Wysłany: Wto Sie 04, 2009 07:22 [R75] Czy można wierzyć wskazaniom spalania?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Komputer w R75 CDT 2000 pokazuje mi duże spalanie w mieście - między 9-11l przy spokojnej jeździe i w małych korkach. Na trasie wskazuje ok 7l przy bardzo spokojnej jeżdzie ok. 90 km/h. Czy tym wskazaniom można wierzyć i czy mam się martwić że coś nie tak jest z tym spalaniem, bo wydaje mi się duże?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 17:02, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 04, 2009 07:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie martw sie.
Moj komputer pokazuje mi 18l /100 km w miescie, przy mojej jezdzie.
Ostatnio sie uspokoilem bo nie wiedzialem czy to problem z autem, przeplywomierzem, kompresorem klimy, czy cholera wie co. Zaczalem jezdzic deliktnie. Korki jak codzien,
spalanie spadlo do 12l/100 KM. Wylaczylem w nastepnym tygodniu klimatyzacje
i staram sie jezdzic bez niej. Spalanie spadlo w miescie do 8,9-9,2l / 100 Km.
Komputer raczej nie powinien sie mylic.
Ale na wszelki wypadek mozesz sprawdzic jak sie zachowa bez uzycia klimy,
a jesli dalej wyniki beda niepokojace to podjechac na T4 i sprawdzic np. przeplywomierz.
Powietrze w kolach, jesli jest za malo tez moze delikatnie wplynac na wynik.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
moje CDTi pali w przedziale 5-9 litrów
7 lirtów przy 90 km/h to zdecydowanie za dużo
zalej pod korek, zrób z 500 km i znów pod korek i zobaczysz faktyczne spalanie a nie odczyt z kompa
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Sie 04, 2009 13:21
Mój w mieście średnio ok. 6,7 z klimą, jazda w miarę płynna. Poza miastem tak 120km/h ok. 5,2 - wskazania z komputera. Na zbiorniku robię coś ok 950km.
Teraz zrobiłem tak jak piszemarkos620SDi, Po ponownym zatankowaniu do pełna. Wyszło mi w jeździe miejskiej 5.2l. Co do jazdy po za miastam to w tym tygodniu jadę nad morze więc będzie okazja do sprawdzenia. Myśle że najlepszą odpowiedzią na pytanie ile pali jest zatankowanie do pełna jeżdżenie i ponowne zatankowanie.
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Do Karwi nie musisz jechać przez Władysławowo więc ten etap będzie OK. Najgorszy jest wjazd do Władysławowa od Swarzewa.
Z Gdyni do Redy trochę ciężko Cię kierować mogę tylko Ci namieszać, ale można też sporo korków ominąć kombinując przez Wejherowo. Jak będziesz jechał z GPS to proponuję przez Wejherowo, jak bez to na Redę. Ostatnio w sobotę jechałem z Gdyni do Władysławowa prawie 2h, a nogi lekkiej nie mam.
Ja jadę w sobotę więc może się spotkamy.
Dzięki za wskazówki. Ja jade w piątek raniutko i będe tam do 16-tego.
Może sie spotkamy. Pozdrawiam
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Wracajac do tematu spalania, zrobilem pewien test.
Zatankowalem. Wyzerowalem liczniki.
Przystapilem do testu.
Zalozenia: pokonac spokojnie dystans 40 km w cyklu miejskim mieszanym (korki, swobodny przejazd) bez uzycia klimatyzacji.
Wyniki mnie zadawalaja:
- dystans 40 km
- silnik nie przekraczal 3 tys obr/min
- klimatyzacja wylaczona
- miasto, korki/swobodna trasa
- srednia predkosc 30 km/h
- maksymalna predkosc 100 km/h
- jedna osoba na pokladzie
- bez bagazu
Spalanie w/g wskazan komputera to 6.9l / 100 km
Na kolejne 10 km wlaczylem klimatyzacje i wynik zmienil sie na 7.2l / 100 km.
Jak widac da sie, jednak taka jazda jest dla mnie meczaca
Spalanie 18l/100 jakie udalo mi sie osiagnac wczesniej musialo
byc wynikiem strasznie zylujacej jazdy - nie do przyjecia.
Jezdzac jednak moim codziennym stylem jazdy musze
liczyc sie ze spalaniem 11l/100 km.
Jazda bez klimy odpada, bo w przypadku tego auta,
cieple powietrze wali do kabiny niczym wyziew z pieca.
A czy mozna wierzyc tym wskazaniom?
Ja tam wierze. Moze nie sa idalne, ale chyba nigdy nie beda.
Dzieki tym wskazaniom, zaraz po zakupie auta udalo mi sie
wyeliminowac usterke przeplywomierza.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
W tempie spacerowym ... MaReK .... 400km .... Tu nie chodziło o pomiar spalania tylko obserwację wskazań komputra .... a 40km już na ustabilizowanie wyniku wystarczy
Ja po przejechaniu 2000 km mialem wskazanie zuzycia paliwa 45,2 m/g to jest 6,25 l/100km i spalil mi 131 litrow czyli 6 litrow wiecej jak wskazanie komputera. Mozliwe, ze jest to blad podczas tankowania (staralem sie lac do pelna). Srednia predkosc na tej trasie wyniosla 60 mil (okolo 100 km/h). Uznalem wskazanie komputera za dosc dokladne.
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sie 06, 2009 04:55
Można też skorzystać z rozdziału czwartego diagnostyki komputera. W punkcie 4.0(chwilowe zużycie paliwa/100km) można zobaczyć kiedy jest najbardziej ekonomiczna jazda. Ja np. dzięki temu dowiedziałem się jakie może być chwilowe zużycie przy "ostrym" ruszaniu
Tu nie chodziło o pomiar spalania tylko obserwację wskazań komputra .... a 40km już na ustabilizowanie wyniku wystarczy
Otoz to. Juz po 3km sie ustabilizowal, ale chcialem pokonac dystans codziennej drogi z pracy do domu i z domu do pracy, bo tak najczesciej jezdze.
Poniewaz ruszanie ze swiatel tym sloniem do 3 tys. obr/min to porazka, wiec
juz dzisiaj przy nieco bardziej dynamicznej jezdzie mam wynik 8.1l/100 z klima
Ale widzac, ze jednak auto duzo mniej spala przy spokojnej jezdzie,
zaczalem jechac przepisowo i delikatniej niz wczesniej, wychodzac z zalozenia
ze i tak dojade na miejsce byc moze 2 - 3 min. pozniej (przy tym dystansie),
ale spale 2x mniej
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
wykazane przez komp spalanie jest jest średnie, czyli przeliczając bezpośrednio po tankowaniach wynik może się różnić. moim zdaniem wskazanie kompa strasznie zawyża postój z włączonym silnikiem...
przy jednym z pomiarów i porównań spalanie w mieście (400 km z Piaseczno na Wolę w Warszawie i z powrotem w godzinach szczytu, klima właczona, 2 osoby na pokładzie) wyniosło według kompa 10.6, rzeczywiste 9,5
kolejny pomiar na tym samym odcinku i w tych samych warunkach ale już w wakacje czyli przy mniejszym odrobinę ruchu: komputer - 10.3, rzeczywiste 9,8
w obu przypadkach starałem się nie kręcić więcej niz 3500 obr. w drugim przypadku większe spalanie wzięło się chyba z większej swobody na drodze i ciut mocnieszemu z tego powodu dociskaniu gazu
dodam że mamy automatyczną skrzynkę.
spalanie po dodaniu naszemu emdżikowi 30 kucy więcej nie zmieniło ale (przyjemność z jazdy znacznie wzrosła zmniejszyły się jednak różnice we wskazaniach spalania kompa i rzeczywistego do 2 dziesiątych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum