Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45`01 1.8] Filtr kabinowy w Roverze 45.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45`01 1.8] Filtr kabinowy w Roverze 45.

Proszę pomóżcie !
Autor Wiadomość
edzio123 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Świnoujście



  Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 16:12   [R45`01 1.8] Filtr kabinowy w Roverze 45.

Witam wszystkich forumowiczów.
Proszę pomóżcie mi. Muszę oddać w poniedziałek swojego Roverka do elektromechanika na wymianę rezystorów nawiewu, ponieważ wczoraj mi padł. Niestety ja nie będę tego robił, ponieważ jeszcze nie bardzo ogarniam ten temat, a wolałbym czegoś nie uszkodzić, ponieważ potrzebuję auta na piątek bo wyjeżdżam na urlop. Moje pytanie jest takie...
Czy Rover 45 `01 z fabryczną klimą posiada filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) ?? Nie chciałbym zostać naciągnięty przez elektromechanika, a on mówi że przy wymianie rezystorów najlepiej odrazu wymienić ten filtr. Ja nie wiem czy mój Roverek to ma więc nie wiem czy mnie potem nie nakręci, że wymienił :wink:
Proszę o jak najszybszą odpowiedź bo w poniedziałek oddaję auto na warsztat....
_________________
Pozdrawiam,
edzio123
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 16:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 16:23   

edzio123, Nie nakręca cie. Jest filtr. Tu znalazłem bo ktoś kiedyś pytał o filtr. Zobacz.
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-8275.html
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
Ostatnio zmieniony przez staf Sob Wrz 12, 2009 18:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
edzio123 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Świnoujście



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 16:28   

Wielkie dzięki za odpowiedź.
Mam jeszcze jedno pytanko, czy ktoś wie może czy trudna jest jego wymiana ? bo może byłbym w stanie sam go wymienić, nie płacąc mechanikowi za coś prostego, no i chciałbym zacząć sam "grzebać" przy swoim Roverku :grin:
_________________
Pozdrawiam,
edzio123
 
 
 
SeevS 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 16:48   

O ile się nie mylę jest na podszybiu tam gdzie siedzi pasażer. Żeby go wymienić musisz zdemontować podszybie i wycieraczki. Ale mogę się mylić
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 16:51   

edzio123 napisał/a:
czy ktoś wie może czy trudna jest jego wymiana ?
Bardzo prosta :) . Odkrecasz schowek pasazera (2 srubki u dolu na kluczyk nr.8 ), po jego wyjeciu zobaczysz szufladke a pod nia filtr. Aby go wysunac musisz odkrecic wspornik metalowy (4 srubki)
Ostatnio zmieniony przez Lechos Sob Wrz 12, 2009 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
edzio123 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Świnoujście



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 16:55   

Aha no to faktycznie bardzo proste :wink: Rezystor nawiewu mam również za schowkiem ? Aha, bo była taka sytuacja, że najpierw padł mi pierwszy i drugi bieg dmuchawy, natomiast od wczoraj nie działa również 3 i 4, elektromechanik zapewnia mnie że to rezystor ? czy też tak uważacie, pytam bo widziałem że taki rezystor kosztuje ok. 85zł więc nie aż tak mało...
_________________
Pozdrawiam,
edzio123
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 17:01   

edzio123 napisał/a:
Rezystor nawiewu mam również za schowkiem ?
tak
edzio123 napisał/a:
bo widziałem że taki rezystor kosztuje ok. 85zł
tyle kosztuje cala plytka (gotowiec z 3 rezystorami) sam rezystor to koszt okolo 2 pln.
edzio123 napisał/a:
natomiast od wczoraj nie działa również 3 i 4
jesli sie nie myle to nawet przy walnietych wszystkich 3 rezystorach to nawiew na 4 biegu powinien bujac :hm:
Przeczytaj TO
 
 
 
edzio123 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Świnoujście



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 17:08   

Lechos napisał/a:
jesli sie nie myle to nawet przy walnietych wszystkich 3 rezystorach to nawiew na 4 biegu powinien bujac

Hmmm to mnie nie pocieszyłeś. Wnioskuję z tej odpowiedzi, że oprócz rezystorów mógł też paść wiatrak dmuchawy ? :cry:
_________________
Pozdrawiam,
edzio123
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 18:56   

edzio123 napisał/a:
Hmmm to mnie nie pocieszyłeś
bo to nie moja rola :twisted:
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 20:01   

poczytaj ten temat : temat ja poczytałem - zrobiłem zgodnie z opisem i biega już parę tygodni. Doprawdy nie jest to trudne. Problem może być jeżeli nie działa 4 bieg dmuchawy - gdyż jak wiadomo na 4-tym prąd nie płynie przez "oporniki" - więc (przy spalonych rezystorach) na 4-ce powinien działać. Może wystarczy docisnąć kostkę (4-ty bieg) i wymienić uszkodzone rezystory (biegi 1- 3). Na wyżej podanej stronie z technicznym FAQ wygląda to podobnie jak w 45tce (w 200tce oznaczone jako element C68 - patrz tam zdjęcie) - lub bardzo podobnie. Nie zrobiłem zdjęcia ale jakoś tak to wygląda.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 20:28   

edzio123 napisał/a:
Aha no to faktycznie bardzo proste :wink: Rezystor nawiewu mam również za schowkiem ? Aha, bo była taka sytuacja, że najpierw padł mi pierwszy i drugi bieg dmuchawy, natomiast od wczoraj nie działa również 3 i 4, elektromechanik zapewnia mnie że to rezystor ? czy też tak uważacie, pytam bo widziałem że taki rezystor kosztuje ok. 85zł więc nie aż tak mało...


wymiana filtra jest banalnie prosta - dosłownie 20 minut
natomiast odnośnie rezystorów koszt dosłownie 2 zł za szt w dowolnym sklepie z elektroniką
co od 4 biegu na początek sprawdzenie bezpiecznika - 4 bieg powinien działać z uszkodzonymi wszystkimi rezystorami
bezp odpowiedzialny za nawiew to link E 30Amper pod maską oraz 13 wewnątrz 7,5 Amper
jest również przekaźnik także pod maską w skrzynce bezpieczników
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
edzio123 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Świnoujście



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 10:21   

Dziękuję Wam za cenne wskazówki, mam nadzieję że szybko się z tym problemem uporam. Dam znać gdy wszystko zrobię :smile:

[ Dodano: Czw Wrz 17, 2009 20:03 ]
No więc... Chciałem zakomunikować iż usterka naprawiona. Rozebrałem wszystko wg Waszych wskazówek. Najpierw wyjąłem filtr kabinowy, który był masakrycznie zawalony syfem, więc go wymieniłem. Następnie wyjąłem płytkę z rezystorami i okazało się że wszystkie rezystory są poprzerywane więc oddałem płytkę znajomemu, który naprawia TV i dopasował oraz polutował odpowiednie rezystory. Następnie wyciągnąłem wiatrak, który nie chciał drgnąć... Po włożeniu w to nieco siły jednak się ruszył, ale działał bardzo opornie. Po zdjęciu jego obudowy okazało się, że jest on dość zaśniedziały i skorodowany. Zapewne musiało się w nim skroplić trochę wilgoci i pomału się zawalał tym całym syfem. Na szczęście po przeczyszczeniu i nasmarowaniu odpowiednich części działa dobrze. Podsumowując:
Po włożeniu płytki z nowymi rezystorami, przeczyszczeniu i nasmarowaniu silnika wiatraka, oraz wymianie filtra (przy okazji) nawiew w aucie działa jak należy, z czego jestem bardzo zadowolony :mrgreen: Jeszcze raz bardzo WSZYSTKIM dziękuję za cenne i bardzo pomocne wskazówki :grin:
_________________
Pozdrawiam,
edzio123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] Filtr kabinowy
co jest grane?
freestyler Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Lip 25, 2007 19:07
UncleAllEvil
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] Filtr kabinowy
Robert66 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Maj 29, 2007 13:07
piter34
Brak nowych postów [R45 2.0TD 01r] Filtr kabinowy
Andrzej_F Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Wrz 28, 2009 23:05
Brt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 416] Filtr kabinowy
ccycekk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Lis 20, 2010 10:29
szoso
Brak nowych postów [416 Si] Filtr kabinowy
mauser Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Lut 12, 2015 07:35
mauser



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink