lampka ABS jest uszkodzona? jak robisz test zegarów to nie świeci?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 17:48   

kris-tofer napisał/a:
czy mają one wpływ na tempomat który u mnie nie działa

Na tempomat ma wpływ prawy przedni czujnik bo on podaje prędkość auta. Jak on Ci padnie to głupieje wskaźnik paliwa i nie działa prędkościomierz.
Co do kontrolki ABS to zrób test zegarów jak mówi sknerko.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 18:02   

Zukowaty napisał/a:
Co do kontrolki ABS to zrób test zegarów jak mówi sknerko.

http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 22:13   

Dokładnie SeniorA. Nie miałem czasu tego szukać :wink:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 12, 2009 09:34   

Zrobiłem test zegarów i wszystkich kontrolek według instrukcji jednak kontrolka od ABSu się nie zaświeciła. Posprawdzałem też kable od czujników i żaden nie jest w widoczny sposób uszkodzony, nie wyciągałem tych czujników bo twardo siedzą i nie idzie ich ruszyć.

[ Dodano: Nie Lip 12, 2009 10:37 ]
Tak na marginesie, jeśli chodzi o test komputera wszystkie rozdziały miałem odblokowane, ale zatrzymując się na np. 5 rozdziale chcąc przejrzeć jego strony wychodził z testu do normalnego widoku ilości kilometrów oraz temperatury.

[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 13:55 ]
czujniki pomierzyłem oscyloskopem, te sprawne dają ładny wykres, ale dwa pozostałe niestety kaplica.. Chciałem je wyciągnąć ale ani drgną, zgodnie z instrukcjami kolegów uważałem aby ich nie połamać, niestety nie chciały wyjść.
Ma ktoś pomysł jak je wyciągnąć, aby nie ich połamać i czy bez dwóch czujników po lewj stronie można jeździć?
 
 
 
tupack997 




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Pią Maj 18, 2012 19:38   [R75] [2.0 CDT] abs

witam

pojawiła mi się kontrolka ABS
sprawdziłem kable
po lewej stronie była przetarta izolacja zaizolowałem i nic błąd nie zniknął

jak mogę skasować błąd czy muszę jechać na komputer czy np odpięcie klem wystarczy

Krzychu
 
 
ARTUR1983 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 177

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 18, 2012 20:47   

Trzeba wymienić kabel i po problemie.
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 18, 2012 21:36   

ARTUR1983 napisał/a:
Trzeba wymienić kabel i po problemie.


Nie do końca. Niestety kabel nie jest odczepiany od czujników ABS, jeśli nie widać, że kabel jest całkowicie przerwany w miejscu przetarcia to pewnie padł czujnik i tyle w tym temacie.
A kontrolka sama zgaśnie jak układ ABS będzie już sprawny.
 
 
 
ARTUR1983 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 177

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 19, 2012 18:29   

Źle to napisałem. Cały czujnik z nowym kablem trzeba kupić.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Czujniki, czujniki wszędzie czujniki, od czego?
pawelbanan Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Lut 03, 2014 16:08
pawelbanan
Brak nowych postów [R75] Czujniki ABS tył.
lukkrak Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Lut 16, 2011 22:46
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Czujniki
czujnki
raffi5000 Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Sie 03, 2010 14:50
apples
Brak nowych postów [R75] Czujniki klocków ham.
volverin Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Kwi 08, 2010 20:45
apples
Brak nowych postów [R75] Jak wyciągnąć czujniki ABS?
kris-tofer Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lip 25, 2009 19:36
kris-tofer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink