Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Temat wielokrotnie omawiany. Nie widziałem natomiast opisu procedury tej czynności serwisowej, a że stwarza ona wiele nieoczekiwanych problemów, dlatego postanowiłem opisać swoje doświadczenia - może komuś się przyda.
Przepraszam za zbyt dokładny opis, ale nie wszyscy mają taką wiedzę jak Rowan czy Henryk
Czyszczenie zaworu wysokiego ciśnienia
1.Zdjąć osłonę silnika (3 wkręty – łeb 8mm)
2. Zdemontować kolektor
2.1 Zdjąć rurę doprowadzającą powietrze do filtra oznaczoną Nr 1. Potrzebne odkręcenie wkrętów oznaczonych Nr 2 (wkrętak – krzyżak).
2.2 Zdjąć rury przy zaworze EGR – odkręcić opaski (wkrętak płaski).
2.3 Odpiąć od kolektora przewody oznaczone Nr 3,
2.4 Odkręcić kolektor – śruby z łbem 10 mm oznaczone Nr 4 i śruby z łbem 11 mm oznaczone Nr 5.
2.5 Ostrożnie zdjąć kolektor.
3. Odpiąć przewód zaworu wysokiego ciśnienia oznaczony Nr 6 (na zdjęciu mało widoczny – wskazany strzałką).
4. Odkręcić śruby zaworu (oznaczone Nr 7)– klucz trox T30. I tutaj zaczyna się problem. Cholernie mało miejsca. Najlepiej zabrać się za to za pomocą zestawu troxów i przedłużką giętką (są takie zestawy). Ja podłączyłem przedłużkę do wkrętarki i jest to najlepszy sposób. Pomimo włożenia troxa było bardzo ciężko. Jeśli nie chce się odkręcić, to najlepiej wziąć wąskie dłutko i uderzać w łeb troxa delikatnie małym młotkiem w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara. Niech Was nie zmylą te śruby na zdjęciu gdyż zastąpiłem troxy zwykłymi z łbem sześciokątnym, ale o tym później.
5. Wyjąć delikatnie zawór obracając nim i lekko przeginając (na końcówce zaworu jest uszczelnienie oring, który przetrzymuje zawór w gnieździe i dlatego całe te zabiegi).
6. Zawór opukać, ostukać, wydmuchać sprężonym powietrzem, oczyścić (ja zrobiłem to benzyną ekstrakcyjną) i zamontować wszystko w odwrotnej kolejności.
Teraz należy się wyjaśnienie w sprawie tych śrub. Otóż, oryginalne śruby z łbem trox mają, moim zdaniem, zbyt płytkie gniazda oraz są bardzo miękkie. Nieumiejętne włożenie klucza trox (a o to wcale nie trudno z uwagi na katastrofalny dostęp) skutkuje rozbiciem gniazda łba śruby, a jak wiemy nie jest to zbyt miłe. Odradzam zabieranie się do odkręcania typowymi kluczami trox (tj. pręty wygięte pod kątem prostym, podobnie jak imbusy), bo na nic się one zdadzą, a już na pewno skutkiem próby będzie wspomniane wyżej rozbicie. Wiem to ze swojego doświadczenia, bo próbowałem właśnie takich metod aż wreszcie pomogłem sobie dłutkiem i młotkiem oraz przedłużką i wkrętarką. Całe szczęście, że nie wytarły się jeszcze całe gniazda łba śruby, bo musiałbym chyba brzeszczotem je wycinać.
Niestety pora była późna i nie mogłem już kupić innych śrub, więc założyłem zwyczajne z łbem 10, które zamierzam wymienić na śruby imbusowe.
Dlatego, zanim zaczniecie się do tego zabierać, zaopatrzcie się w 2 śruby z łbem imbusowym 6 x 20.
Miłej pracy - pozdrawiam
Zapomniałem dodać, gdzie jest ten zawór. Zdjęcie wskazuje przybliżoną lokalizację.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lip 01, 2011 14:06, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 13, 2009 13:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Cze 13, 2009 14:43
Ja właśnie zmieniłem na imbusy i teraz odkręcanie nie jest taką męką.
[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 15:45 ]
A tak BTW, to piękny opis, powinno być więcej takich opisów, do tego temat osobny, nikt by się już nie pytał jak to zrobić itd. Tylko link do tematu i niech sobie czyta.
Aha, BTW2, to po co czyściłeś? Coś się działo, czy tak dla zasady?
Pomógł: 16 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 114 Skąd: Lubaczów
Wysłany: Wto Cze 16, 2009 13:57
Dziękuję za uznanie . Niestety jendak, nie jestem klubowiczem i nie mogę zamieścić tego arta na stronie klubowej. Nie mam jednak nic przeciwko temu aby zamieścił go np. Brt.
Mam też gotowe arty na temat wymiany odmy i czyszczenia klimy(z fotkami). Jak ktoś chce, to mogę przesłać. Są to moje własne doświadczenia serwisowe, ale nie ukrywam, że dużo pomogli mi forumowicze.
Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Z mieszkania
Wysłany: Pią Lip 24, 2009 16:55
to ja juz nic nie rozumie, to jest ten elektrozawór EGR ?? :
???????????
Bo mi mechanik wczoraj czyscil EGR oraz elektrozawór EGR i ten elektrozawór EGR wygladał dokładnie tak jak u tego kolesia w bmw : http://www.bmw-sport.pl/p...5aea9d5cd865b13 czyli mial tą taką małą "kostkę" z filterkiem, wygladał dokładnie tak:
No to jak to wkoncu jest ? Jesli ta fota co podał sogreg1 przedstawia elektorzawór EGR to co jest na focie ktora zamiescil ten koles od bmw ? Czyzby pomylił sie zarówno koles od bmki i moj mechanik ?
to ja juz nic nie rozumie, to jest ten elektrozawór EGR
Nie,to jest zawór wysokiego ciśnienia.
[ Dodano: Pią Lip 24, 2009 18:23 ]
nitta napisał/a:
Jesli ta fota co podał sogreg1 przedstawia elektorzawór EGR to co jest na focie ktora zamiescil ten koles od bmw
To co zamieścił sogreg1 to zawór wysokiego ciśnienia,a to co ten koleś z BMW to elektrozawór EGR.Zauważ na zdjęciu że znajdują się po przeciwnych stronach silnika
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Lip 24, 2009 17:48
jedyna ma rację, to wyżej nie ma nic wspólnego z EGR bo jest to zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR. A co do elektrozaworu EGR to Ci kiedyś napisałem "nasz elektrozawór o ile pamiętam jest inny" ale nie stwierdziłem, że tak jest Jak jest taki sam to nie ma to żadnego znaczenia jeśli chodzi o f-cję którą pełni.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 15:55
edward25 napisał/a:
nie przystoi
przystoi, przystoi... a zaraz jak się wkurzę to zacznę bić po karoserii po dluższej jeździe okazało się, że czyszczenie zaworu nic nie zmieniło... mam kiepski dzień a R zaczyna mnie denerwować...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum