Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 420 Si '99 r.] Instalacja gazowa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 420 Si '99 r.] Instalacja gazowa

Potrzebuję Waszej opinii
Autor Wiadomość
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



  Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 08:11   [R 420 Si '99 r.] Instalacja gazowa

To mój pierwszy post na tym forum, więc witam serdecznie wszystkich miłośników Rover'a!

Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem zadbanego R 420 Si '99 r. Z powodu dużego spalania rozważam założenie instalacji gazowej. Wiem, że najcenniejsza przed założeniem jest opinia użytkowników wersji z tym silnikiem (20T4H 136KM). Mam "prawie w rodzinie" bardzo dobrego, sprawdzonego mechanika (pół znajomych do niego jeździ;) z szerokimi uprawnieniami; także do zakładania instalacji gazowych. Jak już w innym zakładzie nie są w stanie naprawić/wyregulować instalacji to jeździ się do niego;) Nie miał dla mnie zbyt dużo czasu ostatnio, ale po wstępnych oględzinach auta odradził mi zakładanie instalacji. Powiedział, że do tych silników z reguły gazu się nie zakłada, że na gazie bardzo szybko się niszczą, 100 tys. km max i grób, a po drodze mogą być jakieś awarie. Z drugiej strony ja zamierzam przejechać tym autem 50 tys. max. Powiedział, że to moja decyzja, żebym dobrze się zastanowił. Postanowiłem się skonsultować z Wami. Czy ktoś wśród Was ma instalację gazową do tego silnika i jeśli tak to jak się sprawuje? Ile kilometrów udało się już przejechać na gazie? Czy były jakieś problemy/awarie? Jaki to typ instalacji?

Będę wdzięczny za każdą pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 08:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 09:39   

E tam. Ja mojego Poldorovera zagazowałem ponad pięć lat temu, zaraz po fakcie stania się jego trzecim (i chyba już ostatnim) właścicielem. Silnik miał wtedy 68 kkm przebiegu (o ile wierzyć dwóm poprzednim jego właścicielom) ale chyba nie kręcili go.
Teraz ma ponad 164 kkm, w te pięć lat zrobiłem mu prawie sto tysięcy i silniczek chodzi jak trzeba, moc jest, dynamika też, a do tego nie dość, że pali gazu do max. 9 litrów na sto km, to jeszcze nie raczy konsumować oleju.
WSZYSTKO zależy od stanu silnika i sposobu jego eksploatacji.
To są mocne, nowoczesne, ekonomiczne i trwałe silniki, gaz im niestraszny.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 09:55   

Dzięki za odpowiedź. Myślę sobie tylko, że ten silnik 1.4 montowany przez Poloneza może sporo różnić się od 20T4H 2.0 136KM 16v... Osprzęt też pewnie inny.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 09:59   

Micros napisał/a:
Dzięki za odpowiedź. Myślę sobie tylko, że ten silnik 1.4 montowany przez Poloneza może sporo różnić się od 20T4H 2.0 136KM 16v... Osprzęt też pewnie inny.


Ta sama fabryka i te same materiały oraz bardzo podobna konstrukcja.
Ale jakby nie patrzeć, piętnaście lat temu Rover z pojemności 1.4 litra osiągał moc 103 KM a z 2.0 136KM. To do dziś dnia porządne wyniki. 136 KM to miał np. Opel, ale 2.5 V6.
Rover z pojemności 2.5 przy konstrukcji V6 osiągnął moc 177 KM.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 13:34   

ale mimo wszystko roznice w silnikach sa...silniki pojemnosci 1.4 i 1.6 sa silnikami serii K i jest problem z uszczelka pod glowica, z kolei 2.0 silnik serii T nie ma tego problemu.

Powiem Ci kolego Micros, tak ja mam 16K4F i zalozona sekwencje. Nie ma problemow oprocz jednego nie znacznego mankamentu...Nie wiem jak to bedzie z gazem w 20T4H
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:21   

Koledzy, czy któryś z Was ma silnik 20T4H + instalację gazową i może mi doradzić??
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 08:42   

Od 4 dni jeżdżę na instalacji stag. Na razie wszystko wydaje się być oki. Najważniejsza sprawa aby Ci tą instalację zakładał MYŚLĄCY gazownik i problemów nie powinno być.

Napisz ile Ci pali, to powiem Ci czy to dużo.
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 13:15   

Ile dałeś za instalację (sekwencja rozumiem)? Stag 300 czy 300 Plus? Jaki osprzęt mniej więcej? O spalaniu nie mogę się jeszcze wypowiedzieć, bo na razie tankowałem dwa razy po 11-12 litrów i na tej podstawie nie można raczej zmierzyć :P Myślę, że powyżej 12-13 litrów w mieście, mimo spokojnej jazdy, kręcenia do ~3 k i częstej zmiany biegów.
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 10:29   

Mi w mieście pali między 11 a 12,5 (lato - zima), więc spalanie w normie. Zależy jeszcze ile w korkach stoisz.
Wybrałem staga 300 Plus, a resztę dopasował gazownik reduktor zavoli zeta n, listwę wtryskiwaczy giac (nie podoba mi się ona, puka głucho i bardzo to słychać w kabinie). Na razie generalnie jest w porządku. Jeszcze nie wiem ile pali na gazie ;)
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 09:06   

Mój brat miał instalację w R400 rocznik 1999 silnik 2.0l,136 km. Założoną miał II generację,teraz jeździ nim mój kolega. Przejechane na gazie około 120 kk. Raz strzelił gaz i filtr trzeba było skleić.Poza tym zero problemów. Silnik nie bierze oleju a ma przejechane ponad 180 kk.
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:02   

Dzięki za porady, coraz konkretniej zastanawiam się nad założeniem instalacji. Gdyby któryś z Was jeszcze miał doświadczenie w tym temacie to piszcie w tym wątku - każda opinia jest dla mnie ważna!
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:09   

Micros, poszukaj na forum, było ostatnio kilka wątków o doborze instalacji LPG do Roverków.
Generalnie jak gazownik dupa to i najlepszą instalkę spaprze.
Przejrzyj fora o LPG i poszukaj polecanego gazownika z Twojej okolicy.
Powodzenia.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 22:05   

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 14:55   

Dzięki wielkie! Pod koniec tygodnia pojadę na mini przegląd do znajomego mechanika - gazownika to jeszcze z nim przedyskutuję tą kwestię.... Ale z tego co czytam instalacja oparta o Stag 300 Plus byłaby najlepszym rozwiązaniem dla mojego silnika.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 17:12   

Powtórzę się ale co tam :razz: Stag 300 (lub 300-4 lub 300 plus) reduktor Scorpion mini albo KME Silver i wtryski Matrix HD. No i po pierwsze i najważniejsze: gazownik, który się zna na robocie.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 17:39   

Myślę że zamiast matrix-ów śmiało można brać wtryskiwacze magic jet. Są o wiele tańsze od matrix-ów i doskonale się sprawdzają (wyczytane na forum gazowym) sam przymierzam się do wymiany valtec-ów właśnie na nie.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 18:10   

Ostatnie partie Magic Jetów są mocno podatne na nasz zasyfiały gaz LPG, pod tym względem Matrixy są dużo mniej kłopotliwe. Poza tym to rzeczywiście bardzo dobre wtryski. Matrixy są nieco droższe ale mimo tego upierałbym się przy nich :smile:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 08:44   

To valteki takie złe? Ja mam czerwone valteki własnie (R416) :/
Niedawno widziałem 600 2.0Si z LPG to chyba taki sam silnik T. Jechał i nie narzekał. Więc sie martwić nie trzeba. Jeżeli K znosi gaz to T tym bardziej powinien - chyba są jednak trwalsze.

Na forum mazdy polecają valteki, twierdząc ze matrixy delikatne.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 09:23   

sobrus napisał/a:
Na forum mazdy polecają valteki

W kategorii CENA są bezkonkurencyjne, to chyba wszystko co można o nich powiedzieć dobrego.

Cytat:
matrixy delikatne.


:shock: wolne żarty. No ale każdy ma prawo do swojej opinii :>

Pozdrawiam.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 09:42   

No poczytałem wiecej wyglada na to ze faktycznie o valtekach duzo złego mówią.
Ale są tez pozytywne opinie na szczęście.
Zobaczymy, na razie działają dobrze a mają już jakieś 30kkm.
A jak padną kupie coś innego :)

edit: chociaz nie
po przeczytaniu tego tematu
http://forum.roverki.eu/v...ighlight=valtek
stwierdziłem ze zostaje przy valtekach.

Mają tu dobre opinie (a przeciez o to chodzi zeby z Roverkiem dobrze działały :) ), a w dodatku w przeciwieństwie do droższych daje sie je rozebrać i naprawić w razie czego. A polski gaz jest jaki jest i jak widać nawet BRC mozna nim "zajeździć".

edit2: chociaz MagicJety są dość tanie też ;)
Ostatnio zmieniony przez sobrus Sro Wrz 16, 2009 10:02, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] 2.0 V6 czy 1.6, 1.8? Instalacja gazowa LPG
papa_bizkit Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Lis 30, 2011 12:33
papa_bizkit
Brak nowych postów [r45] Instalacja gazowa
neo88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Sob Sie 27, 2011 10:03
neo88
Brak nowych postów [r 400] instalacja gazowa!
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Nie Kwi 01, 2012 11:09
areek
Brak nowych postów [R416] Instalacja gazowa
szyszka1714 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Maj 13, 2011 21:09
Bodziek85
Brak nowych postów [400] Rover 400 2.0 16V instalacja gazowa
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Czw Mar 24, 2011 10:34
kamilos2521



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink