Wysłany: Pią Sie 14, 2009 18:34 [solved[r 216 coupe 97r] Sygnał dzwiękowy otwartych drzwi???
Mam taki problem. Właściwie nie problem bo w niczym to nie przeszkadza i da się z tym żyć jednak nie mogę przestać o tym myśleć. Powiem więcej częściej myślę o tym pisku niż o mojej kochanej pani a to już chyba źle...???
A więc ostatnio odkryłem że mój roverek potrafi mnie poinformować poprzez dźwięk o otwartych drzwiach, jednak robił to tylko jeden wieczór. Nigdy wcześniej tego nie robił i nie robi tego teraz...
A więc co jest nie tak dlaczego teraz nie piszczy jak mam otwarte drzwi a może muszą być spełnione jakieś specjalne warunki np. włączony silnik i światła albo coś innego???
No pomóżcie bo znów nie zasne...
Druga sprawa to lampa szperacz ta w podsufitce. Nie jestem pewien ale w innych samochodach zapala się ona samoczynnie po otwarciu drzwi a u mnie nigdy tylko jak sam ją włącze. Ma 3 pozycje wyłączona chyba auto i włączona albo na odwrót tak czy siak na żadnej pozycji sama się nie włącza.
Wydaje mi sie że sygnał alarmowy i lampka mogą mieć wspólne rozwiązanie
Pomoże ktoś????
Ostatnio zmieniony przez Vesper416 Sob Sie 15, 2009 19:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 14, 2009 18:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
u mnie w 416 jest to tutaj.. sprawdź czy Ci się rusza, czy od strony kierowcy i pasażera też nie działa oczywiście pamiętaj o włączonych światłach, poruszaj trochę może zapiszczy przynajmniej wtedy będzie pewność że to to.
Tak jak szanowne grono powyzej pisze przeczysc krancowki drzwi.
Vesper416 napisał/a:
A więc ostatnio odkryłem że mój roverek potrafi mnie poinformować poprzez dźwięk o otwartych drzwiach
Twoj roverek informuje Cie wtedy o niezgaszonych swiatlach po otworzeniu drzwi
A wiesz że przez chwile też tak myślałem o tym!
Te krańcowe już się nimi bawiłem wcześniej bo przypuszczałem żę to do tego służy ale bez efektu chodzą płynnie czyste są!
A może jakiś bezpiecznik siadł czy cuś w sumie dziś zajrzałem do bezpieczników pod kierownicą i tam są różne dziwne rzeczy być może i takie których nie powinno być.
Pstryknę fotkę skrzynki i pokaże jak skonczy się House czyli za jakies 20 min
Tak otwierałem oba są czyste i oba nie reagują. Nie wiem o co lata. Powiedzcie mi drodzy forumowicze na zdjęciu po lewej jest kostka złączka na jakiś przekaźnik od czego to jest???
I do góry jest taka czarna puszka Lucas coś tam co to dokładnie jest??? Wiem że od alarmu coś ale co??
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pią Sie 14, 2009 21:00
warunki do spełnienia aby odezwała się sygnalizacja - włączone światła, wyłączona stacyjka, otwarte drzwi kierowcy
co do krańcówki w drzwiach - najprościej sprawdzić czy zaświeca się oświetlenie wnętrza - jeśli tak krańcówka sprawna
jeśli wszystkie warunki są ok a sygnalizacji brak - podmienić MFU bo to on jest odpowiedzialny za sygnalizację - najczęściej spotykana usterka w nim to uszkodzenie brzęczyka od wstrząsów i / lub zimne luty
MFU jest za bezpiecznikami w kabinie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pią Sie 14, 2009 21:16
MFU to najczęściej różowa puszka zamocowana z tyłu modułu z bezpiecznikami - na zdjęciu jej nie widać
trzeba odkręcić cały moduł bezpieczników, odchylić go i dopiero bedzie widoczny MFU
a czy normalnie po przełączeniu na stałe świeci oświetlenie wnętrza ?
zasilanie ośw wnętrza przebiega następująco - bezp nr 2 (10A czewony) - żarówka - przełącznik podaje masę (0 oś wyłączone, 1 ośw włączone na stałe, pozycja środkowa - masa podawana przez MFU złącze C62-2 zgodnie ze schematem)
krańcówka kierowcy podaje masę bezpośrednio na złącze C62-20 MFU
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez darek_wp Pią Sie 14, 2009 21:24, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pią Sie 14, 2009 21:27
można szukać na allegro ewentualnie na forum zakładka - sprzedam części
średnia cena ok 50PLN - pełna nazwa Multi Function Unit 104 ale praktycznie wszędzie operuje sie skrótem MFU
najpierw radziłbym jednak sprawdzić kabelkologię tzn czy pojawia się masa na załączu C62-20 MFU po otwarciu drzwi - czy zwarcie do masy końcówki złącza C62-2 załącza lampke przy ustawieniu w pozycji środkowej przełącznika - jeśli to będzie ok dopiero wtedy podmianka MFU
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jutro zamienie miejscami końcówki z pasażera na kierowce i zobacze czy coś pomoże bo dziwne by było żeby dwie od razu poszły
[ Dodano: Pią Sie 14, 2009 22:34 ]
czyli jeśli dobrze rozumiem to ten kabel co wchodzi w koncówkę jak go wypne i dotkne go do masy np na karoserie to powinien zapalić sie szperacz o ile MFU jest sprawne to samo z bzyczeniem?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pią Sie 14, 2009 21:35
nie ma potrzeby sie męczyć z przekładkami - wystarczy odpiąć krańcówkę i kabel zewrzeć do masy - jeśli działa - uszkodzona krańcówka jeśli nie - dalsze szukanie
dokładnie tak
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dziś za jasnego jeszcze raz rozebrałem krańcówke i powiem że w dziennym świetle i to co zobaczyłem w świetle dziennym przeraziło mnie!!!
Wziąłem papier ścierny 800 i poczyściłem wszystkie blaszki i przemyłem perfumem zamontowałem i usłyszałem pisk oraz lampa zaczeła się zapalać ale tylko jednorazowo.
Koniec w końcu okazało się że ta obudowa krańcówki jest zasłabo dociśnietą i ta blaszka nie dochodziła do płytki to na hama ją ścisnąłem i skleiłem super glutem i jest teraz dobrze.
Dziękuje za zainteresowanie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum