Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zawór wysokiego ciśnienia - czyszczenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zawór wysokiego ciśnienia - czyszczenie
Autor Wiadomość
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Sob Cze 13, 2009 13:20   [R75] Zawór wysokiego ciśnienia - czyszczenie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Temat wielokrotnie omawiany. Nie widziałem natomiast opisu procedury tej czynności serwisowej, a że stwarza ona wiele nieoczekiwanych problemów, dlatego postanowiłem opisać swoje doświadczenia - może komuś się przyda.

Przepraszam za zbyt dokładny opis, ale nie wszyscy mają taką wiedzę jak Rowan czy Henryk :lol:


Czyszczenie zaworu wysokiego ciśnienia

1.Zdjąć osłonę silnika (3 wkręty – łeb 8mm)

2. Zdemontować kolektor

2.1 Zdjąć rurę doprowadzającą powietrze do filtra oznaczoną Nr 1. Potrzebne odkręcenie wkrętów oznaczonych Nr 2 (wkrętak – krzyżak).
2.2 Zdjąć rury przy zaworze EGR – odkręcić opaski (wkrętak płaski).
2.3 Odpiąć od kolektora przewody oznaczone Nr 3,
2.4 Odkręcić kolektor – śruby z łbem 10 mm oznaczone Nr 4 i śruby z łbem 11 mm oznaczone Nr 5.
2.5 Ostrożnie zdjąć kolektor.

3. Odpiąć przewód zaworu wysokiego ciśnienia oznaczony Nr 6 (na zdjęciu mało widoczny – wskazany strzałką).

4. Odkręcić śruby zaworu (oznaczone Nr 7)– klucz trox T30. I tutaj zaczyna się problem. Cholernie mało miejsca. Najlepiej zabrać się za to za pomocą zestawu troxów i przedłużką giętką (są takie zestawy). Ja podłączyłem przedłużkę do wkrętarki i jest to najlepszy sposób. Pomimo włożenia troxa było bardzo ciężko. Jeśli nie chce się odkręcić, to najlepiej wziąć wąskie dłutko i uderzać w łeb troxa delikatnie małym młotkiem w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara. Niech Was nie zmylą te śruby na zdjęciu gdyż zastąpiłem troxy zwykłymi z łbem sześciokątnym, ale o tym później.
5. Wyjąć delikatnie zawór obracając nim i lekko przeginając (na końcówce zaworu jest uszczelnienie oring, który przetrzymuje zawór w gnieździe i dlatego całe te zabiegi).

6. Zawór opukać, ostukać, wydmuchać sprężonym powietrzem, oczyścić (ja zrobiłem to benzyną ekstrakcyjną) i zamontować wszystko w odwrotnej kolejności.

Teraz należy się wyjaśnienie w sprawie tych śrub. Otóż, oryginalne śruby z łbem trox mają, moim zdaniem, zbyt płytkie gniazda oraz są bardzo miękkie. Nieumiejętne włożenie klucza trox (a o to wcale nie trudno z uwagi na katastrofalny dostęp) skutkuje rozbiciem gniazda łba śruby, a jak wiemy nie jest to zbyt miłe. Odradzam zabieranie się do odkręcania typowymi kluczami trox (tj. pręty wygięte pod kątem prostym, podobnie jak imbusy), bo na nic się one zdadzą, a już na pewno skutkiem próby będzie wspomniane wyżej rozbicie. Wiem to ze swojego doświadczenia, bo próbowałem właśnie takich metod aż wreszcie pomogłem sobie dłutkiem i młotkiem oraz przedłużką i wkrętarką. Całe szczęście, że nie wytarły się jeszcze całe gniazda łba śruby, bo musiałbym chyba brzeszczotem je wycinać.
Niestety pora była późna i nie mogłem już kupić innych śrub, więc założyłem zwyczajne z łbem 10, które zamierzam wymienić na śruby imbusowe.
Dlatego, zanim zaczniecie się do tego zabierać, zaopatrzcie się w 2 śruby z łbem imbusowym 6 x 20.

Miłej pracy - pozdrawiam :rotfl:

Zapomniałem dodać, gdzie jest ten zawór. Zdjęcie wskazuje przybliżoną lokalizację.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lip 01, 2011 14:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 13, 2009 13:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Cze 13, 2009 14:38   

Za co on odpowiada?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Cze 13, 2009 14:43   

Ja właśnie zmieniłem na imbusy i teraz odkręcanie nie jest taką męką.

[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 15:45 ]
A tak BTW, to piękny opis, powinno być więcej takich opisów, do tego temat osobny, nikt by się już nie pytał jak to zrobić itd. Tylko link do tematu i niech sobie czyta.
Aha, BTW2, to po co czyściłeś? Coś się działo, czy tak dla zasady? :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Cze 13, 2009 17:19   

:ok:
sogreg1 myślę, że Rowan się nie obrazi jak zaproponuję żeby to rzucić na głowną w "Porady dotyczące eksploatacji" :)
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Cze 13, 2009 17:47   

Dam-Kam, obrazi się? Niby czemu, ja jestem cały za, żeby już nie powtarzać w kółko jedno i to samo.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Cze 13, 2009 19:51   

Rowan chodziło o to, że to Ty jesteś szpec od tego zaworu a arta na główną już dawno powinieneś napisać :D
 
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Sob Cze 13, 2009 20:46   

Rowan napisał/a:
Aha, BTW2, to po co czyściłeś? Coś się działo, czy tak dla zasady?

Pamiętasz, jak miałem problem z check engine? Znów się problem pojawił, więc wziąłem się za zawór - narazie jest ok. :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Artur 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Pon Cze 15, 2009 17:04   

Dam-Kam napisał/a:
zaproponuję żeby to rzucić na głowną w "Porady dotyczące eksploatacji"


Popieram :D
_________________
<Black 7 Seven>
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 13:57   

Dziękuję za uznanie :cool: . Niestety jendak, nie jestem klubowiczem i nie mogę zamieścić tego arta na stronie klubowej. Nie mam jednak nic przeciwko temu aby zamieścił go np. Brt.
Mam też gotowe arty na temat wymiany odmy i czyszczenia klimy(z fotkami). Jak ktoś chce, to mogę przesłać. Są to moje własne doświadczenia serwisowe, ale nie ukrywam, że dużo pomogli mi forumowicze.
Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 14:43   

To nic tylko wysyłaj do Brt'a lub Piter'a34 nich wrzucą na główną :) Już dawno nic nowego tam się nie pojawiło :neutral:
 
 
 
nitta 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Z mieszkania



Wysłany: Pią Lip 24, 2009 16:55   

to ja juz nic nie rozumie, to jest ten elektrozawór EGR ?? ?? :





?? ???????????

Bo mi mechanik wczoraj czyscil EGR oraz elektrozawór EGR i ten elektrozawór EGR wygladał dokładnie tak jak u tego kolesia w bmw : http://www.bmw-sport.pl/p...5aea9d5cd865b13 czyli mial tą taką małą "kostkę" z filterkiem, wygladał dokładnie tak:






No to jak to wkoncu jest ? Jesli ta fota co podał sogreg1 przedstawia elektorzawór EGR to co jest na focie ktora zamiescil ten koles od bmw ?? ? Czyzby pomylił sie zarówno koles od bmki i moj mechanik ?
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 24, 2009 17:17   

nitta napisał/a:
to ja juz nic nie rozumie, to jest ten elektrozawór EGR


Nie,to jest zawór wysokiego ciśnienia.

[ Dodano: Pią Lip 24, 2009 18:23 ]
nitta napisał/a:
Jesli ta fota co podał sogreg1 przedstawia elektorzawór EGR to co jest na focie ktora zamiescil ten koles od bmw


To co zamieścił sogreg1 to zawór wysokiego ciśnienia,a to co ten koleś z BMW to elektrozawór EGR.Zauważ na zdjęciu że znajdują się po przeciwnych stronach silnika
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lip 24, 2009 17:48   

jedyna ma rację, to wyżej nie ma nic wspólnego z EGR bo jest to zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR. A co do elektrozaworu EGR to Ci kiedyś napisałem "nasz elektrozawór o ile pamiętam jest inny" ale nie stwierdziłem, że tak jest :) Jak jest taki sam to nie ma to żadnego znaczenia jeśli chodzi o f-cję którą pełni.
 
 
 
nitta 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Z mieszkania



Wysłany: Pią Lip 24, 2009 19:42   

aa no to sorry za zamieszanie chłopaki
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 12:05   

sogreg1 napisał/a:
Ja podłączyłem przedłużkę do wkrętarki i jest to najlepszy sposób
pod warunkiem, że się nie przesadzi z obrotami wiertarki. Ukręciłem dziś 2 giętkie przedłużki :roll:
sogreg1 napisał/a:
najlepiej wziąć wąskie dłutko i uderzać w łeb troxa delikatnie małym młotkiem
jak zwykle, młotek i przecinak są niezastąpione :mrgreen:

sogreg1, elegancki opis !! :ok:
 
 
 
edward25 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 193
Skąd: Żabno k.Tarnów



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 12:36   

Dam-Kam napisał/a:
młotek i przecinak są niezastąpione

ale nie w Rover-ka, nie przystoi :grin:
_________________
Pozdrawiam
Edward
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 15:55   

edward25 napisał/a:
nie przystoi
przystoi, przystoi... a zaraz jak się wkurzę to zacznę bić po karoserii !! :evil: po dluższej jeździe okazało się, że czyszczenie zaworu nic nie zmieniło... mam kiepski dzień a R zaczyna mnie denerwować... :???:
 
 
 
satan 



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 37
Skąd: knurów



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 12:08   

czyściłem juz elektrozawor chyba z 5 razy i ciagle gasnie. powiedzcie gdzie moge kupic nowy taki zawor albo jaki to jest typ, nr. jak go namierzyc
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 12:32   

satan, zaraz moment...
Sprawdzałeś wtryski?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
satan 



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 37
Skąd: knurów



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 13:38   

po przeczyszczeniu elektrozaworu zawsze przez pare tygodni dziala i problem powraca
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zawór wysokiego ciśnienia
Rowan Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Gru 18, 2008 21:23
Rowan
Brak nowych postów [R75] pompa wysokiego cisnienia
grota10 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Lut 18, 2021 07:00
dawidd
Brak nowych postów [r75] Naprawa pompy wysokiego ciśnienia
szemet33 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Kwi 28, 2012 06:45
21matys
Brak nowych postów [R75] Demontaż/ uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia CR.
Jacek85 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 15, 2015 08:41
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Wyciek paliwa przy pompie wysokiego ciśnienia
0L0 Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Gru 15, 2022 15:04
0L0



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink