Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Montaż głośników - Ładnie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Montaż głośników - Ładnie?
Autor Wiadomość
denirok 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 60
Skąd: częstochowa



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 11:48   

Za ok. 1m2 można dać od 20 do 150 zeta
_________________
NAWET JAK STOI ZJ....Y - JEST PIĘKNY....
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 11, 2009 11:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciekstasio 




Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: W-wa



Wysłany: Nie Sie 23, 2009 00:21   

E no robota lux!! Też tak chce :grin: W moim na razie zmieniłem głośniki z przodu na Pioneer'a i radyjko na Kenwood'a, ale czytałem wcześniej że przydałyby się dystanse. Czy to rzeczywiście pomaga? Nigdy wcześniej się nie bawiłem w audio i wierzyć mi się nie chce że taki pierścień wpływa na jakość brzmienia.
Apropo to zmieniłem głośniki ale cały czas lipa trochę, myślałem że będzie dużo lepiej.
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 23, 2009 09:09   

denirok, Efekt końcowy mnie powalił. Wygląda naprawde ładnie. Cofam wcześniejsze słowa :grin:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Nie Sie 23, 2009 09:20   

Cytat:
Nigdy wcześniej się nie bawiłem w audio i wierzyć mi się nie chce że taki pierścień wpływa na jakość brzmienia.


Bo nie wpływa :)
Sam pierścień/ dystans nic Ci nie da. Głównym zadaniem tego dystansu jest usztywnienie konstrukcji w miejscu dystansu i niewielkiej okolicy. Jest to przydatna sprawa ale TYLKO w przypadku głośników/ wzmacniaczy o dużej mocy RMS. Mocny głośnik wprawia ściankę ( tą wewnątrz samochodu ) drzwi w drgania i plastikowy dystans się... gnie. Korzyści więc z takiego dystansu rosną wraz mocą jaka jest dostarczana do głośnika. Przy czym w zestawach o mocy mniejszej niż X - nic to nie daje bo plastik wciąż nieźle się tu spisuje. Moim zdaniem w miejsce X należy wstawić jakieś 40W. Kolejną sprawą jest sens montowania tylko dystansu, moim zdaniem bez wygłuszania/ usztywniania całych drzwi dystans niewiele pomoże a dlaczego? Bo w "dziurawych" drzwiach przy mocnym graniu i tak nie ma dużych różnic ciśnienia bo powietrze śmiało ma gdzie uciec. Inna sprawa jak je uszczelnisz, wtedy nawet tak mały głośnik frontowy potrafi mocno "wyginać" blachę - i tu przydaje się dystans. To jednak też wszystko kwestia mocy. Przy połączeniach Radio - głośnik, zakładanie dystansu MDF jest raczej zbędne, uszczelnienie drzwi natomiast jest podstawą.

Cytat:

Apropo to zmieniłem głośniki ale cały czas lipa trochę, myślałem że będzie dużo lepiej.


Dlaczego miałoby być dużo lepiej? Głośniki Pioneer to żadna rewelacja, po drugie podejrzewam, że drzwi nie uszczelnione... Uszczelnienie to podstawa, nawet przy kiepskich głośnikach dolne pasmo zyska - ale tylko dolne. Jeżeli więc jesteś niezadowolony również ze średnich i wysokich tonów to pozostaje Ci zmiana głośników na jakieś lepsze + dodatkowy wzmacniacz.
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 23, 2009 10:24   

Botanix, w gruncie rzeczy masz rację ale ciśnienie w drzwiach nigdy nie będzie tak duże by wypychało blachę. Drgania przenoszone są z głośnika a nie z ciśnienia które mogłoby się wydawać.
Śmiem twierdzić nawet że bez zatkania otworów technologicznych drgania są lekko mniejsze. Wiem to z autopsji gdzie głośniki MDS06 (100W pod piecem 150W) wprawiają w ruch bardzo mocno wewnętrzne poszycie drzwi gdy otwory są załatane blachą. Niby lepsze usztywnienie a efekt jest jaki jest.
Jednak to że zrobiło się w miarę zamkniętą komorę w drzwiach dla głośników poprzez załatanie owych otworów technologicznych + wygłuszenie daje sporo lepszy efekt dźwiękowy niż bez tych zabiegów.
Na drgania nie ma co tak sztywnie patrzeć ale należy możliwie najlepiej je eliminować. Do tego właśnie przyczynia się dystans jak Botanix, wspomniał który usztywni bezpośrednio miejsce przy głośniku które powinno być jak najsztywniejsze.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Nie Sie 23, 2009 12:07   

Cytat:
Drgania przenoszone są z głośnika a nie z ciśnienia które mogłoby się wydawać.


W zasadzie z Twojej jak i z mojej strony jest to tylko teoria :) . Co do ciśnenia. Głośniki mam w obudowach z włukna, za pierwszym razem zrobiłem z 3 warstw, obudowa ważyła ładnych parę kilko. Po dniu grania ściągnąłem - widać było wyginanie się tylnej ścianki pod wpływem ciśnienia z głośnika. Teraz mam 5 warstwową i jest ok. Dodam tylko, że łatwiej było poruszyć palcem blachę niż ściankę z włókna. Stawiam więc na swoim. Dobrze uszczelnione drzwi odczuwają ciśnienie - kwestia głośnika.

PS. Wciąż się upieram, że do głośników podłączonych pod radio dystans MDF sensu nie ma :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Sie 23, 2009 12:09   

Ja tylko napiszę tyle, że te boczki wyglądają paskudnie :P W ogóle nie pasują do wnętrza R75, zalatuje ostro WT..
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 23, 2009 16:15   

Botanix, nie twierdzę że głośnik o rozmiarze 16cm nie potrafi wygenerować ciśnienia.
Chcę tylko naświetlić że drzwi są tak zbudowane że nigdy nie zrobimy szczelnej obudowy nie robiąc komór zamkniętych. Prześwit przy szybie skutecznie w tym pomaga.
Z mojej strony nie jest to teoria. W R potestowałem z tym.
1. Wygłuszone zewnętrzne poszycie drzwi
2. 1+wygłuszenie wewnętrznego poszycia drzwi bez zaklejania otworów technologicznych
3. 2+zatkanie otworów technologicznych blachą

Największe drgania w 3 przypadku który jest obecnie a najmniejsze w 2 przypadku. W R400 jest taka konstrukcja drzwi że blacha nie usztywniła wewnętrznego poszycia drzwi.

Dobra za bardzo OT`ujemy :P
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R218SD '95] Montaż głośników
Montaż głośników w kanciaku (fotki)
Pływak Car-audio, nawigacje, radia CB 6 Sob Maj 16, 2009 00:43
Botanix
Brak nowych postów [R75] Montaż głośników, a fabryczne radio.
Kasa313 Car-audio, nawigacje, radia CB 7 Pon Maj 13, 2013 18:43
Rowan
Brak nowych postów [R214] Montaż głośników krok po kroku :)
Gość Car-audio, nawigacje, radia CB 10 Sob Sty 03, 2009 21:53
helfik
Brak nowych postów [R600] Montaż głośników odseparowanych 165mm - Fotorelacja
Ziol3k Car-audio, nawigacje, radia CB 26 Wto Mar 17, 2009 08:26
Ziol3k
Brak nowych postów [ MG ZR 1.4 ] Moc głośników
RAM641 Car-audio, nawigacje, radia CB 2 Pią Lip 05, 2013 16:53
RAM641



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink