Forum Klubu ROVERki.pl :: [r420 si '97] problem z ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r420 si '97] problem z ABS
Autor Wiadomość
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 08:11   [r420 si '97] problem z ABS

Mam taki oto efekt: zgaszony silnik, przekręcam kluczyć w pozycję zapłon, zapalają się kontrolki włącznie z ABS. Kontrolka ABS po chwili gaśnie, czyli jak do tej pory oki. Potem przekręcam kluczyk, rozrusznik zaczyna kręcić i w tym samym momencie włącza mi się kontrolka ABS i mryga dokąd rozrusznik chodzi. Auto zapala, rozrusznik przestaje się kręcić, kontrolka gaśnie. To jest pierwsza sprawa.

Druga to w czasie jazdy NIE DOTYKAJĄC HAMULCA wjeżdżam w dziurę i słyszę jak ABS zaczyna mi odbijać i tak sobie odbija dopóki nie wcisnę na chwilę pedału hamulca.

Od jakiegoś czasu mam pęknięty pierścień ABS na przednim lewym kole, i o ile jest zrozumiałe, że w czasie hamowania ABS może mi odbijać, to nie mogę pojąć dlaczego robi to np: po wjechaniu w dziurę (oczywiście nie dotykam hamulca).
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 14, 2009 08:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 17:53   

GG napisał/a:
Od jakiegoś czasu mam pęknięty pierścień ABS na przednim lewym kole, i o ile jest zrozumiałe, że w czasie hamowania ABS może mi odbijać, to nie mogę pojąć dlaczego robi to np: po wjechaniu w dziurę (oczywiście nie dotykam hamulca).
wymien to co zepsute i wszystkie wątpliwości miną
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 08:59   

Wymieniłem pierścień i przestał dostawać szajby. Została tylko jedna kwestia: żarzenie się kontrolki absu podczas zapalania silnika. Czy to jest normalne?
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 20, 2009 09:29   

Sprawdź przewód masowy od aku do przedniego pasa. Czy przypadkiem problemu z kontaktem nie ma.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 09:46   

TomC napisał/a:
Sprawdź przewód masowy od aku do przedniego pasa. Czy przypadkiem problemu z kontaktem nie ma.

Mam go w idealnym stanie, poprawiany 3 tygodnie temu. W każdym razie napisz jak jest u Ciebie z tą kontrolką.
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 20, 2009 10:14   

U mnie kontrolka gaśnie i tak zostaje.
W tym temacie miałem jazdę z masą. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39206
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 10:34   

TomC napisał/a:
U mnie kontrolka gaśnie i tak zostaje.
W tym temacie miałem jazdę z masą. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39206

Czyli dajesz kluczyk w pozycję zapłon, zapala się abs, po 3 sekundach gaśnie i po rozpoczęciu kręcenia silnikiem i później już się nie zapala. Hmmm, to czemu kurcze u mnie się zapala? To faktycznie może być masa? No bo rozumiem, że coś gaśnie, bo jest problem z masą, ale że się zapala? Proszę o pomoc, bo już nie wiem, gdzie szukać...
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 20, 2009 11:29   

GG napisał/a:
Czyli dajesz kluczyk w pozycję zapłon, zapala się abs, po 3 sekundach gaśnie i po rozpoczęciu kręcenia silnikiem i później już się nie zapala.

Tak. Tak to u mnie wygląda.

GG napisał/a:
No bo rozumiem, że coś gaśnie, bo jest problem z masą

Niekoniecznie. Przeczytaj posta z linka, który wysłałem.
U mnie był problem z masą i częściej się wszystko zapalało niż gasło.
Jeżeli masz przewód masowy z aku na przedni pas ok to dobrze. Sprawdź przewody przy kołach. Może któryś jest przetarty lub złapał wilgoć. Nie wiem jak tam to wygląda bo nie rozbierałem tego jeszcze.
Jak jedziesz i depniesz na hamulec to ABS się odzywa? Czy odzywa się przy lekkim hamowaniu czy tylko gwałtownym?
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 12:22   

TomC napisał/a:
Czy odzywa się przy lekkim hamowaniu czy tylko gwałtownym

Przy normalnym hamowaniu już mi się nie włącza. Acz wczoraj faktycznie na mokrej jezdni musiałem mu depnąć w podłogę coby wyhamować no i się włączył. Także w tej materii wydaje się być oki.
Właśnie sobie z rave'a drukuje Earth Points and Headers, będę siedział i sprawdzał po kolei każdy.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 20, 2009 12:41   

u mnie jest podobnie, podczas krecenia rozrusznikiem mocno spada napiecie na aku, komp abs uznaje to przez chwile jako blad i dlatego zapala kontrolke, czasami kontrolka zapali mi sie na kilka sekund na wolnych obrotach
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 13:59   

AndrewS napisał/a:
u mnie jest podobnie, podczas krecenia rozrusznikiem mocno spada napiecie na aku, komp abs uznaje to przez chwile jako blad i dlatego zapala kontrolke

Podłącze drugi aku i sprawdzę tą możliwość. Rozumiem, że tak się dzieje kiedy aku jest o krok przed śmiercią?

Sprawdziłem i w czasie zapalania silnika napięcie na klemach aku spada mi do 11V. Jak podłączyłem jeszcze drugi akumulator to też spadało do tej wartości. Kontrolka od ABS w obu przypadkach się żarzyła w czasie kręcenia. U ojca w r400 sdi też się pali. Może jednak ona ma się wtedy palić?

[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 13:59 ]
Po regeneracji alternatora wszystkie problemy związane z ABS ustąpiły.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r420] Problem z ABS ?
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Wrz 18, 2012 06:15
szoso
Brak nowych postów [r420] Problem z ABS!
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Maj 14, 2011 22:11
kamilos2521
Brak nowych postów [R420] Problem z ABS
wnas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Sie 01, 2007 08:24
Paul
Brak nowych postów [R420] problem z dieslem
coolfon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Paź 31, 2007 13:32
coolfon
Brak nowych postów [R420] Problem z biegami
tokamil100 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Mar 26, 2016 15:56
Wiesia92



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink