Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sob Sie 08, 2009 16:36
Uszczelka pod pokrywą zaworów prawdopodobnie.
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
To jest wyciek? Jak to jest coś, czym trzeba się przejmować, to ja jestem mongolska primabalerina! Co najwyżej lekko poci się albo pokrywa górna rozrządu (to czarne na wierzchu silnika) albo może trochę górna skrzynka wałków rozrządu (to aluminiowe "coś" zaraz pod tym czarnym "czymś").
Wg mnie, nie ma się czym zupełnie przejmować, ale dla spokoju ducha, proponowałbym zdjąć pokrywkę paska rozrządu i dokonać sprawdzenia, czy aby przypadkiem nie popuszczają przednie uszczelniacze wałków rozrządu (siedzą zaraz za kołami pasowymi wałków, które pasek napędza) i olej nie sączy się na pasek. Jeśli tak by było - to bezwzględnie uszczelniacze do wymiany, bo zaolejony paseczek zaraz się w oleju rozmoczy, zmięknie i asumpt do przeskoczenia rozrządu gotowy, a czym to grozi w silniku Rovera serii K, każdy roverkowiec wiedzieć powinien.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
U mnie silnik się poci nieco mocniej, ale oleju nie ubywa, nic się nie dzieje niepokojącego, jeśli samochód nie pozostawia nic po sobie, to nie ma się czym przejmować. U Ciebie to pocenie jest takie, że prawie w ogóle.
no wiecie co, to wcale nie taki mały wyciek tylko wygląda niewinnie, z pod tej blaszki z prawej strony widocznej na dolnym zdjęciu olej po intensywnej jeździe prawie sobie kapie, podobnie z lewej strony przy obudowie paska rozrządu, wygląda jakby ciekło z pod pokrywy ( tam powinna być uszczelka?), bo u mnie jest silikon na 100%
_________________ denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
co zrobić żeby wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów?
wg rave to najpierw odłączam akumulator, zdejmuję pokrywkę, wykręcam świece, korek od wlewu oleju, następnie te długie śruby według kolejności, zdejmuje czarna pokrywę oczyszczam, zakładam uszczelkę i skręcam
a co z paskiem rozrządu?
co z kopułką? też ściągam, czy zostawiam?
pierwszy raz będę to robił więc proszę o wszelkie rady i sugestie, żebym nic nie skopał
_________________ denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Pon Sie 10, 2009 20:54
Wystarczy jedynie odkrecic pokrywe (15 srubek) zgodnie z kolejnoscia i po wymianie uszczelki ja spowrotem przykrecic rowniez zgodnie z kolejnoscia (podana w rave). Wszystko inne co wymieniles zostawiasz w spokoju
na rozpołowieniu stosuje sie nie silikon, tylko specjalny uszczelniacz (nie zatyka kanałów olejowych jeśli jest go za dużo nałożone). Na forum były podawane preparaty tego typu .. poszukaj.
"Wszystko inne co wymieniles zostawiasz w spokoju"
czyli kopułki i paska rozrządu nie ruszam zostawiam w spokoju?, odkręcam pokrywę i będzie ok?
Brt a co jeśli kanały olejowe się pozatykają silikonem, jakie będą objawy?
_________________ denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
zacznę od uszczelki pod pokrywą ponieważ obecnie jej tam nie ma, tylko jest silikon, a jeśli to uszczelniacz na wałku rozrządu to sam już raczej tego nieogarne
_________________ denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum