Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 23:33 [R416] Wskaźnik paliwa, opadl
Witajcie.
Mam maly problem z moim R. Ostatnio zalalem auto benzyna do polowy baku (normalnie jezdze na lpg ale benzynke musze miec)
Po zalaniu benzyny ostatnim razem (2 tyg temu) na nastepny dzien jadac patrze, a wskazowka opadla do zera. Pierwsze co to sie przestraszylem, pomyslalem, ze benzyna mi wyciekla. Zajechalem gdzie zajechac mialem, pozniej patrze pod auto czy nic nie wycieklo, odpalilem samochod, ze zlosci uderzylem w podszybie. Za chwile wskaznik sie podniosl
Dalej kilka dni temu podobnie, wskaznik opadl po czym za kilka chwil sie podniosl
Natomiast dzisiaj jak padl to juz chyba na dobre:/ padl po poludniu i do wieczora ani drgnal.
Czy Ktos mial problem takiej natury w swoim aucie? Wskaznikiem raczej steruje elektryka, bo by wyjac liczniki wystarczy wypiac kostki:/ hmmm czy moze to byc jakis syf w baku, ktory cos zrobil plywakowi...hmmm a moze plywak sie zalal wacha i lezy na dnie?
Coz robic? Mysle, ze moze jutro zaleje bak minimum do 3/4 pojemnosci i dodam jakis specyfik rozpuszczajacy brudy w baku:/ Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Wrz 20, 2009 00:39 ]
PS jak wskaznik lezy to rezerwa sie nie pali:/
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 23:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 08:59
tu masz schemat zasilania wskaźników z kolorami kabelków
od paliwa są fuel sender unit - czujnik w baku i fuel gauge - wskaźnik oraz low fuel warning light - kontrolka rezerwy
rezerwa nie świeci to znaczy, że pływak w baku się nie utopił
stawiał bym na konieczność podociskania wtyków przy liczniku - tym bardziej, że po terapii wstrząsowej wskaźnik zadziałał
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 11:59
o ile dobrze pamiętam wskaźnik paliwa i rezerwa sterowane są z czujnika masą więc dla szybkiego sprawdzenia czy problem jest w baku czy w zegarach można znaleźć po kolorach przewody np. w bagażniku i zewrzeć do masy (nadwozia)
kontrolka rezerwy powinna się zapalić a wskaźnik podnieść - będzie 100% czy bak czy licznik
bezpiecznik wykluczam bo zasila całą deskę więc jeśli inne wskaźniki działają jest ok
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pogrzebalem przy licznikach dzisiaj, odchylilem piny by stykaly tasmy. Do tego odlaczylem mase od aku i poczekalem jakies 2 minutki. Wskaznik zaczal dzialac.
Lecz po 20 km jazdy znowu null.
Jednak tym razem jadac ze 40km/h przez przejazd kolejowy przetrzepalo go na tyle, ze zaczal znowu dzialac. Mozliwe, ze to czujnik
Tak orientacyjnie pytajac: da sie kupic sam czujnik? "sender" ze schematu?
W razie dalszej awarii wiem gdzie szukac problemu
darek_wp, jeszcze raz wielkie dzieki, pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum