Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 45 iDT] Odpalanie- mały problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 45 iDT] Odpalanie- mały problem
Autor Wiadomość
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 20:06   [R 45 iDT] Odpalanie- mały problem

Zaczęły się chłodniejsze poranki- temp.8-9 stopni i Kochanica zaczęła mnie normalnie małe fochy stroić. Mianowicie po jednokrotnym podgrzaniu świec, trzeba kręcić ok. 5-8 sek. żeby zapaliła. Przy dwukrotnym grzaniu,pali na dotyk. Dzisiaj zajechałem do łosobistego jej dochtora i pomiary wszelakie poczyniliśmy prądów na świece, akumulatora itd, itp. Okazało się, że 3 świece są wporzo, a ta za pompą nie jest ok ( ale jak już wiem, przy tych 3 dobrych nie powinno być żadnego problemu z odpaleniem) Aku też jest ok- prądy posprawdzane na wsie sposoby i jest ok, ale jego wiek zaskoczył nie tylko mnie , ale i dochtora równe 8 latek ma staruszek. Mam więc takowe pytanie, skoro świece są ok, aku w końcu też, to gdzie jest przyczyna ? Czyżby cóś z kątem wtrysku było nie halo ? Czy po prostu ze względu na wiek aku. wymieniać ? Proszę o pomoc wszelaką, a pytałem ja -Jugol :grin:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 20:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
HuMaX 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 202
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 20:09   

Czasem mam taki problem, ale nie tylko na zimnym silniku, ale na lekko cieplym.. zdarza sie to bardzo rzadko i musze pokrecic jakies 2-3 sekundy zanim zalapie..
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 20:14   

...u mnie się tak dzieje tylko jak zaczynają się chłodniejsze dni, w zeszłym roku na jesień , jak go kupiłem było podobnie, zimy nie wspominam- było gorzej :nook:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 20:15   

jak akumulator trzyma napięcie to wiek się nie liczy ;)
problemem moze być przekaźnik świec. Dla pewności spróbuj poczekać jeszcze ze 2-3 sekundy po zgaśnięciu kontrolki. ZTCP to przy problemach z przekaźnikiem kontrolka gaśnie szybciej niż świece przestają grzać... :hm:
Dla pewności niech ktoś bardziej światły w dieslach zweryfikuje ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 23:25   

sTERYD napisał/a:
przy problemach z przekaźnikiem kontrolka gaśnie szybciej niż świece przestają grzać...

coś w tym musi być.jak zakręcę zaraz po zgaszeniu kontrolki od świec to tochę kręci ale nie tak długo jak u Jugol,a. kiedy zaczekam aż zgasną wszystkie kontrolki to pali bez problemu.
Dodam że mam sprawne tylko 3 świece bo tej za pompą nie potrafiłem wymienić.jak na razie auto nie robi problemow i nawet w największe mrozy minonej zimy odpalalo bez problemow.
Jugol napisał/a:
trzeba kręcić ok. 5-8 sek.

ja tyle kręcilem gdy mialem wszystkie niesprawne świece
 
 
 
yagher 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 138
Skąd: torun



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 06:13   

Mysle ze mozesz sprawdzic tez filtry czy nie sa zasyfione ..
_________________
pozdro :)
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 09:16   

Jugol, a kąt wtrysku ustawiony prawidłowo? Bo ZTCP to miałeś niedawno jakieś jazdy z pompą wtryskową i była wyjmowana...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Prezes89 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 41
Skąd: Z gór



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 10:24   

Mixtated napisał/a:
Jugol, a kąt wtrysku ustawiony prawidłowo? Bo ZTCP to miałeś niedawno jakieś jazdy z pompą wtryskową i była wyjmowana...



Własnie... Miałem ten sam problem. Czarowałem, sprawdzałem, a wszytko było ok.
Pewnego dnia zawiozłem rowerka do Bosha, ustawili kąt wtrysku i po wszytkim :)
Więc na 90% masz zly kąt wtrysku...
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 12:38   

yagher napisał/a:
Mysle ze mozesz sprawdzic tez filtry czy nie sa zasyfione ..

... wymienione przy okazji tej czerwcowej awarii pompy wtryskowej, choć i tak było zdecydowanie za szybko na ich wymianę, jutro robię okresową wymianę oleju i filtrów, ale podobnie jak ktoś poniżej napisał, nie daje mi spokoju ten kąt wtrysku i muszę to sprawdzić :ok:

[ Dodano: Pią Wrz 18, 2009 13:41 ]
Mixtated napisał/a:
Jugol, a kąt wtrysku ustawiony prawidłowo? Bo ZTCP to miałeś niedawno jakieś jazdy z pompą wtryskową i była wyjmowana...


...jazda była i to nie wąska, pompy akurat nie demontowałem, tylko sam sterownik pompy, ale przy walce z rozrządem od strony pompy kombinowaliśmy i to sporo, więc też myślę, że kąt wtrysku mogliśmy przestawić :ok:
 
 
HuMaX 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 202
Skąd: Polska



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 12:48   

Ile kosztuje ustawienie katu wtrysku? i czy bedzie to trudne dla mechanika?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 12:49   

Jugol pasek od pompy miałeś bardzo luźny .... po naciagnięciu jest bardzo prawdopodobne, że kąt się przestawił :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 19:41   

Brt napisał/a:
Jugol pasek od pompy miałeś bardzo luźny .... po naciagnięciu jest bardzo prawdopodobne, że kąt się przestawił :ok:


...dokładnie tak jak mówisz,a znasz może kogoś dobrego w te dieslowe klocki blisko Gło ??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 19:45   

obecnie podobno Osowa Sień nie robi już klekotów, wiec ....niestety nie znam :/
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 20:14   

... :hm: trza pomyśleć
 
 
baki 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 27



Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 08:30   

Hej, u mnie jest to samo ciężko pali jak jest zimny. Byłem na warsztacie żeby sprawdzić kąt wtrysku i podobno w 45 nie da się przestawić kąta, bo jest regulowany elektronicznie. Osobiście zdjąłem obudowę paska przy pompie i tam nie ma regulacji.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 08:53   

baki napisał/a:
podobno w 45 nie da się przestawić kąta, bo jest regulowany elektronicznie

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#68
Co prawda opis od SDi, ale idea regulacji jest taka sama i o ile pamiętam z Jugolowego auta, to wszystko wygląda identycznie jak u mnie :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
baki 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 27



Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 09:19   

Przeczytałem jeszcze raz o regulacji kąta i teraz wiem że nie patrzyłem na kółko rozrządu tylko na koło pompy. I dzisiaj znowu się za to wezmę. A opinia że nie da się regulować kąta w 45 była pewnego fachowca z warsztatu bosch.Na komputerze pokazało kąt -2 stopnie, i powiedział mi że tego nie da się regulować, że tak ma być. A R mi odpala jak stary wyklekotany diesel przy -15 stopniach na dworze.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 09:44   

Jeśli świece masz ok, prąd do nich dochodzi to pozostaje tylko ten kąt wtrysku ... tyle, że nie wiem czy w iDT ma być taki sam kąt (między 2 a 4 stopnie) jak w SDi :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
baki 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 27



Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 10:14   

Świece ok, prąd też jest. Spróbuję z kątem (przestawimy - zobaczymy) :mrgreen:
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 11:32   

baki napisał/a:
Przeczytałem jeszcze raz o regulacji kąta i teraz wiem że nie patrzyłem na kółko rozrządu tylko na koło pompy. I dzisiaj znowu się za to wezmę. A opinia że nie da się regulować kąta w 45 była pewnego fachowca z warsztatu bosch.Na komputerze pokazało kąt -2 stopnie, i powiedział mi że tego nie da się regulować, że tak ma być. A R mi odpala jak stary wyklekotany diesel przy -15 stopniach na dworze.


...słowo fachowiec i Bosch nie idzie w parze :niee: - wiem coś o ty po mej walce z VP-30, zlikwidować :strzela:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r45] Filtry - mały problem?
karooo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Wrz 17, 2011 11:47
karooo
Brak nowych postów [R 45] Zerwany gwint, mały problem.
Alexi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Sty 12, 2013 09:01
Alexi
Brak nowych postów [R420] Mam mały problem z temperaturą
rtworek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lis 12, 2008 12:41
rtworek
Brak nowych postów [R45] mały problem, stuk w silniku.
wk8 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Mar 19, 2011 09:18
wk8
Brak nowych postów [R45] tylna wycieraczka-mały problem
Lukasik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Mar 07, 2012 09:34
Lukasik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink