Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam
Przy podłączeniu komputera wykryło mi błąd czujników ABS po lewej stronie auta z przodu i z tyłu. Sam abs też nie działa. Kolega mówił, że w mercedesie wykręcił i przeczyścił tylko te czujniki i było OK.
Zabrałem się do ich wykręcania ale idzie to bardzo opornie i nie chce czegoś uszkodzić.
Czy wiecie jak powinno się prawidłowo wyjąć te czujniki aby ich nie uszkodzić?
Czy da się je zmierzyć miernikiem elektrycznym aby sprawdzić ich poprawność i szukać ewentualnie przyczyny w pompie ABS?
dzięki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 00:52, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 09, 2009 09:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie wykręcaj sprawdź przewody i wtyczki sa na nadkolu pod maską i pod tylnią kanapą.
Najczęściej przeciera sie przewód z przodu o felgę a z tyłu morze gdzieś go przytrzasnęło
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 67 Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Lip 09, 2009 09:31
Dokładnie sprawdż najpierw przewody.Da się zmierzyć oporność.U siebie mierzyłem po odpięciu tych niebieskich kostek do czujników, na jednym mi nic nie wykazało, więc wbiłem się w przewody blisko czujnika i okazało się że sam czujnik jest dobry.Przewód miałem uszkodzony.Znalazłem w którym miejscu zlutowałem i działa bez zarzutów.Niekiedy czujnik może być sprawny elektrycznie ale podczas jazdy wyrzuca błąd.Jeżdziłem na komputer na postoju kasował błąd i było ok, ale po ruszeniu zaraz się zaświecał ABS.I wyskakiwał błąd brak spójności sygnałów.Musiałem kupić nowy czujnik.Generalnie nie polecam wyjmowania czujników, gdyz bardzo łatwo można je uszkodzić.Na ogół prędzej się łamią niż wychodzą.Możesz spróbować,odkręcić i jak nie będzie chciał wyjść bez oporów to lepiej sobie odpóścić.
moje przewody nie miały śladu uszkodzenia a w miejscu przejścia przez nadkole były złamane. wyjmij przewód z nadkola i zmierz, ewentualnie zmierz jak jest bez wyjmowania czy ma jakiś opór chyba coś ok 1kohm ma być, ruszajac przewodem sprawź czy sie przerwa nie robi
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
mam o tyle trudno, że u mnie kontrolka od absu na zegarach jest uszkodzona wiec nie wiem czy błąd alej jest czy znika. Tak jak piszesz posprawdzam jeszcze raz dokładnie kable i styki a potem pomierzę opór. Tylko jak to dokładnie się robi? trzeba zakręcić kołem a potem je zatrzymać czy są inne sposoby?
acha i jak dobrze podłączyć i nastawić miernik bo akurat pod tym względem nie mam jeszcze doświadczenia
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 67 Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Lip 09, 2009 10:15
nie trzeba kręcić kołem opór można sprawdzić nawet na wymontowanym czujniku.nie ma reguły jak się podepniesz biegunami.Nie pamietam tylko jaki powinien być.Czy w granicach 1 czy 2 kiloomów.Takim żółtym targowym czujnikiem nie mogłem sprawdzić, pokazywało 00 wziąłem od kolego taki miernik profesjonalny dopiero mi zmierzył.Niekiedyjak czujnik jest uszkodzony też pokaże opór,pokazał mi tak na uszkodzonym czujniku.Objawiało się to tak że strasznie wskazania falowały, nawet do kilku tys. omów.Mierniki mogą mieć różne zakresy pomiarów ale ustaw go tak na wyższą wartość, na tym mierniku który miałem ustawiłem do 10 Kiloomów i pokazało.
[ Dodano: Czw Lip 09, 2009 11:18 ]
Można też sprawdzić tak:
> podnies samochod, zakrec kolem, trzeba doszyc szybko krecic dlatego
> sprawdzanie idzie latwiej na napedowych, sprawdz wartosc indukowanego
> napiecia - zazwyczaj w czujnikach reluktancyjnych jest on na poziomie co
> najmniej 500mV... musialbys sprawdzic w instrukcji lub znalezc jakas charakteryskyke tych czujników w necie
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 67 Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Lip 09, 2009 10:22
czujnik indukcujny emituje napięcie przemienne, można badać go za pomocą oscyloskopu, podpięcie miernika analogowego i ustawienie go na pomiar prądu przemiennego powinno pokazać jakąś wartość w mV
pozdejmuj koła czasem widać na pierwszy rzut oka gdzie jest przetarty
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
otóż na pierwszy rzut oka nie widać czy kabel jest przetarty. Będę musiał pokolei po kablu iść i może gdzieś znajde usterkę. Mam nadzieję, że to tylko kabel i da się to szybko naprawić. Jak już te czujniki będą dobre wtedy będę pewny, czy mają one wpływ na tempomat który u mnie nie działa, ten temat dalej jest otwarty, opisany na forum ale żadne rady nie pomagają...
a skad wiesz że lampka ABS jest uszkodzona? jak robisz test zegarów to nie świeci?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
czy mają one wpływ na tempomat który u mnie nie działa
Na tempomat ma wpływ prawy przedni czujnik bo on podaje prędkość auta. Jak on Ci padnie to głupieje wskaźnik paliwa i nie działa prędkościomierz.
Co do kontrolki ABS to zrób test zegarów jak mówi sknerko.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Zrobiłem test zegarów i wszystkich kontrolek według instrukcji jednak kontrolka od ABSu się nie zaświeciła. Posprawdzałem też kable od czujników i żaden nie jest w widoczny sposób uszkodzony, nie wyciągałem tych czujników bo twardo siedzą i nie idzie ich ruszyć.
[ Dodano: Nie Lip 12, 2009 10:37 ]
Tak na marginesie, jeśli chodzi o test komputera wszystkie rozdziały miałem odblokowane, ale zatrzymując się na np. 5 rozdziale chcąc przejrzeć jego strony wychodził z testu do normalnego widoku ilości kilometrów oraz temperatury.
[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 13:55 ]
czujniki pomierzyłem oscyloskopem, te sprawne dają ładny wykres, ale dwa pozostałe niestety kaplica.. Chciałem je wyciągnąć ale ani drgną, zgodnie z instrukcjami kolegów uważałem aby ich nie połamać, niestety nie chciały wyjść.
Ma ktoś pomysł jak je wyciągnąć, aby nie ich połamać i czy bez dwóch czujników po lewj stronie można jeździć?
Nie do końca. Niestety kabel nie jest odczepiany od czujników ABS, jeśli nie widać, że kabel jest całkowicie przerwany w miejscu przetarcia to pewnie padł czujnik i tyle w tym temacie.
A kontrolka sama zgaśnie jak układ ABS będzie już sprawny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum