Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 40 Skąd: Wyszków
Wysłany: Wto Sie 25, 2009 00:58 [R75] Problem z pompowtryskami
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam mam problem z pompo wtryskami jeśli silnik jest zimny to jest ok. a jeśli się zagrzeje to kuleje na wolnych obrotach po dodaniu lekko gazu jest ok.i tak na okrągło przeważnie przy dojechaniu do świateł, te wtryski co są obecne mają przelotu 150tyś. poprzednie też tyle miały mechanik co mi je wymienił stwierdził żebym wlał mixolu , pokrążyłem na tym i nie wiele pomogło, lałem nawet na stacjach paliw ulepszacza do czyszczenia wtrysków i to samo.
_________________ lipa0210 Roverek 2.0cdt,2000r.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 17:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 25, 2009 00:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sro Sie 26, 2009 20:58
Aaaa... rozumiem już. Nie trzyma ciśnienia na niskich obrotach i nierówno chodzi. Odpala bez problemu? Wyjmij zawór wysokiego cisnienia i wydmuchaj go. Powinno pomóc. Jeśli nie, to sprawdź, który wtrysk puszcza dużo przelewem, po przez podłączenie wężykow do przelewów, skierowanych do buteleczek, porównaj wtedy który ile puszcza i wymień ten co puszcza najwięcej.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Sie 28, 2009 08:14
nie wiem czy czasami nie mam tego samego... Jestem po dłuższej trasie i zobaczyłem, że przy zatrzymywaniu się czy jechaniu na niskich obrotach (<1200) czasami szarpnie silnikiem tak jakby nie dostał paliwa. No i przy jeździe po równej drodze na stałych ogrotach (tych niskich) też czasami szarpnie ale na tyle mocno, że aż cały samochód się zrywa
Rowan, pasują te objawy do zaworu czy szukać gdzie indziej
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Sie 29, 2009 11:30
lipa0210 napisał/a:
moim zdaniem może to sprzęgło ale nie jestem pewien
jak to mówią "co ma piernik do wiatraka?" to na 101% nie sprzęgło
Rowan, mimo że objawy pasują to chyba jednak stawiam na wtryski. Poszperałem w necie i znalazłem takie objawy padających wtrysków:
Cytat:
• odczuwalny spadek mocy silnika,
• utrudniony rozruch lub brak możliwości rozruchu,
• nierównomierna praca na biegu jałowym,
• zwiększone zużycie paliwa,
• szarpanie,
• dymienie (na czarno lub biało),
• charakterystyczne stukanie,
• trudności z wyłączeniem silnika,
• samoczynne wyłączanie się silnika,
• problemy z osiągnięciem wyższych prędkości obrotowych silnika
• powiększający się stan oleju silnikowego,
• świecąca się kontrolka świec żarowych lub "check engine",
• nieszczelność zewnętrzna (zalanie silnika olejem napędowym),
• pęknięty lub wypalony tłok,
• za duża ilość paliwa odprowadzana jest na przelew
wtryskiwacza (badanie menzurkami podczas pracy silnika).
• błędy w pamięci sterownika silnika dotyczące: wtryskiwaczy, przekroczenia dopuszczalnej adaptacji, ciśnienia na szynie itp.
te wytłuszczone są u mnie... dodatkowo zauważyłem, że jak na luzie depnę mu w gaz to na początku poleci biały bym a potem czarny ale nie zawsze. Czasami depnę i jest tylko lekko czarny (tak normalnie jak w dieslu).
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Sie 29, 2009 12:11
Dam-Kam, ale pasuje też do zaworu, sytuacje można uzdrowic w znacznym stopniu czyszcząc ten zawór. Niektórzy co o tym nie wiedzą pakują kupe kasy we wtryski. Czasem sytuacja jest już tak beznadziejna, że trzeba wymienic, ale ja bym najpierw wyczyścił, to nic nie kosztuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum