Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1,4 benzyna] problem z silnikiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1,4 benzyna] problem z silnikiem
Autor Wiadomość
RADEK88 



Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Ułazów



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 22:49   [R200 1,4 benzyna] problem z silnikiem

Witam!
Po raz kolejny mam problem z roverkiem byłem u mechanika z uszczelką i powiedzial że w jednym cylindrze mam obnizoną tulejke czy jakoś tak i że nie opłaca za bardzo tego robić lepiej kupić drugi używany silnik (moge się mylić w nazewnictwie ale napewno wiecie o co chodzi.
Czy to możliwe???
Mam roverka na benzyne czy mógłbym wstawić silnik diesla???
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 22:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Wrz 26, 2009 00:34   

RADEK88, nie wiem o jaka tulejke Ci chodzi? W cylindrze obizyla sie tuleja w ktorej chodzi tlok? Zle uszczelnienie i sciagniecie szpilkami glowicy...!

Jezeli potrzebujesz ladnego silniczka, to do przebiegu, pojemnosci i roku wybierasz u mnie ;-) dzwon...

Co do benzyny i zamiany owych silnikow, za duzo przerobek i za duzy koszt...
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Wrz 26, 2009 07:05   

Zdjął głowicę z silnika i stwierdził, że ta "tulejka" jest obniżona, czy tylko zerknął na samochód bez otwierania maski i rentgenem wzrokowym od razu to wydedukował?

Generalnie, jeśli silnik jest w dobrym stanie mechanicznym, to można wymienić tylko nie tulejki, a zapewne chodziło mu o o-ringi, czyli uszczelki dolnych czół tulei cylindrowych. Nie jest to koszt straszny, a te tuleje w silniku siedzą prawie że luźno (pasowanie "pływające).
Do tego, wypadałoby dać nowe śruby główne silnika (trudno nazwać je śrubami głowicy, gdyż odpowiadają za połączenie i sztywność całego silnika), koszt kompletu dziesięciu sztuk - jakieś 200 PLN. Nowa uszczelka między głowicę a blok (polecam uszczelki starego typu, np. FAI, ELRING, GLASER, REINTZ) to koszt jakichś 150 PLN max. Do tego ręczna polerka czoła głowicy i czoła bloku, polecam osobiście to uczynić, koszt tego to tylko wysiłek zgiętych pleców i dwóch-trzech arkusików drobnego papieru ściernego (ja szorowałem papierkiem nr 1000).
Może, przy okazji, wypadałoby wymienić uszczelniacze trzonków zaworów, koszt kompletu 16 sztuk - 30 PLN (np. u Tommiego, www.tomateam.pl). Same zaworki może dotrzeć (ręcznie się to robi, pastą, która jest tania, a jak jej nie ma, to można proszkiem do szorowania zawory docierać, robiłem tak w moim śp. FSO 1500). Można i popychacze hydrauliczne zaworów wyczyścić, wybić wewnętrzny kompensator, przemyć i złożyć toto na rzadziutki olejek.
Generalnie, przy niewielkim wysiłku i zaangażowaniu, można się zmieścić w 500 PLN czy niewiele więcej dać złotówek, a silnik sobie całkowicie usprawnić i naprawić, zapewniając spokój i niezawodność jego działania na całe lata, jego kolejnym właścicielom również.

ps. Wczoraj przepalałem mojego FSO 1.4 MPI K-16, który powoli robi za pomnik. Rozkręciłem mu nieco mocniej gazownię. I potwierdzam, że ten silnik na LPG nie ma odcięcia zapłonu, kręci się poza obrotomierz, tak na oko, co najmniej 9000 rpm.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sob Wrz 26, 2009 22:26   

Nie odcina gazowni bo odcina same wtryski, iskra jest cały czas. :lol: :lol: :lol:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
RADEK88 



Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Ułazów



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 10:36   

Zdjął głowice. Mówił że można to spróbować zrobić ale to nie jest pewne bo nie ma pewności dlaczego ta tuleja jest obnizona a zeby to sprawdzić trzeba rozkręcać cały silnik i będą duże koszta a nie ma pewności czy da sie to zrobić dlatego właśnie ten pan proponuje kupić drugi używany silnik.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 8v] Problem z silnikiem
Speedy2203 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Sty 16, 2015 20:12
Speedy2203
Brak nowych postów [R200]Problem z silnikiem
INTRON9 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Paź 05, 2013 19:47
bundylp
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] help problem z silnikiem
roverKAMYKA Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Wrz 03, 2009 21:42
thef
Brak nowych postów [R200 1.4Si '96r] problem z silnikiem.
Gzubi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Paź 22, 2008 13:53
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink