Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 '98] ubytek wody, nie odpala na wszystkich cylindrach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 '98] ubytek wody, nie odpala na wszystkich cylindrach
Autor Wiadomość
west
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lip 22, 2009 09:27   [R416 '98] ubytek wody, nie odpala na wszystkich cylindrach

Witam,

opisze od poczatku dokladnie. wiem, ze kazdy szczegol wazny, wiec wybaczcie wypracowanie:) telegraficzny skrot w tytule, a na dole wypunktowane co zrobilem i co zamierzam zrobic.


Ponad rok temu mialem dosc ostra wersje HGF. majonez wywalilo do gory przez zbiorniczek na wode i ubrudzilo wszystko wkolo. byla wymiana uszczelki i planowanie. mialem potem dosc duze problemy z autkiem, bo zamiast umowionego mechanika naprawa zajal sie jego pracownik, szczylowaty partacz, ktory wiecej popsul niz naprawil. kiedy po kilku wizytach w koncu wszystko w miare zaczelo dzialac, mialem delikatny ubytek wody (na zewnatrz). jako, ze nie bylo mgielki na bagnecie a woda uchodzila na zewnatrz to dalem juz spokoj. tym bardziej, ze autko nabylem z HGF i tak naprawde nie wiedzialem jaki byl stan przed naprawa.

prawie rok sie z tym wozilem, srednio raz na poltora miesiaca dolewajac wody. ostatnio jednak problemy sie nasily. troche bialego dymku, nie lapal na wszystkie cylindry na zimnym. uznalem, ze raz na zawsze rozwiaze wszystkie te problemy. oddalem autko do innego mechanika, dajac mu nieograniczony czas na dzialanie.

glowica zostala zeszlifowana na 'magnesowce', nowa uszczelka (stary typ) zostala zalozona. autko pobralem. po naprawie zrobilem nim 200-300km, odstawilem na parking i tak sobie stal pare dni. celowo go na dluzej zostawilem. wstalem w jeden z chlodnych porankow, kiedy jeszcze rosa byla i autko w cieniu.... odpalil jak zloto. wody nie ubywalo. ucieszylem sie jak dziecko.

... minelo pare dni jazdy do pracy w koreczkach

dzis rano odpalam. nie zlapal na wszystkie cylindry, rwana nierowna praca. wysiadlem poaptrzec na wydech. bialawy dymek. nie duzo, ale znacznie wiecej niz kilka dni wczesniej. spojrzalem na stan wody. jest ubytek. i teraz, co juz zrobilem:

- zakladam, ze glowica trzyma. nie znalazlem nic dodatkowo na bagnecie.
- pompa wody byla wymieniana
- kopulka i paluch sprawdzona, w dobrym stanie

co zamierzam zrobic:
- wymienic swiece:) nawet jesli to nie ich wina to najwyzszy czas. widzialem gdzies tu link do sklepu (toma?) bylby wdzieczny jakby ktos polecil ktore kupic
- sprawdze kable. mam zamiar (w nocy) spryskac je delikatnie woda, odpalic autko i patrzec, czy sa przebicia. nie wiem czy dobry sposob, jakas inna propozycja?
- narazie nie wiem czy woda cieknie tak samo. ubytek jest maly i gdzies w okolicach pompy wody, ale glowy nie dam. chce wyczyscic pobliskie elementy, odstawic go na pare dni i potem szukac skad cieknie. ciagle mi sie wydaje, ze gdzies lekko nie trzyma. czym najlepiej czyscic? jest jakis srodek do tego?
- ostatni pomysl, ale tego sie obawiam i nie chce. uslyszalem, ze mozna dosypac jakis proszek-uszczelniacz, ktory wylapuje takie male nieszczelnosci. wzbraniam sie troche, bo sie obawiam, ze po jakims czasie mi sie bagno zrobi.

z gory dzieki za wszelkie kolejne sugestie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 22, 2009 09:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 22, 2009 09:34   

link do sklepu - www.tomateam.pl ale do 2 sierpnia jest na urlopie.
Co do świec to chyba większość na forum poleca NGK, sam nie dawno zamontowałem (4szt kosztowały 48pln) i jestem zadowolony :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Lip 22, 2009 09:42   

west napisał/a:
widzialem gdzies tu link do sklepu (toma?) bylby wdzieczny jakby ktos polecil ktore kupic

ja kupiłem te roverowskie http://tomateam.pl/sklep/...al=silnik&c=964 i jestem zadowolony. wiem, że NGK to także bardzo dobry wybór i dostaniesz w każdym motoryzacyjnym.

west napisał/a:
mam zamiar (w nocy) spryskac je delikatnie woda, odpalic autko i patrzec, czy sa przebicia. nie wiem czy dobry sposob, jakas inna propozycja?

nie ma lepszej chyba, jak jest przebicie to będzie dyskoteka pod maską :)

west napisał/a:
narazie nie wiem czy woda cieknie tak samo. ubytek jest maly i gdzies w okolicach pompy wody, ale glowy nie dam. chce wyczyscic pobliskie elementy, odstawic go na pare dni i potem szukac skad cieknie. ciagle mi sie wydaje, ze gdzies lekko nie trzyma. czym najlepiej czyscic? jest jakis srodek do tego?

nie wiem czym wyczyścić, ale jak wrócisz z trasy i odstawisz auto, to schyl się pod auto i zobacz czy nie kapie z pompy. jak nie będzie kapać, to odczekaj chwilę, aż trochę przestygnie, zdejmij korek ze zbiorniczka i wtedy poobserwuj czy nie cieknie znikąd.

west napisał/a:
ostatni pomysl, ale tego sie obawiam i nie chce. uslyszalem, ze mozna dosypac jakis proszek-uszczelniacz, ktory wylapuje takie male nieszczelnosci. wzbraniam sie troche, bo sie obawiam, ze po jakims czasie mi sie bagno zrobi.

jak mi ciekło z chłodnicy to wlałem prestone radiator sealer. pomogło na 3 miesiące i dalej zaczęło kapać. dodam, że żadnego bagna nie ma, nic się nie zatyka, poprostu uszczelniło dziurę i tyle :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 22, 2009 10:49   

a jak z uszczelka kolektora ssacego ??
plyn przez nia moze dostawac sie do pierwszego cylindra
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
west
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lip 22, 2009 10:54   

AndrewS napisał/a:
a jak z uszczelka kolektora ssacego ??
plyn przez nia moze dostawac sie do pierwszego cylindra


o widzi pani... nie mam pojecia:)
da sie to jakos w miare latwo sprawdzic ?

EDIT:
wikend 8-9 sierpien jestem na Pulawach. moze sie jakos stykniemy i mi pokazesz?:) przy okazji ziomka poznam:)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 22, 2009 11:02   

powinno byc widac po wykreceniu swiec,
swieca bedzie skorodowana,
niestety sam przeciek to ciezko bedzie zobaczyc,
trzeba sciagac kolektor ssacy, wtedy moze bedzie widac jakis slad, tam przeciez jest benzyna ktora wszystko myje :roll:

uuu 8-9 wtedy bede na urlopie i najprawdopodobniej nad morzem :sad:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
west
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lip 22, 2009 11:06   

AndrewS napisał/a:
powinno byc widac po wykreceniu swiec,
swieca bedzie skorodowana,
niestety sam przeciek to ciezko bedzie zobaczyc,
trzeba sciagac kolektor ssacy, wtedy moze bedzie widac jakis slad, tam przeciez jest benzyna ktora wszystko myje :roll:

uuu 8-9 wtedy bede na urlopie i najprawdopodobniej nad morzem :sad:


sprawdze to jeszcze dzis. a co do spotkania.. "co sie odwlecze...":)
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Sro Lip 22, 2009 16:01   

Miałem podobny przypadek jakiś miesiąc po naprawie HGFu zaczął ubywać mi płyn chłodniczy winowajcą okazała się właśnie uszczelka kolektora dolotowego. Jak się okazało (naprawiałem sam) mechanicy założyli jakiś badziewny zamiennik tej uszczelki który nawet miesiąca nie wytrzymał. Zamówiłem u Tomiego oryginalną i do tej pory mam spokój.
Płyn wydostawał się z pod kolektora na zewnątrz i najbardziej było to widoczne po nocy kiedy autko odstało sobie troszkę (nie było kałuży pod autem ale silnik pod kolektorem dolotowym był mokry)
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
west
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lip 23, 2009 06:56   

wczoraj wieczorkiem sprawdzilem kable. spryskalem je woda, stalem i sie gapilem, kobieta odpalila autko. zadnych przebic.
natomiast zauwazylem co innego. na wcisnietym sprzegle praca rowna, na puszczonym sprzegle na luzie wszystko rwalo i telepalo bardzo.


edit:
4 gar mokry. nastepny krok to uszczelka kolektora ssacego.
wielki dzieki za podpowiedz (i wielkie dzieki dla kolegi, ktory opisal mi na prv jak sprawdzic czy plyn sie dostaje, niestety nie pamietam nicku, a po ostatniej awarii mi poznikaly wiadomosci z prv)

pzdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] Nie odpala na wszystkich cylindrach
kpt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Sie 10, 2008 16:07
kpt
Brak nowych postów [R416] Ubytek płynu chłodniczego
qbus2005 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Kwi 17, 2007 00:51
ADAM1
Brak nowych postów [R416] Ubytek oleju - po jakim czasie?
konrad99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Maj 21, 2008 00:59
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Duży ubytek płynu - uszczelka pod głowicą?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lut 20, 2009 20:57
Lapa
Brak nowych postów [R416 Si 98r] Pompa wody
Darek416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Kwi 26, 2010 21:56
keczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink