Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Piszczenie podczas ruszania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Piszczenie podczas ruszania
Autor Wiadomość
Modzelak 



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: W-wa



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 00:29   [R75] Piszczenie podczas ruszania
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Jestem świeżo upieczonym posiadaczem R75 :) , przesiadłem się z R600... Mniejsza o to, problem jak w temacie, jak ruszam delikatnie problem nie występuję, jednak kiedy dodam jakby więcej gazu pojawia się krótkotrwałe piszczenie... Pojawia się ono tylko na pierwszym biegu, także moim zdaniem wyklucza to sprzęgło (przynajmniej ślizganie się tarcz), bo występowałoby to na wszystkich biegach i wyższych obrotach. Wiem, że auto stało ok. półroku, także myślę, że mogą to może być hamulce, a dokładniej szczęki (nieodpuszczają tarczy?) i może trzeba będzie zdjąć koła i je rozruszać może lekko przesmarować czymś. Narazie wolę się skierować do Was, przed jakimi kolwiek robotami, żeby nie robić na marne :)

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie, Kamil
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 17:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 00:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 06:47   

wcześniej sprawdż czy to nie pasek napędowy przy silniku , a przegląd hamulców nie zaszkodzi.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 08:54   

Tak jak napisał SeniorA sprawdź naciągniecie paska tylko klinowego a nie napędowego :grin:
Typowa oznaka słabo napiętego lub wyeksploatowanego paska klinowego - piszczenie.
Gdzie się znajduje to chyba nie muszę opisywać dokładnie. :grin:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 13:49   

apples, pasek klinowy jest paskiem napędowym, tak samo jak pasek wielorowkowy.Napisałem napędowy bo może piszczeć jeden i drugi i tak jest określany w procedurze napraw.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 14:52   

Ale w CDT jest tylko jeden. Pasek klinowy.
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:03   

Jest pasek klinowy i niżej jest jeszcze pasek który napędza sprężarkę od klimatyzacji.
 
 
 
Modzelak 



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: W-wa



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:05   

narazie zajrzałem tylko pod maske - pasek wygląda ok, ale z ostatecznym zdaniem poczekam do powrotu ojca, on sie lepiej zna na tym ode mnie :D
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:15   

Dokładnie to jest tak:
1. główny pas napędowy ( main drivebelt ), napędza pompę ukł. chł. , wspomaganie i alternator.
2. pas napędowy klimatyzacji ( air conditioning drivebelt )
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#343515
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 17:30   

Macie racje. Tego się nie dopatrzyłem. A jak napina się ten krótki? Dzięki. :wink:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 18:10   

Modzelak, a nie jest to czasem metaliczny pisk?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 19:15   

apples napisał/a:
A jak napina się ten krótki?
napinaczem rolkowym.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 19:19   

mialem dokladnie to samo zaraz po zakupie auta,wlasnie przy ruszaniu ten dzwiek na pierwszym biegu. wymienili mi na gwarancji tarcze sprzegla i problem zniknal

[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 20:22 ]
w serwisie powiedzieli ze to byl powszechny ponoc problem w pewnej serii roverkow :???:
 
 
 
Modzelak 



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: W-wa



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 21:09   

no taki metaliczny, menior, a z którego roku masz roverka i jaką wersje?
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 21:48   

to rok 2004 styczen a wersja club 2.0 cdti,z tego co piszesz objawy sa identyczne,ten dzwiek na pierwszym biegu

[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 22:50 ]
to bylo dawno temu,ale pamietam ze odrazu wiedzili o co chodzi,nawet sprawdzac nie chcieli
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 06:56   

Modzelak, obawiam się o dwumas...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 19:36   

a czemu odrzucacie ewentualnosc tej tarczy???? Skoro mialem to samo i po jej wymianie problem zniknal :???:
 
 
 
Modzelak 



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: W-wa



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 21:43   

co to jest ten dwumas i gdzie się znajduje? :D
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 21:56   

Modzelak napisał/a:
co to jest ten dwumas i gdzie się znajduje? :D

Poczytaj ;) http://www.auto-swiat.pl/...y-,14995,1.html
 
 
Modzelak 



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: W-wa



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 23:31   

O matko, byle nie te koło dwumasowe! :) ... czyli wychodzi na to, że można to tylko zaobserwować na pierwszym biegu, a co jeśli to ono i nie będę ostro ruszał? Czy ma to sens czy lepiej wymienić, bo prędzej czy później walnie? Trudno do tego się dostać w roverku? (pewnie półoś trzeba będzie zdjąć ;/ ) - ma ktoś jakieś instrukcje takiej wymiany, schematy? :)

P.S. Lepiej kupić nowe niż używane? :) patrzyłem ceny -nowe 1200-1300PLN, używane 50% ceny nowego

jeszcze jedno pytanie, jak sobie kręce kierownicą przy włączonym silniku słychać takie lekkie trzask przy skręcaniu w jedną, a potem w drugą stronę, czy może to być coś od wspomagania? w kołach nie ma luzów...
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 06:24   

Modzelak napisał/a:
patrzyłem ceny -nowe 1200-1300PLN, używane 50% ceny nowego
...
A gdzie takie tanie znalazłeś? :P Oczywiście, że nowe ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wibracje podczas ruszania - temat rozwiązany
wingregor Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Cze 11, 2012 19:27
wingregor
Brak nowych postów [R75] Dziwne piszczenie
peroomen Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Lut 23, 2011 15:19
peroomen
Brak nowych postów [R75] Piszczenie w silniku przy przyspieszaniu
Wiechciu Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Paź 03, 2007 17:59
giewu
Brak nowych postów [R75] Głośniki przód - wysokotonowe piszczenie [R75]
baxspace Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Cze 18, 2013 08:51
baxspace
Brak nowych postów [MG ZT-T] Gaśnięcie podczas manewrowania.
rafet Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Gru 28, 2009 22:30
rafet



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink