Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] przegrzana głowica
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] przegrzana głowica

nierówne obroty
Autor Wiadomość
kprzemo24 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 119
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Sie 13, 2009 10:21   [MG ZR 160] przegrzana głowica

Witam, kupiłem ostatnio MG ZR 160 z wyrąbaną uszczelka pod głowica. Po rozebraniu okazało się że głowica jest przegrzana, została splanowana az 0,5 mm. Po złożeniu silnik nierówno chodzi, tak jakby miał sportowe wałki, jednak takowych nie posiada. mam pytanie, co teraz z tym zrobić, jaka może być przyczyna...?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 13, 2009 10:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Sie 13, 2009 10:42   

Po pierwsze zmierz ciśnienie sprężania na każdym garze. Powinno być równe na każdym i dość wysokie, zdaje się, że z 1.2 MPa (12 barów).
Sprawdź zgranie rozrządu, może jest przestawiony.
No i sprawdź przewody zapłonowe, może są zamienione miejscami albo któraś fajka niedopchnięta albo świeca uszkodzona i nie ma zapłonu na jednym garze i od tego silnik podskakuje.
Gdybać tak można i dalej. Sprawdź przede wszystkim ww.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sie 13, 2009 14:56   

Czesto wymiania uszczelki konczy sie destrukcja tych silnikow ale tego tez tu sie szczerze na forum nie dowiesz - dziwnym trafem bardzo szybko roverki po hgf trafiaja na allegro - czesc z nich tak ktora mniej dostala lub w bardziej lagodzacych okolicznosciach owa klatwa ja dopadla - da sie naprawic ;) Zakladajac, ze mechanicznie naprawa zostala wykonana dobrze - byl robiony test cisnienia na garach itp. to sprawdz przedewszystkim caly osprzet elektryczny silnika to co przedmowca poleca (przejrzalbym rowniez obie cewki zaplonowe chociaz ich awaria raczej inaczej sie objawia i raczej by Ci przerywal przy przyspieszaniu szczegolnie bardziej w gornym zakresie) a potem po kolei wszystkie czujki (troszke ich masz) jak czujnik temp chlodnicy, oleju, walka, walu, przepustnicy, krokowiec, czesto w dupe lambda daje jedna i druga jak je zalalo w trakcie podlewania wydechu plynem chlodnicznym etc etc. ;) Niewiadomych w rownaniu jest wiele... niestety mems za latwy nie jest ;) Moglo tez cos w vvc strzelic przy okazji.

Rozpiska czujek ponizej:

http://www.mgfcar.de/sensor/

Sam dysponuje takim samym silnikiem, robionym przez szpeca niby-najwyzszych lotow wychwalanego na tym forum i nie udalo mi sie do dzisiaj rozwiazac tego problemu - lezy walniety w kat i nie mam dalszej motywacji do zabawy z nim wiec podziel sie z wynikami diagnozy. Zrobil pieknie ok. 10 tys. po czym tez po naprawie uszczelki wystapilo falowanie 1100-1200 rowniez czasami silnik zacinal sie na 6500 tysiach szczegolnie na pierwszym biegu. Reset krokowca poprawia na chwile sprawe potem znowu wracamy do punktu wyjscia. Co smieszne wszystko sprawdzone, zero bledow. Teoretycznie wszystko gra, pieknie poskladane, 99% czesci nowych w silniku ;) Ech dziwaki w tym powertrain dziwaki musli nad tym pracowac ...
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Sie 18, 2009 19:02   

kprzemo24 napisał/a:
Po złożeniu silnik nierówno chodzi, tak jakby miał sportowe wałki, jednak takowych nie posiada.
I jak udało Ci się rozwiązać problem? W moim odczuciu masz albo:
- przestawione wtyczki na solenoidach VVC
- przestawione młynki VVC
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Sie 19, 2009 00:51   

kprzemo24 napisał/a:
że głowica jest przegrzana

Jak się przegrzewa to już cały silnik a nie głowica. Cylindry były pomierzone czy nie mają owalu? Moje po przegrzaniu dostały po około 0,1-0,15mm 2 sztuki a reszta od zera do 0,05mm. Na tych najgorszych było widać ślady utarcia nawet. Nowe cylindry dorabialiśmy indywidualnie pod każdy tłok z racji na różnice na tłokach ok 0,07mm.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
kprzemo24 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 119
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 12:08   

Wątek nieaktualny. Auto zostało sprzedane z rok temu. Moze ktos z forumowiczów je kupil? Było to dosc charakterystyczne mg poniewaz bylo zielone, a maske srebrna. Kraj pochodzenia: Wlochy. ( masakra!)
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 13:04   

kprzemo24 napisał/a:
Wątek nieaktualny. Auto zostało sprzedane z rok temu. Moze ktos z forumowiczów je kupil? Było to dosc charakterystyczne mg poniewaz bylo zielone, a maske srebrna. Kraj pochodzenia: Wlochy. ( masakra!)


13 sierpnia tego roku napisałeś, że właśnie kupiłeś MG ZR 160. Teraz piszesz, że auto zostało sprzedane z rok temu. :roll:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Mariusz418 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 26 Gru 2004
Posty: 371
Skąd: Warszawa,



Wysłany: Wto Lis 17, 2009 13:18   

WITAM


TO NIE JEST ZADNE CZARY MARY 90% TO JAK KOLEGA WCZESNIE PISAŁ TO

przestawione młynki VVC

I PYTANIE CZY ZAWORY NIE UDERZYŁY W TŁOKI


POZDRAWIAM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Głowica
pirdola Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Gru 05, 2011 10:28
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [MG ZR] -głowica
TheKOktajl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Czw Lut 19, 2015 09:20
TheKOktajl
Brak nowych postów [MG ZR 1.8 VVC] głowica
ledwy87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Cze 18, 2011 10:44
ledwy87
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [214]Uszczelka pod głowicą
kewinobanano Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Mar 20, 2013 10:07
Adrian
Brak nowych postów [R25] Typ uszczelki pod głowicą
hannar Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Mar 28, 2012 17:49
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink