Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 1.4 16v 99r.] HGF
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200 1.4 16v 99r.] HGF

czyżby zbliżał się HGF?
Autor Wiadomość
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 11:40   

marcze83 napisał/a:
budyniu żadnego nie ma, auta niestety jeszcze dziś nie uruchomiłem czekam teraz na pasek od alternatora (nie doszedł), ale tak sobie myślę, dwa miesiące temu mechanik uszczelniał mi rozpołowienie głowicy, bo miałem nieszczelność, niestety uszczelnił to silikonem wysokotemp., no i cieknie dalej, może przy tym uszczelnianiu gdzieś dostał się olej (stąd te kropki czarne) ?? Panowie a czy przy rozpołowieniu widać w jakim stanie jest uszczelka ?? , bo koleś będzie to poprawiał Lokcitem 510, to może będzie widać co z tą uszczelką, albo jakieś kanaliki pozatykał silikon, no nie wiem, nieznam się jeszcze na tym silniku, co wy sądzicie?


Nie za bardzo będzie widać, co z uszczelką głowicy, nawet jak się ściągnie górną skrzynkę wałków rozrządu. Ja uszczelniałem ją, jak się zabawiałem z HGF'em trzy lata temu, najpierw na farbę olejną (Unikor) a potem, jak za niecały rok wybiło, na wodę szklaną i jest do dziś OK, a minęło ponad dwa lata (lipiec 2007 - lipiec 2009). Na dniach będę od nowa bebeszył silnik od góry, by wymienić uszczelniacze zaworów i wałków rozrządu, oraz może sam pasek, jak tylko uda mi się odkręcić śrubę koła pasowego na wale korbowym, to sobie sprawdzę, jak ta woda szklana się zachowała i co się z nią stało.
Normalnie, to się toto składna na "specjalną" uszczelę w płynie, marki Loctite 510, ale jest to dość trudno dostępny środek i trzeba sobie radzić metodami domowymi..
Wypadałoby, jak się będzie to doszelniać, żeby przy okazji wyjąć popychacze zaworowe, celem ich wyczyszczenia, bo przez lata, na pewno nabiło się w nie różnych różńości. Ja będę, o ile się dadzą, rozbierał wszystkie i czyścił, na pewno wyjdą z nich ciekawości, bo farba olejna się spiekła i powchodziła do nich na 100%, zresztą, jak mam go pięć lat, cały czas, na wolnych obrotach, stuka jeden, czy dwa, ale tylko na zagrzanym oleju. Czas się z tym uporać, zaraz stuknie mu 100 tysięcy przejechanych pod moją nogą km i 164 kkm w całości. To i tak niewiele, jak dla tych silników.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 16, 2009 11:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BABEL 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 56
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Lip 17, 2009 00:53   

Zamiast Loctite 510 można zastosować Reinzoplast - też płynna uszczelka ale nie silikonowa. Ja na tym sklejałem rozpołowienie i trzyma. Za tubkę tego specyfiku dałem 11,5 zł.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Lip 17, 2009 02:28   

Co do HGF:
uszczelka starego typu tylko i wyłącznie ELRING
do tego komplet uszczelniaczy
uszczelka kapy zaworowej
Robocizna ok 350-450zł
Całość jeśli głowica nadaje się do użytku (czyt.planowanie, ewentualnie uszczelniacze) powinna zamknąć się w okolicach 1000zł
Jest to cena naprawy na naprawdę dobrych częściach. Oczywiście wypadało by założyć też nowy rozrząd a przynajmniej pasek.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Sob Lip 18, 2009 19:56   

auto od piątku jest sprawne zrobiłem już jakieś 250 kilometrów i jak narazie w zbiorniczku się nic nie zbiera, czyściutko niema plam oleju, nie pojawiają się też czarne kropki, ale to pewnie jeszcze za krótko, pojeżdżę trochę i zobaczymy co się będzie działo.
Mam tylko takie pytanie jak czyściłem zbiorniczek to ściągnąłem z niego jakieś 2,5-3 litry płynu, po czyszczeniu dolałem tyle samo, tylko że nie mogłem odkręcić tej śrubki odpowietrzającej, więc tak to zostawiłem zakręciłem korek i już, układ nie wygląda na zapowietrzony czyżby sam się odpowietrzył? :?:
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 16:12   

marcze83 napisał/a:
czyżby sam się odpowietrzył?

jest to możliwe
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Sob Sie 01, 2009 21:45   

witam, wracam do tematu, po przejechaniu 3 tyś kilometrów, płyn w zbiorniku czyściutki, olej czyściutki, żadnych kropek ani plamek nie ma( jak widać na zdjęciu)
dzisiaj zauważyłem jednak że w zbiorniku na rozgrzanym silniku pojawiają się bąbelki powietrza a wąż górny chłodnicy jest tak gorący że nie idzie go trzymać w ręku dłużej niż kilka sekund, co myślicie jednak układ się nie odpowietrzył(temp w normie poniżej połowy skali)
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Sie 01, 2009 23:04   

marcze83 napisał/a:
wąż górny chłodnicy jest tak gorący że nie idzie go trzymać w ręku dłużej niż kilka sekund,
No to chyba wszystko w porządku.
Co do bąbelków powietrza to nie wiem.
 
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Nie Sie 02, 2009 10:36   

Homi napisał/a:
(Fotki HGF widziałeś?)
Czy są gdzieś dostępne?
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Sie 02, 2009 11:49   

Robertus74 napisał/a:
Homi napisał/a:
(Fotki HGF widziałeś?)
Czy są gdzieś dostępne?


Tu masz conieco

http://www.mgfcar.de/hgf/index.html

Ale po angielskiemu.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 12:45   

Robertus74 napisał/a:
Homi napisał/a:
(Fotki HGF widziałeś?)
Czy są gdzieś dostępne?


Ja też swojego czasu porobiłem trochę fotek z fachowego HGFa... Jak chcesz to daj maila, może gdzieś te fotki znajdę. :hmmm:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 15:35   

mam bąbelki w zbiorniku wyrównawczym, im więcej daje gazu tym więcej jest bąbelków, co może być nie tak?, układ jest nie odpowietrzony i krąży w nim powietrze :?:
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 09:24   

Ucieka Ci kompresja z cylindra do płynu chłodniczego, albo pompa wodna może zasysać powietrze z otoczenia...
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 17:12   

truten23 napisał/a:
Ucieka Ci kompresja z cylindra do płynu chłodniczego, albo pompa wodna może zasysać powietrze z otoczenia

a jak sprawdzić tą pompę? mam nadzieje że to nie kompresja z cylindra

[ Dodano: Czw Sie 06, 2009 19:44 ]
już wiem skąd te bąbelki sprawdziłem wszystko dokładnie: tym górnym cienkim wężykiem przymocowanym do zbiornika przelewa się płyn, im więcej dam gazu tym mocniej się przelewa, z tond bąbelki, co to oznacza dla mnie :?: mam nadzieje że nie duże wydatki :smile: , bo wymiękne chyba
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 21:54   

Nie jesten taki pewien, czy to faktycznie taka dobra wiadomość...
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 22:15   

dobra w sensie że wiem skąd się biorą, a koszt naprawy to zawsze ta zła, mam tylko nadzieję że ktoś wie czemu płyn leci do zbiornika tym cienkim?
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 22:43   

no tym cienkim to chyba normalnie woda z chłodnicy wcieka do zbiorniczka wyrównawczego...zwykły obwód zamknięty :)

a skoro na większych obrotach mocniej się przelewa (szybciej kręci się pompa) to robią się bąbelki.
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 22:49   

w artykule: Budowa układu chłodzenia w silnikach serii K, znalazłem takie zdanie cytuje: Nadmiarowa ilość płynu wynikająca z rozszerzalności cieplnej jest kierowana do zbiorniczka wyrównawczego (5) poprzez przewód (6).
ten przewód (6), to właśnie ten przez który u mnie leci płyn.
czyli wychodzi na to że niby jest ok, tylko czemu ten płyn leci pod takim ciśnieniem u mnie :hmm: :bezradny:
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 23:01   

Nie wiem czy zauwazyles ale przez ten przewod plyn leci dopiero po nagrzaniu silnika i otwarciu termostatu.
marcze83 napisał/a:
tylko czemu ten płyn leci pod takim ciśnieniem u mnie
u mnie tez leci pod duzym cisnieniem gdy dodam gazu a to przez to, ze pompa dostaje obroty a wezyk cieniutki cieniutki.
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 23:21   

To nic nadzwyczajnego i złego. Jest to przewód częściowo odpowietrzający układ, na gorącym silniku część płynu zawsze mim się przelewa.

oprawca_1978 napisał/a:
Robertus74 napisał/a:
Homi napisał/a:
(Fotki HGF widziałeś?)
Czy są gdzieś dostępne?

moje fotki z wymiany

Ja również już po wymianie uszczelki, szpilek, uszczelniacze zaworów, rozrząd itp.itd.
Docierałem zawory bo olej puszczający z uszczelniaczy zrobił swoje co widać na fotkach. Docieranie płaszczyzny głowicy z wżerów i nierówności metodą własną z użyciem papierku od 500-1500.
Wymycie wyczyszczenie wszystkich elementów głowicy, składanie na nowym typie uszczelki i nie zgodnie z zaleceniami Rave w kwestii dokręcania szpilek :razz:
Silniczek pracuję pięknie, jakby dostał nowe życie.

Moje spostrzeżenia;
Stara uszczelka miała silikonowe uszczelnienie które w jednym miejscu było lekko zdeformowane, co mogło powodować przedostawanie się oleju do płynu w moim przypadku. Pęknięty na pól ten plastikowy kołek ustalający głowicę od strony skrzyni biegów, myślę że akurat ten nie miał wpływu na smarowanie całej głowicy.
I mam pytanie czy normalnym jest na każdym z tłoków widok czterech odbić po zaworach ssących i nie wiem czy to fabryczne takie nacięcia na zawory, czy miał może poprzednik przygodę z ustawieniem rozrządu, były jakieś swoje oznaczenia :shock:

Koszt naprawy dwa dni z urlopu, pięć zupek chmielowych :mrgreen:
i doświadczenia bezcenne.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Próba/pomysł kolejnej modyfikacji mojego R200
red Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Cze 09, 2014 07:40
Adrian
Brak nowych postów [r200]lakier LVD czy produkowano r200 w podobnym kolorze?
alexkret Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Sie 15, 2012 00:01
AndrewS
Brak nowych postów [R200] Czy silnik z R414 16V pasuje do R200 ?
memphisto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Mar 15, 2011 19:54
bonus89
Brak nowych postów [R200] 1,4 8V 99' Help - R200 potrzebuje przeszczepu skrzyni
johnnyLdz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Lip 18, 2017 09:30
johnnyLdz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink