Jesli kupisz amorki od ZR to bedzie ok. Na standardowych to juz pewnie nie bardzo. Albo masz jeszcze jedna opcje, kup krotsze amorki do 200. Kayaby albo inne, zalezy od funduszy. Bedziesz mial 100% pewnosci ze bedzie dzialalo tak jak powinno.
Czyli mogę bez problemu brać te sprężyny, bo i tak amorki mam w niedługim czasie do wymiany a potem dokupić amorki albo krótsze do 200 (o ile znajdę) albo amorki od Zr'ki
Pływak napisał/a:
Jeśli chodzi o tego sprzedającego to śmiało możesz brać
Co do Twojego pytanie to nie są sprężyny od zr, w zr'ce z tego co wiem jest skromne -25, amortyzatory musisz kupić o skróconym skoku bo zwykłe tak jak mówisz szybko się wytrzaskają...
Co do tych felg to nie wiem czy się nie przejade do tego kolegi i po prostu ich nie przymierze
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 13:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Moloch, lepiej przejedz sie i przymiez! Taniej wyjdzie niz jak maja byc problemy pozniej z osadzeniem itd! Chodz nadal namawiam Cie bys ich nie bral ze wzgledu na to ET
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pływak, kolego gdyby nie teoria to dzisiaj bys jezdzil flinstonowozem z kwadratowymi kolami.
(...)
POZDRo;)
I tu się mylisz teoria zawsze była teorią i była by niczym gdyby nie była poparta doświadczeniami praktycznymi...
Jak już Ci się na liczenie zebrało to teraz sobie policz o jaki procent rozstaw kół się powiększy przy et20 bo podejrzewam, że coś w granicach 3% i myślę, ze naprawdę ma to ogromny wpływ na zużycie zawieszenia. Swoja droga jak już się tak trzymasz oryginalnych parametrów to np. masz za duży profil opony przy tym rozmiarze felgi i pewnie to też ma wpływ na zużycie czegoś tam
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
my sie nie klucta tylko staramy sie przekonac do swoich racji:)
Prawda Pływak? hehe
Pływak napisał/a:
to np. masz za duży profil opony przy tym rozmiarze felgi
Ty szpiegu, jak wyniuchal...raptem 5 % wieksze niz zalecane z 205mm daje to jakis 1 cm wyzej powieszone auto i jedynie co to moga mi liczniki przeklamywac (lecz byly sprawdzane z gps, brak roznic) ewentualnie szpilni bardzie wytezone bo kolo ciezsze zapewne jest;)
Co do procentowego rozstawu no to juz patrze...aha R200 okraglak ma rozstaw osiowy kol 1470mm. Polowa z tego to 735mm. Et 20 daje nam 25mm roznicy czyli 25/735...3.4%...cholera Pływak, dobry z Ciebie rachunkowiec:)
Generalnie tak czy siak walic to:) grunt by dobrze sie na flegach jezdzilo, by nie bylo znacznej roznicy od serii i tyle;)
Co do tej teorii...a leciales szybciej niz predkosc swiatla? Chyba nie...wiec skad wiesz, ze faktycznie predkosc swiatla jest najszybsza? Jednak tutaj troche teorii pomaga;)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja też nie widzę aby ktoś się kłócił kulturalna wymiana zdań
Cytat:
Ty szpiegu, jak wyniuchal...raptem 5 % wieksze niz zalecane z 205mm daje to jakis 1 cm wyzej powieszone auto i jedynie co to moga mi liczniki przeklamywac (lecz byly sprawdzane z gps, brak roznic) ewentualnie szpilni bardzie wytezone bo kolo ciezsze zapewne jest;)
Nie niuchałem na oko widać, ze profil większy niż 195/45R16
Cytat:
Co do procentowego rozstawu no to juz patrze...aha R200 okraglak ma rozstaw osiowy kol 1470mm. Polowa z tego to 735mm. Et 20 daje nam 25mm roznicy czyli 25/735...3.4%...cholera Pływak, dobry z Ciebie rachunkowiec:)
No to prawie trafiłem bo jednak lekko przekroczyło 3%
Cytat:
Generalnie tak czy siak walic to:) grunt by dobrze sie na flegach jezdzilo, by nie bylo znacznej roznicy od serii i tyle;)
No i w tym momencie doszliśmy do porozumienia. Różnice są ale zbyt małe aby aż tak znacząco wpływały na zużycie pewnych elementów. No ale i tak felgi nie będą pasowały bo skoro przy ET35 jest równo to te będą o 1cm wystawały i Panowie policjanci mogą się tym zainteresować
Cytat:
Co do tej teorii...a leciales szybciej niz predkosc swiatla? Chyba nie...wiec skad wiesz, ze faktycznie predkosc swiatla jest najszybsza? Jednak tutaj troche teorii pomaga;)
Kiedyś czytałem artykuł, że przekroczono prędkość światła, naukowcy twierdzili, że impuls który wysłali opuścił miejsce w którym się znajdował za nim się w nim cały pojawił. Wiem, że brzmi to dziwnie i zaprzecza teorii względności Alberta Einstein'a ale niektórzy wierzą, ze prędkość światła uda się przekroczyć i możliwe będą podróże w czasie Dobra koniec OT
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
No i w tym momencie doszliśmy do porozumienia. Różnice są ale zbyt małe aby aż tak znacząco wpływały na zużycie pewnych elementów. No ale i tak felgi nie będą pasowały bo skoro przy ET35 jest równo to te będą o 1cm wystawały i Panowie policjanci mogą się tym zainteresować
Oglądałeś kiedyś Monster Garage? W którymś odcinku po zamontowaniu zbyt szerokich felg, poprawili to używając kija baseballowego, kij pomiędzy koło a błotniki i powolny obrót koła skutkował dobrym wyprofilowaniem błotnika do felg
Znalazłem jeszcze takowe felgi:
Klik
Te by pasowały chyba bardziej
ET tylko 3mm większe jak oryginalne od Mg Zr
No i Mg:
KLIK
Oglądałeś kiedyś Monster Garage? W którymś odcinku po zamontowaniu zbyt szerokich felg, poprawili to używając kija baseballowego, kij pomiędzy koło a błotniki i powolny obrót koła skutkował dobrym wyprofilowaniem błotnika do felg
Ludzie w PL też tak robią w kanciaku nie da rady błotnik z podwójnej blachy złączonej i zagiętej na dole ale w swoim możesz spróbować
A tu ciekawostka 9j na tyle w kanciaku. Nie wiem jak to koleś wcisnął ani też czy to w ogóle jeździ
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Dodam coś od siebie w temacie ET. W poprzednim aucie zmieniłem felgi ET49 (Lanos) na ET 38 lub 39. Stabilność lekko wzrosła - w końcu każde koło wyszło o 1cm na zewnątrz, ale prowadzenie na zakrętach się pogorszyło - koła lekko popiskiwały i dziwnie odbijała kierownica. Niestety zmieniając ET rozjeżdżają się kąty skrętu kół przednich ustalone przez producenta. Gdzieś później znalazłem że najlepiej nie zmieniać ET więcej niż 5mm.
A tak przy okazji 17 ZR wcale nie są ciężkie - ktoś na forum ważył i wyszło koło 9kg
Kąty wiadomo, że minimalnie się zmienią ale jesli z 2 stron ET takie samo i ustawiona zbieżnośc to będzie ok. Ostatnio jak ustawiali mi geometrie i zbieżność to pytałem się czy po zmianie felg na fegi z innymi parametrami powinienem ustawić jeszcze raz to powiedział mi że najlepiej ustawiać na tym na czym się jeździ ale jeśli nic niepokojącego się nie będzie działo to nie trzeba. Druga sprawa czy opony były te same? Bo jeśli nie to jak możesz twierdzić, że prowadzenia na zakrętach się pogorszyło skoro były inne gumy...
Moloch, mały naciąg jest ale zawieszenie musi być sztywne bo inaczej by się błotnik odbijał od opony przy nierównościach
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum