A cóż to za robota?
Po pierwsze - odpinasz akumulator, żeby przy wyjmowaniu alternatora gdzieś zwarcia nie zrobić. Plus najlepiej.
Potem odkręcasz napinacz paska alternatora, luzujesz go i ściągasz pasek, wcześniej, żeby alternator się wychylał w mocowaniu, popuszczasz Pan jego górne mocowanie, dwie śrubki łapy, przednia i tylna.
Potem odkręcasz Pan tylny ebonitowy dekiel alternatora i ściągasz Pan złączkę prądową alternatora. Jest na charakterystycznej, dwukonektorowej wsuwce.
Potem jest już prosto, ściągasz pasek klinowy do reszty, odkręcasz napinacz alternatora, odkręcasz do reszty dwie śruby górnego mocowania alternatora, wysuwasz je i alternator jest Twój.
A po co chcesz gada wyskubywać?
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
WITAM...Wczasie jazdy cała elektryka mi siada tz. przygasją światła,gaśnie radio wszystkie kontrolki mi mrugają,[siada cała el] i trwa to moment, nieraz kilka razy w ciągu 1 min innym razem przez 1godz nic się nie dzieje.dawałem ROVERKA do elektryka ale nic nie znalazł.pisałem nawet na moim FORUM ROVREKI I dostałem kilka podpowiedzi między innymi o alternat...dlatego chcę go sprawdzić bo nic mi do głowy nie przychodzi.POZDR.
He, ja stawiam albo na przewód masowy pomiędzy nadwoziem a zespołem napędowym samochodu (gruba miedziana taśma) albo przewód prądowy alternatora. W tych alternatorach przewód ten jest zakładany na konektor, a leci przezeń kilkadziesiąt amperów, co po paru latach może spowodować, że sprawność tego złącza będzie miała wiele do życzenia.
Przewód masowy przykręcany jest zdaje się, na śruby na klucz nr 13 czy coś koło tego, a przewód prądowy alternatora trzymać powinien druciany zatrzask. Czasami potrafi go nie być, jak się już wcześniej jakiś "szpecjalista" doń dobierał.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Z tego, co mi się wydaje, to w silnikach Rovera serii K (1.4, 1.6 i 1.8) alternatory były takie same, we wszystkich silnikach. Mocowanie na pewno jest to samo, bo i blok silnika jest gabarytowo taki sam we wszystkich.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
mam jeszcze takie pytanko, wyjąłem dzisiaj alternator ze swojego rowerka, i mam pod nim coś takiego? ( na zdjęciach) co to może być, i czy wie ktoś jak wymienić pasek ten od alternatora tzn. jak go zdjąć bo nie wiem, pewnie trzeba najpierw zdjąć ten od pompy wspomagania wtedy ten zejdzie, ale niema kompletnie żadnego dojścia do rolki napinacza przy tej pompie, jak sobie z tym poradzić
[ Dodano: Sob Lip 11, 2009 21:29 ]
jakiś czujnik, bezpiecznik?
_________________ denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
Gdzie jest ta MIEDZIANA TAŚMA ?Obszukałek całą komorę silnika i nigdziejej nie znalazłem...////////////Do mojego alternatora podłączony jest jeden cieńki przewodzik i jeden gruby [chyba prądowy] czy tak powinno być w orginale czy ktoś maczał palce?????
czy tak powinno być w orginale czy ktoś maczał palce?????
u mnie też tak jest, nie widać na zdjęciu ale jeden cienki owinięty żółtą taśmą a drugi gruby, oba w tej czarnej osłonie nad sprężarką klimy, a co do miedzianej taśmy to koło alternatora jej niema, a wszystkie punkty masowe znajdziesz w rave pod nazwą "Earth points"
mam pytanko czy to koło na które założone są 2 paski ten od pompy wspomagania i ten od alternatora po zdjęciu pasków powinno się kręcić czy nie?
_________________ denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
RAVE masz tu:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
tam jest "instrukcja instalacji elektrycznej"
earth points można znaleźć w dwojaki spoaób:
R400-> electrical library ->R400->earth points and header joints
albo
R400->electrical circuit diagrams-> wybierasz swój model->earth distribution
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
WITAM...Wczasie jazdy cała elektryka mi siada tz. przygasją światła,gaśnie radio wszystkie kontrolki mi mrugają,[siada cała el] i trwa to moment, nieraz kilka razy w ciągu 1 min innym razem przez 1godz nic się nie dzieje.dawałem ROVERKA do elektryka ale nic nie znalazł.pisałem nawet na moim FORUM ROVREKI I dostałem kilka podpowiedzi między innymi o alternat...dlatego chcę go sprawdzić bo nic mi do głowy nie przychodzi.POZDR.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum