pożyjemy zobaczymy ... narazie tankuję po 3.61 za litr a ostatnia średnia to 5.8 l/100km, więc nawet jak pójdzie w góre to tragedii nie bedzie ... będzie drozej .. trudno ... i tak jeżdżenia nie ograniczę
Jest sens go lać?
Lałem trzy razy pół na pół z ON i podskoczyło mi spalanie, tak więc jedna chwała jeśli chodzi o oszczędność. Poza tym chyba od Bioestru zmniejsza się żywotność silnika - mówię chyba, bo pewien nie jestem, a kłócić się nie zamierzam
Krzysi3k5, przejechałem na nim juz ponad 5 tys km z Czego w wakacje 2100 Km.
Średnie spalanie miasto-trasa 5.95 cały czas ma klimie. Najtaniej tankowałem za 2.99 a najdrożej za 3.25 . Żywotności nie zmniejsza jedynie po pierwszych paru zbiornikach trzeba wymienić filrt paliwa bo czyści cały syf z układu paliwowego. Co do dynamiki nie po to kupuje takie paliwo zeby się ścigać. przy ciśnięciu od 0-100 może z 0.5 s wolniej w normalnej jeździe niewyczuwalne. A co do spalania to jak cisne max 0.5 l więcej. Niewiem jak jest w iDT ale jeśli to taka sama konstrukcja jak Sdi to lać bez problemu i jezdzic.
Zmieniłem nie narzekam i prędko nie przestane
Ps. Co do niszczenia silnika Bioester ma lepsze własciwości smarowania (przynajmniej tak piszą )
Oczywiście jeśli mówimy o Bioestrze z pewnego źródła
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Olej drozszy niz benzyna - to nie nowosc. O ile sobie przypominam 2 - 3 lata temu juz przez pewien okres, ale niedlugo tak bylo. Podejrzewam, ze teraz nawet jak do tego dojdzie nie potrwa to dlugo. Przynajmniej mam taka nadzieje. . w kazdym badz razie na zloty - jak pozwoli zdrowie - i tak bede przyjezdzal.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wydaje mi się, że to zwykła propaganda. Jeśli już to na kilka miesięcy może zrównać się z ceną Pb, jak to już raz było, a potem wróci na "zwykły" poziom. W artykule niczego nie uzasadnili...
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Padł mi kiedyś w służbowym Escorcie 1,8D wskaźnik poziomu paliwa. ON się skończył, a ja w jakiejś wsi, gdzie był tylko spożywczak. A że swego czasu bodajże Motor testował w golfie II olej jadalny i auto jeździło i nie wykazywało oznak zużycia - to kupiłem 2l rzepakowego i wlałem do baku. Faktycznie, z tyłu smażalnia, ale dojechałem bez problemu do najbliższej stacji i potem jeszcze długo długo ten Escort jeździł bez problemów
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Oj tam, jak w Lidlu była promocja - Olej Kujawski 2,49 za litr, to wszystkie Transportery T3 1.6D z połowy lat 80-tych należące do przyjaciół i miłośników BGC jeździły na "rzepak", a najfajniej wyglądało tankowanie i zlewanie resztek (bo jednak ten olej jest gęstszy od ropy), a najtanszy był olej litrowych butelkach, bo 5l były chyba ze 30% droższe.
No i kupowanie oleju w Lidlu "na palety".
ZTCP to chłopaki nawet w Berlinie byli na "Kujawskim".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
1. Czytałem w warsztacie Bosha biuletyn iformacyjny dla mechaników i nie tylko. Bosh dopuszcza dla swoich instalacji max ilość dodatku bio w wysokości 3% lub 5% - dokładnej liczby nie pamiętam, ale mało to było.
2. Zimą ON zawsze drożeje sezonowo. Niestety z "unijnych" powodów akcyza na ON może wzrosnąć a na benzynę niekoniecznie. Zależy to od kursu euro w październiku. Kończy się dla nas jakiś okres przejściowy na akcyzę. Przy niewielkim przekroczeniu kursu rząd, gdyby był zainteresowany, mógłby powalczyć o pozostawienie akcyzy na obecnym poziomie. Na to jednak niespecjalnie liczę - dużo łatwiej ukryć się za Unią i skasować dodatkowe pieniądze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum