Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45/MG ZS] Ekektryka problem ???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45/MG ZS] Ekektryka problem ???
Autor Wiadomość
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 06:27   [R45/MG ZS] Ekektryka problem ???

Witam
Dawno tu nie skrobalem ale musze cos napisac bo wydaje mi sie ze beda klopoty niedlugo :(
A mianowicie chodzi o tak rzecz opalam auto rano i na wolnych obrotach wlaczam swiatla a tu zon furak sam sie wylacza :(
Odpalam drugi raz i juz jest OK
Wiec w czym problem ?? ? co siemoze psuc mial moze ktos cos podobnego ?? ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 06:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:19   

wartało by sprawdzić stan szczotek alternatora i ładowanie
pytanie ile latek ma już akumulator - też może już zacząć się kończyć
a objawy pasują najbardziej do niezbyt dobrze działającego regulatora napięcia choć przydało by się jeszcze info czy przypadkiem nie obnizyły się ostatnio obroty silnika - może są troszkę za niskie i regulator napięcia nie włącza ładowania zaraz po uruchomieniu silnika
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:22   

darek_wp napisał/a:
wartało by sprawdzić stan szczotek alternatora i ładowanie
pytanie ile latek ma już akumulator - też może już zacząć się kończyć
a objawy pasują najbardziej do niezbyt dobrze działającego regulatora napięcia choć przydało by się jeszcze info czy przypadkiem nie obnizyły się ostatnio obroty silnika - może są troszkę za niskie i regulator napięcia nie włącza ładowania zaraz po uruchomieniu silnika


ładowanie sprawdzalem jakies pol roku temu i bylo ok teraz znowu sprawdze i zoabcze czy jest takie same :)
a co do aku to jest orginal i ma chyba tyle latek co auto :) czyli 6 latek
co do obrotow to nie zauwazylem zeby sie obnizyly
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:28   

jak masz możliwość podjedź do elektryka samochodowego albo do gości co sprzedają aku i sprawdź go pod obciążeniem, w tym wieku ma już prawo niedomagać a na pewno warto sprawdzić ładowanie, szczególnie w momencie zaraz po uruchomieniu autka jak gaśnie - to powinno dać odpowiedź czy aku czy alternator
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:33   

darek_wp napisał/a:
jak masz możliwość podjedź do elektryka samochodowego albo do gości co sprzedają aku i sprawdź go pod obciążeniem, w tym wieku ma już prawo niedomagać a na pewno warto sprawdzić ładowanie, szczególnie w momencie zaraz po uruchomieniu autka jak gaśnie - to powinno dać odpowiedź czy aku czy alternator


ładowanie to sam sprawdze ciekawi mnie czy to cos innego nie bedzie moze to wina stycznika od swiatel bo to sie dziej jak swiatla zapale
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:39   

ale jak piszesz tylko przy pierwszym włączeniu świateł tak się dzieje, wyłącznik gdyby był uszkodzony robiłby problemy (raczej) za każdym razem
bardziej stawiałbym na sytuację taką: po uruchomieniu silnika napięcie na akku się obniża, alternator przy niskich obrotach jeszcze nie zaczyna ładować i po włączeniu świateł napięcie na aku obniża się na tyle, że komp odłącza zapłon
można jeszcze sprawdzić czy po odpaleniu auta i lekkim przegazowaniu będzie gasł po włączeniu świateł
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:51   

darek_wp napisał/a:
ale jak piszesz tylko przy pierwszym włączeniu świateł tak się dzieje, wyłącznik gdyby był uszkodzony robiłby problemy (raczej) za każdym razem
bardziej stawiałbym na sytuację taką: po uruchomieniu silnika napięcie na akku się obniża, alternator przy niskich obrotach jeszcze nie zaczyna ładować i po włączeniu świateł napięcie na aku obniża się na tyle, że komp odłącza zapłon
można jeszcze sprawdzić czy po odpaleniu auta i lekkim przegazowaniu będzie gasł po włączeniu świateł


dobrze gadasz jeszcze tak sprawdze i zobacze co bedzie sie dzialo ale moze byc tak ze ten aku padnie bo w zeszal zime padal i byl ladowanu raz i potem bylo ok ale moze to byc jego koniec :( no chyba ze to wina alternatora :(
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:57   

postawił bym na aku ale warto wcześniej pomierzyć ładowanie i zrobić test z obrotami
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:58   

darek_wp napisał/a:
postawił bym na aku ale warto wcześniej pomierzyć ładowanie i zrobić test z obrotami


no to potestuje dzisiaj a potem bede szukal odpowiednika ktory mi wejdzie pod mache :)
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 08:01   

powodzenia w poszukiwaniach i nie zapomnij o napisaniu co wyszło po testach - będzie dla potomnych ;-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 08:03   

darek_wp napisał/a:
powodzenia w poszukiwaniach i nie zapomnij o napisaniu co wyszło po testach - będzie dla potomnych ;-)


wieczorem napisze bo po robocie to sprawdze :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 17:08   

up :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 17:14   

Markzo napisał/a:
up :)


no zabralem sie za miernik i sprawdzilem co moglem :)
na aku mam 12.5V
na wolnych obrotach bez obciazenia jest 13.8 V,
pod obciazeniem i to duzym spada do 13.3 - 13.5 V
przy obrotach okolo 2 tys mam znowy 13.8 V pełne obcazenie

tak powinno byc czy inaczej ?? ?
jutro z ranca sprawdze jeszce aku ile ma rano i jak to rano wyglada bo to bylo sprawdzane jak furak byl wygrzany czyli caly dzionek stal na sloncu i odpalil po robocie bez problemu :)
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 17:41   

Jest OK. Powinno być koło 14V i jest blisko. Sprawdź gęstość elektrolitu i powinno być wiadomo co z baterią.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 17:59   

Zukowaty napisał/a:
Jest OK. Powinno być koło 14V i jest blisko. Sprawdź gęstość elektrolitu i powinno być wiadomo co z baterią.

jutro z rana tam zajrze bo zauwarzylem ze kolo korkow jest moko :cry: mam nadziej ze wszystko tam ok jest
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 19:08   

To że koło korków jest mokro jeszcze o niczym nie świadczy.. Jak masz to weź aerometr i sprawdź jaką gęstość ma elektrolit. Powinno być bodajże coś koło 1.28 g/cm3.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 20:10   

jak będziesz sprawdzał gęstość sprawdź od razu czy poziom elektrolitu nie jest za niski (ewentualnie dolewka wody destylowanej), jak płyty są odsłonięte to gęstość pokaże ok ale pojemność gwałtownie spada i może nie wydalać po zakręceniu rozrusznikiem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] Problem z abs
forresst Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Mar 31, 2014 12:17
Adrian
Brak nowych postów [R45] Problem z aku
fenek96 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Sty 18, 2014 12:27
fenek96
Brak nowych postów [416 Si 97r] problem z LPG
gringo_on Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Kwi 12, 2011 16:03
_papa_
Brak nowych postów [400] Problem z ABS-em
pawelb5913 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Sty 16, 2014 09:53
Panna_Migotka
Brak nowych postów [R45] Problem z ABS
konwiasty Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Paź 31, 2013 08:02
zdenek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink