Korek od zbiorniczka prawdopodobnie mam walniety bo mi sie plyn gotuje i wywala go ( mysle ze walniety bo jak nadusze na wąż od chłodnicy to słysze jak ze zbiorniczka uchodzi powietrze a tam nie mam w tym momencie w ogole cisnienia zeby korek wypuscil powietrze)
po drugie jak odpale silnik i sie nagrzewa płyn to górny wąż jest gorący jak diabli a ten dolny bardzo powoli sie nagrzewa a to chyba nie jest dobrze???????
Ogrzewanie działa w samochodzie dobrze wiatraki też się włączają z tym, że wiatraki włączają się jak już wywala płyn, więc myśle że nie ma ciśnienia w układzie.
No i ostatnie nie moge odpowietrzyć układu przez śrube odpowietrzającą. Czy jest inny sposób na odpowietrzenie. Śruba zapieczona na amen nie pomaga nic ani srodki smarujace ani specjalistyczne klucz jest już tak zajechana że w ogóle nie przypomina śruby...
Jakieś sugestie, pomysły ??????
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Sprawdzenie termostatu....
Najprostszy sposób to "ugotowanie" gada....
Wsadzasz go do garczka z wodą i wstawiasz na gaz. (lub kuchenkę el)
W momencie zbliżania się do temp. wrzenia powinien się zacząć otwierać (82-85 st.C)
jednak musisz dokładniej opisać co masz za "szopki"
Inaczej nikt Ci nie pomoże...
Spróbuj znaleźć najwyżej położony punkt układu chłodzenia w którym możesz "poluzować" opaskę i na gorącym silniku poluzuj ją... Jeśli jest to "korek parowy" to po poluzowaniu opaski daj silnik na 2800 - 3000 RPM. Przydałby się ktoś wtedy do pomocy. "Pomocnik" niech trzyma nogę na GAZIE A Ty "pompuj" wężami...
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Wto Sie 25, 2009 07:46
Zobacz po odpaleniu silnika czy dolny waz od chlodnicy przechodzi stopniowo z zimna w gorac (termostat otwarty) czy dopiero po kilku minutach w zaledwie pare sekund zrobi sie goracy (sprawny). Ot i cala filozofia sprawdzania termostatu bez wyciagania
Lechos ja mam tak silnik uruchamiam i w miare jak chodzi to górny wąż robi się gorący a ten na dole nagrzewa się zdecydowanie wolniej niż ten górny i nie osiąga tak wysokiej temperatury (tak mi sie wydaje że chłodniejszy)!!!
Czyli działa dobrze z tego co opisałeś????
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Wto Sie 25, 2009 13:12
dolny waz powinien byc w miare chlodny w czasie nagrzewania sie silnika, dopiero po pewnym czasie gdy juz silnik sie odpowiednio zagrzeje powinien sie w przeciagu paru sek. zrobic goracy tak jak ten gorny (termostat sie otworzyl)
No to tak właśnie się dzieje czyli wszystko ok.
To dobrze bo już chciałem wykręcać go i gotować a poza tym już byłem bliski zakupu nowego nie potrzebnie bym kase wydał.
THNX for help
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum